Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam laddning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 11:33

Hej,

kanske är unikt för mig men 99mac är märkbart långsammare än andra alla sidor jag surfar in på regelbundet. Måste frekvent även ladda om sidan för att något ska hända. Gäller surf från iPhone 5S i Safari.

Har varit så länge.

//Oskar

  • Medlem
  • 2015-02-03 15:09

Lånar din tråd lite.

Tycker att surfningen fungerar utan problem, sidor laddas in i normal fart. Det jag upplever som problem är en långsam databas. Om någon citerar mig eller gillar mitt inlägg så ska ju en liten notis visas vid mitt användarnamn. Oftast tar det 5-10 min för notisen att komma. Samma om man ändrar avatar, då uppdateras den inte direkt utan det tar som ovan 5-10 min. Ibland måste man också logga ut och logga in igen för att det ska fungera.

Ursprungligen av ezzin:

kanske är unikt för mig men 99mac är märkbart långsammare än andra alla sidor jag surfar in på regelbundet. Måste frekvent även ladda om sidan för att något ska hända. Gäller surf från iPhone 5S i Safari.

Tack för rapporten! Vi har inte fått några andra rapporter om det så antagligen har det något med nätverket att göra, men ska hålla ett öga på om det är något vi kan lösa i vår ände.

Ursprungligen av iMax:

Om någon citerar mig eller gillar mitt inlägg så ska ju en liten notis visas vid mitt användarnamn. Oftast tar det 5-10 min för notisen att komma.

Av prestandaskäl cachas den här listan en stund, den var tidigare ställd på 5 minuter men jag har snabbat upp det lite nu.

Ursprungligen av iMax:

Samma om man ändrar avatar, då uppdateras den inte direkt utan det tar som ovan 5-10 min. Ibland måste man också logga ut och logga in igen för att det ska fungera.

Som ovan, eftersom att avatarer sällan ändras kontrolleras inte detta vid varje sidvisning utan det kan ta en stund för alla att se ändringen. Om din egen webbläsare inte visar den nya så prova att ladda om utan cache (CMD+R i Safari).

1
Bevaka tråden