Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HDMI adapter och TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-02-18 17:24

Jag tänkte köpa en bilstereo som speglar telefonen (iPhone 5S). Jag kopplar in telefonen via en HDMI adapter, så speglar den telefonen precis som på en TV.

Jag har aldrig testat en HDMI adapter, så nu undrar jag om jag måste ha telefonen liggande för att hela skärmen ska täckas? Jag har hört att på Android ska man kunna ställa in det. Men hittar inget om iPhone.

Ursprungligen av Matsaki:

Jag tänkte köpa en bilstereo som speglar telefonen (iPhone 5S). Jag kopplar in telefonen via en HDMI adapter, så speglar den telefonen precis som på en TV.

Jag har aldrig testat en HDMI adapter, så nu undrar jag om jag måste ha telefonen liggande för att hela skärmen ska täckas? Jag har hört att på Android ska man kunna ställa in det. Men hittar inget om iPhone.

Det du ser på bilstereon måste väl vara samma som du ser på iPhone, men även om du vill vända på telefonen rent fysiskt så kan du alltid sätta på rotationslåset i Control center.

... eller inte. Vid närmare kontroll verkar den knappen låsa skärmen i porträttläge, oavsett på vilket håll man höll telefonen innan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-02-18 20:18

Ja men rotationslåset går bara att sätta i vertikalt läge. Inte horisontalt (om det nu behövs)

1
Bevaka tråden