Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka på text i app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!
Jag laddade hem en app där man kan söka efter ord på en hemsida. På samma sätt som man använder Ctrl f i Windows.
Appen heter Find In Page om någon undrar.

Men min fråga är, jag använder Evernote till att anteckna i.
Finns det någon app man kan söka upp ord där, lr måste man lägga upp texten man vill söka i på tex flashback?
För att på så sätt kunna använda Ctrl f?
Eller har ni något bättre tips?

//Tackar för hjälpen!

Senast redigerat 2014-12-14 12:30

Har inte appen någon inbyggd sökfunktion så går det inte att söka i den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-14 12:58

Du kan söka direkt i Evernote. Finns ett sökfält uppe till höger
https://evernote.com/evernote/guide/ios/#8

Tillägg: Förresten, mitt svar och länken gäller iOS eftersom du lagt frågan i detta underforum. Men eftersom du skriver om tangentbordskommandot ctrl-f undrar man ju om du egentligen menar OSX-versionen?
Men svaret är ändå det samma. En stor poäng med Evernote är just att alla anteckningar är sökbara. Med premiumversionen ska även text i uppladdade bilder, pdf-filer mm vara sökbara!

Senast redigerat 2014-12-14 13:22
Ursprungligen av keptang:

Har inte appen någon inbyggd sökfunktion så går det inte att söka i den.

Ursprungligen av IngoX:

Du kan söka direkt i Evernote. Finns ett sökfält uppe till höger
https://evernote.com/evernote/guide/ios/#8

Tackar, fast det verkar som att man bara kan hitta det första ordet man söker på...
Finns det flera identiska ord så kan man inte välja "nästa"...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-14 13:45

Förresten igen ,
Du behöver ingen extra app för att söka på websidor med Safari i iOS, men funktionen är lite dold.

Klicka in i adress/sök-fältet och börja skriv ordet du söker. Medan du skriver så syns inte websidan, utan en lista med google-sökningar, nedanför dessa sökning bland bokmärken pch historik, och längst ner sökming "på den här sidan". Klicka på den så kommer websidan fram med alla sökorden gulmarkerade och ett fält längdt ner på skärmen så du kan stega mellan sökträffarna.

Alla de vanliga alternativa webläsarna för iOS har också sökfunktioner, oftast mycket lättare att hitta via ett val i en meny.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-14 13:49
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Tackar, fast det verkar som att man bara kan hitta det första ordet man söker på...
Finns det flera identiska ord så kan man inte välja "nästa"...

Jag märkte också det, verkar vara en bug när man söker direkt i en enda anteckning. Men om du söker i översiktsläge bland alla dina anteckningar och sedan går in i aktuell anteckning så funkar det att stega mellan träffarna.

1
Bevaka tråden