Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Era erfarenheter av ViaPlay?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick ett mail från PSN med ett erbjudande om två månader ViaPlay utan kostnad. Vanligtvis brukar jag strunta i dylikt e-som jag dels sällan har ro att sitta ner o se ngt annat än vad jag har på dvd/bd o dels för att jag har en känsla av att de gör det krångligt för användare att säga upp avtal.

Men nu kommer julen o med den repriser i parti o minut, för att inte tala om politiskt käbbel...
Därför vill jag veta vad ni som använder ViaPlay tycker om tjänsten

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-04 00:28

Om det är gratis så spelar det väl ingen roll utan bara tacka och ta emot

Fungerar kanonbra nuförtiden tycker jag.
Väldigt enkelt att säga upp, en knapp på hemsidan bara.

Jag testade en månad under vinter os och det är inte speciellt krångligt att säga upp. Kör på!

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag fick ett mail från PSN med ett erbjudande om två månader ViaPlay utan kostnad. Vanligtvis brukar jag strunta i dylikt e-som jag dels sällan har ro att sitta ner o se ngt annat än vad jag har på dvd/bd o dels för att jag har en känsla av att de gör det krångligt för användare att säga upp avtal.

Men nu kommer julen o med den repriser i parti o minut, för att inte tala om politiskt käbbel...
Därför vill jag veta vad ni som använder ViaPlay tycker om tjänsten

Fick en gratis 3 månaders pren. då jag köpte en Chromecast och har fungerat väldigt bra hittills.
Kanske tar och forsätter den och avslutar min Netflix som också funkar bra men uppdaterar sina filmer och TV serier allt för sällan tyvärr.
Som de andra säger är det väldigt enkelt att avsluta en ViaPlay pren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-05 09:09

Mina erfarenheter är att Viaplay är bra om man gillar sport. Stora matcher, typ Champions League kan lagga en del beroende på hur många som kollar. Övrig content är inte i närheten av Netflix imo, men smaken är som baken. Jag kopplar på/av lite då och då och det är inga problem.

Ursprungligen av wonko:

Mina erfarenheter är att Viaplay är bra om man gillar sport. Stora matcher, typ Champions League kan lagga en del beroende på hur många som kollar. Övrig content är inte i närheten av Netflix imo, men smaken är som baken. Jag kopplar på/av lite då och då och det är inga problem.

Det är inte ViaSport du tänker på?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag fick ett mail från PSN med ett erbjudande om två månader ViaPlay utan kostnad. Vanligtvis brukar jag strunta i dylikt e-som jag dels sällan har ro att sitta ner o se ngt annat än vad jag har på dvd/bd o dels för att jag har en känsla av att de gör det krångligt för användare att säga upp avtal.

Men nu kommer julen o med den repriser i parti o minut, för att inte tala om politiskt käbbel...
Därför vill jag veta vad ni som använder ViaPlay tycker om tjänsten

Jag hade viaplay förra året och bytte sedan till Netflix, som jag är supernöjd med. Viaplay har fördelaktligen en del nya filmer, men när du sett de finns det bara skit kvar. Serierna är skräp och likaså barnprogrammen. Sporten är däremot väldigt bra.

Att säga upp det tar bara 15 sekunder. Om du söker en enkel playtjänst och om du inte tittar varje dag är den bra. Men vill du kvantitet och kvalitet ska du köra netflix, massor av serier och grymma filmer. även ett par nya. De uppdaterar faktisk nästan varje vecka. Stabilitet är dessutom mycket bättre. Gränssnittet likaså.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-05 14:17
Ursprungligen av emil_stahl:

Men vill du kvantitet och kvalitet ska du köra netflix, massor av serier och grymma filmer. även ett par nya. De uppdaterar faktisk nästan varje vecka. Stabilitet är dessutom mycket bättre. Gränssnittet likaså.

Sist jag kollade utbudet hos Netflix så var de år bakom på de flesta aktuella serier, dvs att de kanske hade säsong 1-3 medans i tv var de kanske inne på säsong 7.

Menar du att det inte är så för Netflix längre utan att de är levererar kvalitet och kvantitet, dvs är uppdaterade vecka för vecka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-12-09 13:18
Ursprungligen av CekariYH:

Det är inte ViaSport du tänker på?

Man får ju viasport via viaplay också... Plus en massa sunkiga filmer.

Jag tycker att ViaPlay fungerar bättre än NetFlix rent tekniskt. Bättre utbud av svenska filmer (bra om man har barn).

Ursprungligen av wonko:

Man får ju viasport via viaplay också... Plus en massa sunkiga filmer.

Hmmm, måste leta, den viaPlay appen jag har till Chromcasten har jag inte ett någe sport i.

Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, måste leta, den viaPlay appen jag har till Chromcasten har jag inte ett någe sport i.

Det finns två olika abonnemang, standard och sen standard+sport.

Ursprungligen av keptang:

Det finns två olika abonnemang, standard och sen standard+sport.

Då fattar jag, lite konfunderad när det blir så olika påståenden

Har nu använt mitt gratis ViaPlay i två veckor o fick då ett mail från dem där de efterfrågade mina synpunkter på en skala mellan noll o tio, jag gav betyget fyra baserat på att det finns en del intressant innehåll som jag inte sett men snart avverkat MEN sortering o sökning är under all kritik.

Totalt angav jag 5-6 punkter med olika saker som jag anser behöver förbättras. Tex;

Sorteringen efter utgivningsår går inte att dela upp efter århundrade/årtionde o den verkar avse utgivningen på dvd snarare än året den, i vissa fall, gick upp på bio,

Den alfabetiska sorteringen är efter den svenska titeln, söker jag på originaltiteln får jag ingen träff,

Det går att stjärnmärka filmer men denna märkning får inte att ta bort,

"Liknande filmer" som visas när jag läser info på en film är inte konsekvent. Där borde tex uppföljare finnas med även om de är hyrfilmer

Klassiker betyder tydligen ngt annat för ViaPlay än det gör för mig(denna glömde jag skriva om men det ingik i en annan punkt)

Etc

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-01-08 13:30
Ursprungligen av wonko:

Mina erfarenheter är att Viaplay är bra om man gillar sport. Stora matcher, typ Champions League kan lagga en del beroende på hur många som kollar. Övrig content är inte i närheten av Netflix imo, men smaken är som baken. Jag kopplar på/av lite då och då och det är inga problem.

Har inte problem med att fotboll laggar. De gånger det laggar hemma hos mig beror det på att min fru och dotter också belastar nätet med lite tyngre trafik.
Däremot kan streamen vara fördröjd jämfört med verkligheten, ibland upp till 1-1½ minut, men det är inte så ofta. Kan vara lite frustrerande när man som jag ofta följer matcher på Twitter samtidigt som jag ser dem. Inte roligt att få reda på att det blivit mål när bollen är på andra sidan planen.

  • Medlem
  • 2015-01-30 22:25

Jag är inte intresserad av sport så mitt omdöme gäller filmer och serier och där är Viaplay hopplöst efter Netflix. Nu var det ett tag sedan jag använde tjänsten men har för mig att man var tvungen att ha Silverlight installerat. Netflix har HTML5 och fungerar direkt i Safari utan en massa tillägg.

Jag kör genom min PS3a så Silverlite o annat är inget jag behöver bry mig om.

Jag ska testa Netflix när min Gratis ViaPlay-period är slut(säger upp i februari)

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-01-31 09:44

Jag har både Netflix och Viaplay, och tycker att kompletterar varandra bra. Men så tittar jag inte jättemycket på film, så utbudet är intressant för mig även om det inte är superaktuellt.

1
Bevaka tråden