Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FM-sändare till iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!
Har en FM-sändare till min iPhone 4, men den passar väl inte till iPhone 5?

För 4:ans dockstation är ju större än 5:an.

Kan man köpa nån iPhone 4 adapter som gör så den passar till en iPhone 5?

Har tänkt skaffa en FM-sändare till min iPhone 5, om man inte kan få den gamla att passa på något sätt...
Kollade på kjellokompany men även deras såg ut att vara till en iPhone 4?
Här är en bild:

Hur skall man göra för att få det att funka till min iPhone 5s?

//Tackar för hjälpen!

Är det inte vettigare att köpa en ny?

Tex: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/fm-s...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det inte vettigare att köpa en ny?

Tex: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/fm-s...

Jag tänkte också på den, men killen i kassan his Kjell sa att den hade dålig sändning och att man var tvungen att ladda den separat...
Då var den på min 4s smidigare, den drevs ju av mobilens batteri!

Han tipsade om denna:

Bra sändning och kvalité.
(Det var innan jag tänkte på att jag hade 4:ans FM-sändare kvar på vinden.)

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Jag tänkte också på den, men killen i kassan his Kjell sa att den hade dålig sändning och att man var tvungen att ladda den separat...
Då var den på min 4s smidigare, den drevs ju av mobilens batteri!

Han tipsade om denna:

Bra sändning och kvalité.
(Det var innan jag tänkte på att jag hade 4:ans FM-sändare kvar på vinden.)

Ja, kör i vind!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, kör i vind!

Hmm, menar du kör i vind som att jag skall gå upp på vinden och hämta ner dem gamla, lr kör i vind och köp den nya belkin?

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Jag tänkte också på den, men killen i kassan his Kjell sa att den hade dålig sändning och att man var tvungen att ladda den separat...
Då var den på min 4s smidigare, den drevs ju av mobilens batteri!

Han tipsade om denna:

Bra sändning och kvalité.
(Det var innan jag tänkte på att jag hade 4:ans FM-sändare kvar på vinden.)

Denna (Belkin) har jag och den är riktigt bra

Har också Belkin och har haft den i över fyra år och den fungerar hur bra som helst. Kostar lite mer än en del, men kvalitétsbygge.

Funkar dom verkligen bra ? har testat ett par billigare varianter men måste byta frekvens stup i kvarten när man kör bil
för det blir störningar

skall i stället bygga om en Airport express för 5v så jag kan köra Airplay i bilen

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-01-19 21:55

Kan hålla med om att denna Belkin är bra. Införskaffade själv den i somras. Det jag får göra är att stänga av TP info i bilens radio för den typ slår ut FM sändaren. Med TP info avstängt så fungerar det bra

Ursprungligen av kievY:

Med TP info avstängt så fungerar det bra

TP info är info om olika trafikfaror?

Ursprungligen av disktant:

Funkar dom verkligen bra ? har testat ett par billigare varianter men måste byta frekvens stup i kvarten när man kör bil
för det blir störningar

skall i stället bygga om en Airport express för 5v så jag kan köra Airplay i bilen

Enda problemet jag har haft är i Stockholm, men det går säkert googla sig till bäst frekvens om man skulle köra där mycket.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-01-20 07:42
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

TP info är info om olika trafikfaror?

Ja, och med den påslagen har det hänt att den ändrat frekvens då det letat efter trafikvaror = FM sändaren blir ett högt brus och jobbigt när man kör bil samtidigt. Stänger jag av TP så stannar den kvar på samma frekvens.

Varför köpa en adapter när du kan köpa en ny fm sändare för ungefär samma pengar?

Ursprungligen av RED STONE:

Varför köpa en adapter när du kan köpa en ny fm sändare för ungefär samma pengar?

Det är frågan.
Har redan köpt en ny FM-sändare, kunde aldrig tänka mig att en adapter kostade så mycket... :/

1
Bevaka tråden