Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glas glappt på iPhone 6+. Garanti eller AC+?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-11-02 15:43

Hej gott folk.
I veckan tvingas jag nog beställa en tdl hos Apple i Täby för att byta ut min iPhone 6+ pga glappande glas. Det är som att limmet har släppt i övre vänstra hörnet. När jag trycket på skärmen så "ploppar" det. Håller jag ett finger i övre vänstra hörnet så försvinner ljudet.
Minst sagt irriterande då jag hade exakt samma problem på min iPhone 5 för två år sedan.

Nu en fråga. Jag tecknade Apple Care+ vid köpet. Men detta måste väl ändå räknas som ett konstruktionsfel och gå på garantin? Telefonen har inte blivit tappad och har inte en repa, så det är inget som jag själv är vållande till. Vad tror ni, garanti eller kommer de kräva att jag tar det på försäkringen?

Det ska vara garanti om du själv inte har medfört till att problemet uppstod.

  • Medlem
  • 2014-11-02 16:12

Precis min teori, tackar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-09 12:53

Min 9 dagar gamla iPhone 6 har även den glappt glas upp mot vänstra hörnet vid volymknapparna.
Blev ombedd av teliaförsäljaren att vända mig till deras serviceverkstad i Göteborg, ska dit efter jobbet.

Hur gick det för dig Dalle, fick du den utbytt?
Verkar vara en hel del andra som råkat ut för detta http://forum.macworld.se/topic/169161-glappklick-skaerm-iphone-6/
De två länkarna från Apples supportforum visar att de flesta fått sina enheter utbytta.

Senast redigerat 2014-12-10 09:09
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-10 09:08
Ursprungligen av Dalle:

Precis min teori, tackar.

Hej, fick du din iPhone utbytt?
Var förbi Telias servicepartner i Göteborg igår men de skulle ha 4 timmar för att komma fram till om telefonen ska bytas ut eller ej. Hade den varit köpt i en Apple butik hade jag fått en ny i handen direkt.
Mitt glas är så pass glappt att man ser ljus från displayen lysa i skarven mellan aluminiumramen och glaset.

  • Medlem
  • 2014-12-10 09:32

Jag har inte kunnat lämna in min än pga diverse resor. Men enligt Apple Store i Täby så lagas telefonen i deras butik, alltså ingen utbytesenhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-10 09:57
Ursprungligen av Dalle:

Jag har inte kunnat lämna in min än pga diverse resor. Men enligt Apple Store i Täby så lagas telefonen i deras butik, alltså ingen utbytesenhet.

Ok.
Sida två här är rätt intressant https://discussions.apple.com/thread/6553994?start=15&tstart=0

Min tidigare 5:a med glappande skärm lagades på plats, jag fick vänta 70 minuter
troligt så lagar dom även 6:an på plats

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-11 12:48
Ursprungligen av disktant:

Min tidigare 5:a med glappande skärm lagades på plats, jag fick vänta 70 minuter
troligt så lagar dom även 6:an på plats

Lämnade in telefonen i morse, två timmar senare fick jag ett mail om att ny iPhone 6 fanns att hämta ut på serviceverkstaden
Garanti-ärende

Senast redigerat 2014-12-11 13:00
  • Medlem
  • stockholm
  • 2015-02-06 13:43

Nu upptäckte jag att min iPhone6 också är glapp (efter fyra månader) men ljudet kommer bara när iPhonen blir varm (spelar SimCity).
Jag har köpt min via 3.
Måste jag gå via dom 3 då? Eller kan man åka till Täby och lämna in den?

Vad tror ni om möjligheterna för mig att få det på garantin? Känns ju ändå som det inte bara är min iPhone som har det här problemet...

  • Medlem
  • 2015-02-06 13:56

Du kan åka direkt till Täby. Jag fick min iPhone 5 fixad på garantin. Har svårt att se varför de skulle behandla ditt fall annorlunda.
Se bara till att boka tid i genius bar innan du far iväg.

  • Medlem
  • 2015-02-25 13:18

Var till Täby idag för att fixa problemet.
Jag bokade tid på nätet och åkte in och lämnade ifrån mig telefonen. Skärmbytet tog knappt 40 minuter. Suveränt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-26 13:20

Jag fick som jag nämnde i tråden tidigare en ny iPhone 6 i december då min första hade "glappt glas".
Senaste två månaderna har jag märkt att det blivit värre och värre på min nuvarande 6a.
Kommer dra förbi servicebutiken i Göteborg och försöka få även denna reklamerad.

1
Bevaka tråden