Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 plus startar saker av sig själv

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-21 12:44

Jag har ett problem med min iPhone 6 plus. Om jag har lyssnat på en podcast eller Spotify och satt på paus så startar telefonen apparna av sig själv lite då och så och fortsätter uppspelningen. Det gäller när lurarna är i. Plötsligt hör jag något svagt ljud och då har den satt igång igen. Väldigt störande. Dels drar det batteri och dels tappar jag ju bort var jag var i en uppspelning.

Någon som vet varför den gör så här och vad jag kan göra åt det?

Jag har iOS 8.1 i telefonen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-21 12:52

Sannolikt nåt knas med lurarna eller hörlursuttaget som triggar "fjärrkontrollen" på hörlurssladden. Smuts eller ludd i hörlursuttaget kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-21 12:56

Om lurarna är i och play/paus-knappen på sladden råkar tryckas in så startar senast använda ljudapp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-21 12:58
Ursprungligen av Vassius:

Sannolikt nåt knas med lurarna eller hörlursuttaget som triggar "fjärrkontrollen" på hörlurssladden. Smuts eller ludd i hörlursuttaget kanske?

Tror inte det är själva uttaget då telefonen är så ny och det hände redan de första dagarna jag använde den. Det har också hänt med två olika hörlurar, både apples egna och mina billiga in-ear som jag föredrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-21 12:59
Ursprungligen av IngoX:

Om lurarna är i och play/paus-knappen på sladden råkar tryckas in så startar senast använda ljudapp.

Jo, men detta händer när telefonen ligger helt orörd på skrivbordet och ingenting nuddar någon knapp...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-21 13:02
Ursprungligen av KPSL:

Tror inte det är själva uttaget då telefonen är så ny och det hände redan de första dagarna jag använde den. Det har också hänt med två olika hörlurar, både apples egna och mina billiga in-ear som jag föredrar.

Det kan ju vara skräp som har kommit in under tillverkning eller packning eller första gången du stoppade den i fickan eller vad som. Kan vara värt att testa att peta försiktigt med en tandpetare eller nåt, eller blåsa med tryckluft och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-21 13:11
Ursprungligen av Vassius:

Det kan ju vara skräp som har kommit in under tillverkning eller packning eller första gången du stoppade den i fickan eller vad som. Kan vara värt att testa att peta försiktigt med en tandpetare eller nåt, eller blåsa med tryckluft och se om det hjälper.

Tack. Ja, jag får nog testa det helt enkelt. Och om det inte funkar kanske det är något konstruktionsfel och att det går på garantin.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-21 13:24
Ursprungligen av KPSL:

Tack. Ja, jag får nog testa det helt enkelt. Och om det inte funkar kanske det är något konstruktionsfel och att det går på garantin.

Kan vara så enkelt som en kall lödning eller bara annars en lödning som gått knas i, och då ska det gå på garantin.

1
Bevaka tråden