Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på olika återställningssätt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-12-17 15:05

En snubbe på Apple store föreslog att göra en återställning av min wifi-slöa iPhone 6 via Itunes för att detta skulle vara bättre än att göra en total återställning lokalt i telefonen.

Undrar helt enkelt, är det någon skillnad på de 2 olika sätten att återställa sin iphone/ipad? Blir det en bättre återställning när man gör den via Itunes?

Nja, knappast. Gör du det från iTunes så antar jag att den återställer från en färsk .ISPW-fil. Jag tycker iaf att det är overkill. Har då aldrig hört att ett problem inte har löst sig via en återställning från iOS för att sedan lösas med hjälp av en återställning i iTunes.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-12-17 15:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nja, knappast. Gör du det från iTunes så antar jag att den återställer från en färsk .ISPW-fil. Jag tycker iaf att det är overkill. Har då aldrig hört att ett problem inte har löst sig via en återställning från iOS för att sedan lösas med hjälp av en återställning i iTunes.

Okej. Det va ändå ett "genius" som föreslog detta. Men då fortsätter jag att återställa i telefonen de gånger det behövs till motsatsen bevisats

Samma sak.
Det går dessutom betydligt snabbare via iTunes då den drar in en ny image på telefonen precis som @barbapappa_86 skriver (istället för att rensa).

1
Bevaka tråden