Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6/6+ och batteritid

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-28 01:35

Nu har jag haft min iPhone 6+ i två dagar. Och den batteritiden alltså. Helt otrolig. Den vill aldrig dö haha.
Gick från en iPhone 5 med ett faulty batteri till denna best med oändlig batteritid känns det som.

Kolla bifogad bild. Kört Bluetooth majoriteten av tiden!

Hur håller sig era 6+ och 6:or?

Senast redigerat 2014-11-20 09:14

Inget konstigt då iphone 6+ har ett så pass stort batteri.

Ursprungligen av Jawhns:

Nu har jag haft min iPhone 6+ i två dagar. Och den batteritiden alltså. Helt otrolig. Den vill aldrig dö haha.
Gick från en iPhone 5 med ett faulty batteri till denna best med oändlig batteritid känns det som.

Kolla bifogad bild. Kört Bluetooth majoriteten av tiden!

Hur håller sig era 6+ och 6:or?

Jag är sjukt nöjd!

Edit: Känns som en iPad med batteritiden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-28 09:44

Kul med bra batteritid!

Hade en iPhone 5 tidigare, och har nu en 6a. Skulle dock tyvärr inte påstå att det är någon större skillnad. Något bättre, men inget exceptionellt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-28 13:00
Ursprungligen av ninor:

Kul med bra batteritid!

Hade en iPhone 5 tidigare, och har nu en 6a. Skulle dock tyvärr inte påstå att det är någon större skillnad. Något bättre, men inget exceptionellt.

Det är väl inte så konstigt?

Det sitter väl ett 1400 mAh-batteri i femman och ett 1800 mAh-batteri i sexan, ingen större skillnad. Däremot sitter det ett batteri på ca 3000 mAh i iPhone 6+, hyfsat stor skillnad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-28 14:39
Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte så konstigt?

Det sitter väl ett 1400 mAh-batteri i femman och ett 1800 mAh-batteri i sexan, ingen större skillnad. Däremot sitter det ett batteri på ca 3000 mAh i iPhone 6+, hyfsat stor skillnad.

Ännu en anledning att välja iPhone 6 plus för mig i alla fall

Så tröttsamt med ett urladdat batteri titt som tätt .

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-28 14:43
Ursprungligen av zinned:

Det är väl inte så konstigt?

Det sitter väl ett 1400 mAh-batteri i femman och ett 1800 mAh-batteri i sexan, ingen större skillnad. Däremot sitter det ett batteri på ca 3000 mAh i iPhone 6+, hyfsat stor skillnad.

Har jag sagt att det är konstigt eller?

Ursprungligen av grenhall:

Jag är sjukt nöjd!

Edit: Känns som en iPad med batteritiden.

Nu är det dags för laddning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-29 12:00
Ursprungligen av ninor:

Har jag sagt att det är konstigt eller?

Antog att du lutade åt det hållet med tanke på dina erfarenheter du nämnde med iPhone 5.

kan bara hålla med. batteritiden är bra!

användning: 10timmar 31min
vänteläge: 2 dagar 9timmar

10% kvar av batteriet.

och jag har använt den ovanligt mycket, då jag fick den i fredags. och man (jag) leker ju alltid lite extra med telefonerna i början

Vad för fel?

Ursprungligen av mjewl:

kan bara hålla med. batteritiden är bra!

användning: 10timmar 31min
vänteläge: 2 dagar 9timmar

10% kvar av batteriet.

och jag har använt den ovanligt mycket, då jag fick den i fredags. och man (jag) leker ju alltid lite extra med telefonerna i början

Jag har haft min nu i en vecka och är inte så överlycklig över batteritiden, det var den jag såg mer fram emot. Vad gör jag för fel?

7% kvar av batteriet
Användning: 5tim, 28min
Vänteläge: 9tim, 58min

  • Medlem
  • 2014-11-14 16:50

@Ditolina: Är det en 6 eller 6+?
Det jag ser direkt är att du har ruskigt rutten mottagning. Sådant fullkomligen äter batteri. Har du jämt så dålig mottagning, tex hemma eller på jobb/skola? Har du provat att starta om telefonen? Det kan vara en app som går bananas och käkar upp batteriet.

Dålig mottagning

Ursprungligen av Dalle:

@Ditolina: Är det en 6 eller 6+?
Det jag ser direkt är att du har ruskigt rutten mottagning. Sådant fullkomligen äter batteri. Har du jämt så dålig mottagning, tex hemma eller på jobb/skola? Har du provat att starta om telefonen? Det kan vara en app som går bananas och käkar upp batteriet.

Jag har en 6plus. Ruskigt dålig mottagning både hemma och på jobbet.
Har stängt av 4G förutom när jag åker in till stan, har även stängt av andra funktioner för att förbättra batteritiden. Så det har ju blivit lite bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-19 08:59

Du får flytta

Det finns egentligen ingenting som äter batteri som när telefonen måste ligga o pinga nät hela tiden.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-19 09:53

@Ditolina: Eller byta operatör. Är Telias täckning där du bor/jobbar dålig? Om inte så kan det vara strul med din/ditt mobil/simkort/abb.

