Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggfixar för både IOS och OS X i nya uppdateringar

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under kvällen har Apple släppt uppdateringar med buggfixar till IOS och OS X.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

(...) förbättrad prestanda och stabilitet för Iphone 4S (...)

Yay!

  • Medlem
  • 2014-11-17 23:04

Synd bara att man behöver ha en fungerande wifi-anslutning för att kunna ladda ner uppdateringen...

Ursprungligen av jac:

Synd bara att man behöver ha en fungerande wifi-anslutning för att kunna ladda ner uppdateringen...

Jag kopplade in till iTunes och uppgraderade den vägen.

Så lustigt. Min iPad 2 säger "iOS 8.1 Programvaran behöver inte uppdateras". Min iPhone 5s säger att iOS 8.1.1 finns tillgänglig och den innehåller bl a förbättringar för iPad 2.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-18 10:01

Min iPad2 uppdaterades. Startat om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-18 10:10

Jag har gjort denna uppdatering (OSX) 2 gånger tidigare.

Hej.

Någon annan som fått uppdateringen för OS X tidigare? Jag har nämligen fått den 2 gånger tidigare dock så har de olika 'Byggnummer'
Se bild.

Ursprungligen av NeoFhan:

...Jag har nämligen fått den 2 gånger tidigare dock så har de olika 'Byggnummer'...

Om du var med i betatest-programmet och körde Public Beta-versionerna av Yosemite, så har du fått beta-versioner även av 10.10.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-18 10:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du var med i betatest-programmet och körde Public Beta-versionerna av Yosemite, så har du fått beta-versioner även av 10.10.1.

Tack för svar!

Ursprungligen av NeoFhan:

Tack för svar!

Om du inte vill vara med längre, så kan du avanmäla dig här:
https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/un...

  • Medlem
  • 2014-11-18 14:27
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag kopplade in till iTunes och uppgraderade den vägen.

iPhonen var bara att koppla bort från wifi, problemet var min mac... Tyvärr löste inte uppdateringen något heller...

Efter uppdatering till 10.10.1 fungerar fortfarande inte Blåtand från t.ex. smartphone till Mac Book Pro, precis som innan!

Gest för att stänga en app på en iPad fungerar fortfarande inte konsekvent.

Jag säger bara att tangentbordet för iphone6 samt 6 plus fungerwr inte som andra tangentbord.

Skriv i landskapsläge, ändra till siffror, tryck på mellanslag. Vad händer? Jo, tangentbordet fortsätter att vara siffror. i alla andra tangentbord och produkter så byter annars tangentbordet tillbaka till alfabetet.

Samt att de byter plats på jordgloben och shifttangenten när SU skiftar mellan stående och liggnade läge. Återigen så sker detta bara på 6 och 6 plus.

Väldigt irriterade eftersom det lurar mitt muskelminne

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag säger bara att tangentbordet för iphone6 samt 6 plus fungerwr inte som andra tangentbord.

Skriv i landskapsläge, ändra till siffror, tryck på mellanslag. Vad händer? Jo, tangentbordet fortsätter att vara siffror. i alla andra tangentbord och produkter så byter annars tangentbordet tillbaka till alfabetet.

Så gör min 4S också nu på 8.1.1. Mycket praktiskt om jag får säga det själv. Bra när man skriver långa tal med mellanslag i.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Så gör min 4S också nu på 8.1.1. Mycket praktiskt om jag får säga det själv. Bra när man skriver långa tal med mellanslag i.

Jo, det håller jag med om - om alla tangentbord gör det. Hur gör den när du har telefonen i stående läge?

Min Ipad beteer sig som tidigare även med 8.1.1 och ändrar tillbaka till alfabetet oavsett om tangentbordet ligger eller står.

Min sexa byter om tangentbordet ligger ner men inte om det står upp.

Det är just att de beter sig olika som jag blir irriterad på.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det håller jag med om - om alla tangentbord gör det. Hur gör den när du har telefonen i stående läge?

Håller kvar vid siffrorna oavsett läge.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Håller kvar vid siffrorna oavsett läge.

Konstigt. Ingen av mina enheter beter sig så. Jag vill inte beskylla dig för att ha fel men är du riktigt säker? Jag har provat på ipad Air, 6, två olika 5s och skulle ha provat på en 4 om den vara varit laddad

Dessutom så har bekanta till mig samma beteende. Det är bara i liggande läge på 6 plus som siffertangentbordet ligger kvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-21 08:14
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Håller kvar vid siffrorna oavsett läge.

Ursprungligen av BlackSmp:

Konstigt. Ingen av mina enheter beter sig så. Jag vill inte beskylla dig för att ha fel men är du riktigt säker? Jag har provat på ipad Air, 6, två olika 5s och skulle ha provat på en 4 om den vara varit laddad

Dessutom så har bekanta till mig samma beteende. Det är bara i liggande läge på 6 plus som siffertangentbordet ligger kvar.

När jag testar är det aldrig skillnad vid olika läge liggande/stående. Däremot ligger siffrorna kvar vid mellanslag bara när man skriver i adressfältet i Safari, men inte i ett textfält på en hemsida i Safari.

Får samma beteende i Chrome och Opera men i webläsarna Dolphin och Mercury ligger siffrorna inte kvar efter mellanslag varken i adressfält eller textfält. Inte heller i några andra appar som Anteckningar, Mail mm.

(iPhone 5s, iOS 8.1.1)

Ursprungligen av IngoX:

När jag testar är det aldrig skillnad vid olika läge liggande/stående. Däremot ligger siffrorna kvar vid mellanslag bara när man skriver i adressfältet i Safari, men inte i ett textfält på en hemsida i Safari.

Får samma beteende i Chrome och Opera men i webläsarna Dolphin och Mercury ligger siffrorna inte kvar efter mellanslag varken i adressfält eller textfält. Inte heller i några andra appar som Anteckningar, Mail mm.

(iPhone 5s, iOS 8.1.1)

Så där beter sig min 6:a också med undtaget att om jag skriver i liggande läge i Anteckningar m.m så blir jag kvar i 123-läget efter det att jag trycker på mellanslag.

Om telefonen är stående så byter den till ABC

En aning irriterande eftersom det är inkonsekvent.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-22 15:01

Tyvärr fungerar tredjepartstangentbord fortfarande riktigt dåligt...

Ursprungligen av zappee:

Tyvärr fungerar tredjepartstangentbord fortfarande riktigt dåligt...

Jag misstänker det men jag har problem med Apples standardtangentbord...

1
Bevaka tråden