Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av iPad2 tar evigheter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En timma sedan eller så kabelanslöt jag min iPad2 64GB till min iMac för att först göra backup o sedan uppdatera iOS till 8.1.1. Sedan nästan lika långt tillbaks ser iTunes-fönstret ut som nedanstående bild, notera att det står "2 iPads" på knappen bredvid "Library", iPad'en heter "inPad" o jag har bara en iPad ansluten.

Alldeles nyss testade jag en ny sak samtidigt som detta pågår på datorskärmen, jag går via systeminställningar på iPad'en och laddar ner uppdateringen direkt till den. Vad som händer efter detta vet jag inte e-som det tillsynes verkar som att min iPad synkas med datorn samtidigt som jag alltså laddar ner uppdateringen direkt till plattan, samtidigt som denna redan finns i iTunes

Just nu står det "Preparing update" på min iPad samtidigt som iTunes fortsätter se likadant ut som nedan

Jag har gjort backup innan jag började med detta

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-12-06 21:09

You are doomed, I tell you, doomed!

I övrigt har jag ingen aning.

Jag betackar mig för domedagsprofetior

Kan lättat meddela att skärmen på min iPad nu är svart m det karakteristiska vita äpplet o progressbar'en på skärmen. Mao har uppdateringen inletts o jag gissar att det är den jag laddade direkt till plattan

1
Bevaka tråden