Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari går inte att använda: "Safari avslutades oväntat"

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Safari stängde plötsligt av sig i och med installation av Blue Stacks. Ett pop-up fönster kommer upp när jag försöker starta safari igen. Det står: "Safari avslutades oväntat. Klicka på Öppna igen för att öppna programmet igen. Klicka på Rapportera om du vill visa mer information och skicka en rapport till Apple." Även denna ruta har jag sett för och aldrig varit ett problem att ta sig runt. Men oavsett vad jag trycker så kommer den upp varenda gång jag försöker öppna safari.
Safari går nu inte att använda.
Jag har testat att starta om i felsäkert läge och då fungerar det. Jag har där tagit bort den plugin som installerades men det löste inte problemet.

Några ideer?

Senast redigerat 2015-08-02 19:01
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-27 23:20

Radera .plist kanske hjälper?

https://discussions.apple.com/docs/DOC-3110

Nej hjälpte inte, :/
Blir tokig snart.

Samma problem med en annan användare?

Ursprungligen av hummel:

Tyckte ju att jag manuellt själv redan gjort allt Adwaremedic gör, men tydligen inte. Efter tre körningar med Adwaremedic och lite rensning i CCleaner så funkar Safari igen.
Lite ironiskt så har jag inte behövt göra nått liknande sen Windows Vista. Jag ser inte hur nån utan datorkunskap skulle ha löst detta.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem med en annan användare?

Han aldrig testa det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-12-29 08:48
Ursprungligen av Chaosstar:

Tyckte ju att jag manuellt själv redan gjort allt Adwaremedic gör, men tydligen inte. Efter tre körningar med Adwaremedic och lite rensning i CCleaner så funkar Safari igen.
Lite ironiskt så har jag inte behövt göra nått liknande sen Windows Vista. Jag ser inte hur nån utan datorkunskap skulle ha löst detta.

Det är inte meningen att alla utan datorkunskap ska kunna fixa alla fel. Precis som med alla andra grejor kan man behöva hjälp, lämna in den för rep etc.

Ursprungligen av kenjon:

Det är inte meningen att alla utan datorkunskap ska kunna fixa alla fel. Precis som med alla andra grejor kan man behöva hjälp, lämna in den för rep etc.

Tur att 99mac finns.

Ccleaner verkar vare ett enormt bra litet program … De rekommenderade det även på Datormagazinet.
Fast lite skraj är jag alltid, då man inte är så himla säker att man vågar tömma en massa filer …

Apropå det, är det någon som använder betalversionen? För det priset skulle jag i så fall vara beredd att skaffa det, alltså om ni anser att det fungera bra. Förenklat alltså, tycker ni att det är värt pengarna?

Ursprungligen av pick-me-up:

Ccleaner verkar vare ett enormt bra litet program … De rekommenderade det även på Datormagazinet.
Fast lite skraj är jag alltid, då man inte är så himla säker att man vågar tömma en massa filer …
Apropå det, är det någon som använder betalversionen? För det priset skulle jag i så fall vara beredd att skaffa det, alltså om ni anser att det fungera bra. Förenklat alltså, tycker ni att det är värt pengarna?

Jag har alltid använt CCleaner, men då inom Windows. Rekommenderas. Förmodligen är det väl lika strålande i OS X.

Enda fördelen som jag kan se med att betala är att du får "Complete cleaning", vad det nu innebär. Men eftersom den fria versionen ändå gör ett bra jobb, och det finns kompletterande (fria) mjukvaror så tycker jag inte att man behöver betala. Kan inte tänka mig att den gör något som man absolut inte kan lösa på annat sätt.

Ursprungligen av oldpeer:

Jag har alltid använt CCleaner, men då inom Windows. Rekommenderas. Förmodligen är det väl lika strålande i OS X.

Enda fördelen som jag kan se med att betala är att du får "Complete cleaning", vad det nu innebär. Men eftersom den fria versionen ändå gör ett bra jobb, och det finns kompletterande (fria) mjukvaror så tycker jag inte att man behöver betala. Kan inte tänka mig att den gör något som man absolut inte kan lösa på annat sätt.

Tack för ett riktigt snabbt svar, oldpeer!

Hoppas att fler åsikter kommer, speciellt från de som har använt betalversionen IRL. €19.95 är inte så mycket, men någon nytta vill man ändå ha för de pengarna …

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-02 15:18

Jag brukar betala för program för att de är bra, även om jag inte behöver extrafinesserna.För att uppmuntra programmerarna att göra ännu bättre versioner

Ursprungligen av kenjon:

Jag brukar betala för program för att de är bra, även om jag inte behöver extrafinesserna.För att uppmuntra programmerarna att göra ännu bättre versioner

En mycket vacker tanke. Vore nästan läge för mig att ta efter … För vad vore -livet annars utan dessa tiotals fina gratisappar?

1
Bevaka tråden