Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Truecaller på iPhone och Android olika?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-01-20 17:25

Jag har Truecaller på min iPhone 5S med iOS 8.1.2. Jag vet att på Android lurar så visar Truecaller ID om kontakten inte finns i telefonen och stoppar spam callers också. Fungerar det inte likadant på iOS?

Nu måste jag manuellt efter samtalet öppna Truecaller och skriva in numret för att eventuellt se vem som ringt. Eller gör jag något fel?

Korrekt, det fungerar inte på samma sätt. Detta för att tredjepartsappar inte får tillgång till appen Telefon. Du kan lösa det genom att jailbreaka din iPhone och installera WhoIsCalling.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2015-01-20 18:36

Tack, jag företog nästan det. Jag slutade jailbreaka för 2-3 år sedan. Inte samma behov längre, och ofta mycket krångel. Lite trist.

Ursprungligen av Matsaki:

Tack, jag företog nästan det. Jag slutade jailbreaka för 2-3 år sedan. Inte samma behov längre, och ofta mycket krångel. Lite trist.

Det är ungefär min upplevelse också. Dock så jailbreakade jag senast endast för WhoIsCalling - då fungerade den fint. Gav dock upp då jag gärna vill hoppa på nya versioner av iOS.

1
Bevaka tråden