Nu har jag förvisso en iPhone 6 men vill inte starta en ny tråd. Är denna batterikonsumtion rimlig? Förstår inte varför safari drar så mycket när jag knappt använt safari något.

Senast redigerat 2014-11-20 09:12

Jag är riktigt nöjd med batteritiden på min vanliga sexa

Laddaren som varit ansluten var det bara i ett fåtal sekunder för att se att det inte var något fel på den (fick hem en ny).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-20 16:39
Ursprungligen av koffas:

Nu har jag förvisso en iPhone 6 men vill inte starta en ny tråd. Är denna batterikonsumtion rimlig? Förstår inte varför safari drar så mycket när jag knappt använt safari något.

Du har ett program som ligger och arbetar i bakgrunden.
Det kan man se eftersom usage är exakt lika med standby.

Ursprungligen av lappen71:

Du har ett program som ligger och arbetar i bakgrunden.
Det kan man se eftersom usage är exakt lika med standby.

Jo jag vet, Moves, men jag brukar klara en arbetsdag i alla fall även med stegräknaren i bakgrunden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-20 16:55
Ursprungligen av koffas:

Jo jag vet, Moves, men jag brukar klara en arbetsdag i alla fall även med stegräknaren i bakgrunden.

Du vet väl om att Health appen räknar steg åt dig och på ett batterisnålare sätt än någon annan app.
Jag använder Argus för att sammanställa statistiken men den räknar inte själv steg utan låter M8 processorn göra det.

Ursprungligen av lappen71:

Du vet väl om att Health appen räknar steg åt dig och på ett batterisnålare sätt än någon annan app.
Jag använder Argus för att sammanställa statistiken men den räknar inte själv steg utan låter M8 processorn göra det.

Jag kör health också. Men jag gillar att jag kan se vart jag har gått, vilken hastighet, hur lång tid, vart jag har varit etc. Att appen drar batteri vet jag om men idag var det något extra.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-11-21 18:18
Ursprungligen av Jawhns:

Nu har jag haft min iPhone 6+ i två dagar. Och den batteritiden alltså. Helt otrolig. Den vill aldrig dö haha.
Gick från en iPhone 5 med ett faulty batteri till denna best med oändlig batteritid känns det som.

Kolla bifogad bild. Kört Bluetooth majoriteten av tiden!

Hur håller sig era 6+ och 6:or?

Hej.
Förlåt att jag avbryter i tråden, men tänkte ge en referens på min iPhone 5s batteritid
Detta var igår när jag skulle sova och ladda den under natten.
Detta är med notiser, platstjänster och bakgrundsuppdatering igång.
Telefonen blev exakt 1 år gammal för 2 dagar sen så jag är nöjd vad jag lyckas få ut ur den.

Någon mer som tycker att batteri användning ökat lite sedan 8.1.1 eller är det bara jag som inbillar mig?
Iphone6+

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2014-11-25 20:45

Sjukt nöjd med främst batteritid och kamera! Precis de saker jag störde ihjäl mig på min gamla telefon.

2 dagar,Inga problem!

  • Medlem
  • Västerbotten
  • 2014-11-27 16:11
Ursprungligen av Jawhns:

Nu har jag haft min iPhone 6+ i två dagar. Och den batteritiden alltså. Helt otrolig. Den vill aldrig dö haha.
Gick från en iPhone 5 med ett faulty batteri till denna best med oändlig batteritid känns det som.

Kolla bifogad bild. Kört Bluetooth majoriteten av tiden!

Hur håller sig era 6+ och 6:or?

Är skälv nöjd!Tycker också att det blivit bättre med den senaste versionen

  • Medlem
  • Örebro
  • 2014-11-28 14:50

Rätt ok batteritid här också ? iPhone 6+

Senast redigerat 2014-11-28 15:07

Hej
apropå batteritid. Har ett mystiskt fenomen . när man ansluter Iphonen till dator eller laddare så försvinner ju batteritiden och ersätts med två streck till nästa fulladding , Men, varför i h-vete nollställer den även den andra Iphonen( båda går under samma konto och cloud ) jag har, utan att den är ansluten till någonting alls ??? blir inte klok på detta.

någon som har en bra, logisk förklaring ??
tack på förhand å ha en bra dag
m.v.h. Birger

Sugande batteritid på safari i i6. Men vet någon vad man ska stänga av för att minska safaris feta batteritjuveri?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-07 15:33
Ursprungligen av D_Odell:

Sugande batteritid på safari i i6. Men vet någon vad man ska stänga av för att minska safaris feta batteritjuveri?

Mobildata?

  • Medlem
  • 2014-12-07 16:56

Prova stänga av platstjänsterna för Safari?

Bevaka tråden