Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca epostadresser till ny iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-12-10 22:13

Jag har en ny iPad och gjorde en restore från den gamla. Tyvärr så följer inte epost kontona med, bara iCloud kontot. Eftersom jag har en del epostadresser undrar jag om det finns något sätt att föra över dessa eller om man måste mata in alla manuellt igen?

Jag har för mig man kunde välja att göra det i äldre version av iTunes, men inte säker.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-10 22:14

Hade du lagt in säkerhetskopian från den gamla hade allt följt med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-12-11 00:40

Jag gjorde såklart en backup på den gamla paddan via iCloud, men den fixar inte epostkontona.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-11 05:35
Ursprungligen av Matsaki:

Jag gjorde såklart en backup på den gamla paddan via iCloud, men den fixar inte epostkontona.

Visst ingår mailkonton så då måste du har gjort något fel.

Citat:

Allt på dina enheter som räknas som användargenererad data följer automatiskt med i en iCloud-säkerhetskopiering. Där i ingår t.ex. alla dina meddelanden, dina inställningar, dina olika mail- och kalenderkonton och dina egentagna bilder och videoklipp

Kan det vara så enkelt att kontona har kommit med men du måste mata in lösenorden igen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan det vara så enkelt att kontona har kommit med men du måste mata in lösenorden igen?

Så har det alltid varit för mig.

Fast jag läste fel. Jag såg inte att det rörde sig om mejladresser. Jag läste mejlkonton och trodde att det var problem med att läsa mejlen

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast jag läste fel. Jag såg inte att det rörde sig om mejladresser. Jag läste mejlkonton och trodde att det var problem med att läsa mejlen

Aha, ja, det gjorde jag med isåfall.

Det är alltså mail-adresser som inte är kopplade till kontakter, @Matsaki?
Dessa görs det ingen backup på.

Nja, han nämner ju "mailkonton" flera gånger, så jag tror nog att ni har uppfattat det rätt.

Men ett förtydligande från TS hade ju varit välkommet.

1
Bevaka tråden