Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släckt skärm vid notis

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-02-03 16:35

Hallå!
Satt idag och tänkte om det finns en inställning på en iPhone som gör att man får ljud vid en notis, men skärmen förblir släckt?
Såg nämligen idag en polares iPhone 6 plus där han fick mail och ljud men skärmen förblev släckt. Enligt honom har han haft det så. Letade och jämförde inställningar utan resultat. Kollat genom nätet men inte hittat något.
Säg t.ex om du får något meddelande på facebook så plingar det till, men skärmen är släckt.
Har för mig att man kan ha det så på android.
Är något av detta möjligt på en iPhone?

Med vänlig hälsning, Kevin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 17:07
Ursprungligen av kievY:

Hallå!
Satt idag och tänkte om det finns en inställning på en iPhone som gör att man får ljud vid en notis, men skärmen förblir släckt?
Såg nämligen idag en polares iPhone 6 plus där han fick mail och ljud men skärmen förblev släckt. Enligt honom har han haft det så. Letade och jämförde inställningar utan resultat. Kollat genom nätet men inte hittat något.
Säg t.ex om du får något meddelande på facebook så plingar det till, men skärmen är släckt.
Har för mig att man kan ha det så på android.
Är något av detta möjligt på en iPhone?

Med vänlig hälsning, Kevin

Jag har det så på min iPhone 5 med iOS 8. Har inget minne av att jag ställt in något, verkar funka så ändå.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-02-03 17:24
Ursprungligen av Gnulia:

Jag har det så på min iPhone 5 med iOS 8. Har inget minne av att jag ställt in något, verkar funka så ändå.

Hm, skulle också vilja ha det för det är ju när skärmen tänds och släcks som tar mest batteri.. och ibland skriver man via datorn för att gå bort en stund och inte svarar en viss tid så plingar det i telefonen.
Kanske någon inställning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-03 17:36
Ursprungligen av kievY:

Hm, skulle också vilja ha det för det är ju när skärmen tänds och släcks som tar mest batteri.. och ibland skriver man via datorn för att gå bort en stund och inte svarar en viss tid så plingar det i telefonen.
Kanske någon inställning?

Jag kan inte komma på vilken det skulle vara dock. Sorry!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-02-04 16:35
Ursprungligen av Gnulia:

Jag kan inte komma på vilken det skulle vara dock. Sorry!

Hm, kanske skulle vi kunna jämföra våra inställningar i Notiser?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-04 16:46

Det är nog framför allt Push som måste vara påslagen under E-post och sedan tillåta Mail under Notiser.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2015-02-04 17:07

Appar som Meddelande och Facebook kan du få att bara ge ifrån sig en ljudnotis och låta bli att tända skärmen.
För mail går det också men då måste du gå in på respektive mailkonto under notiser.
Jag har inställt så att från vissa mottagare som är VIP får jag ett ljud men inte tända skärmen.
Inställningar - notiser - Facebook (klicka ur visa vid låst skärm)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-02-04 17:18
Ursprungligen av lappen71:

Appar som Meddelande och Facebook kan du få att bara ge ifrån sig en ljudnotis och låta bli att tända skärmen.
För mail går det också men då måste du gå in på respektive mailkonto under notiser.
Jag har inställt så att från vissa mottagare som är VIP får jag ett ljud men inte tända skärmen.
Inställningar - notiser - Facebook (klicka ur visa vid låst skärm)

Tack, gjorde det på de apparna jag var intresserad av så ska se om det är bra
Det för mail är inte så viktigt, men bra att veta att man kan göra så där med för vissa.

1
Bevaka tråden