Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Provlyssna på Harman Kardon-lurar i Skåne?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-11-19 22:33

Jag är nyfiken på Harman Kardon NC men hittar ingen stans där man kan lyssna på dem i Skåne/Halland. Är det någon som vet om dessa finns i butik nånstans i området? Har någon egen erfarenhet av dem?

  • Medlem
  • 2014-11-19 22:59

Vad som låter bra är väldigt personligt. Jag har ett par Harman/Kardon BT (samma lur fast utan brusreducering om jag minns rätt?) och är mycket nöjd. De sitter bra och jag kan använde lurarna i flera timmar utan att få ont i skallen. Självklart bra ljud också. En klockren lur i mina öron.

Vet att det inte var detta du frågade efter, men ville bara dela med mig av min uppfattning kring BT-versionen.
Jag köpte mina på Apple Store i Täby. Har inte Apple Store i Malmö dessa lurar?

  • Medlem
  • 2014-11-19 23:45

Applestore i Helsingborg har inte HK alls.
Jag är rätt säker på att de låter tillräckligt bra, jag är mer osäker på hur bekväma de är och framför allt hur bra brusreduceringen är. Alternativet just nu är Bose QC25, men de är så fula.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-20 00:19
Ursprungligen av Baron:

Jag är nyfiken på Harman Kardon NC men hittar ingen stans där man kan lyssna på dem i Skåne/Halland. Är det någon som vet om dessa finns i butik nånstans i området? Har någon egen erfarenhet av dem?

Ett långskott är att kolla med Highway Ljud & Ljus. Det var det enda stället i Skåne där jag kunde hitta mina Pioneer-lurar.

Higway

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-11-20 04:43
Ursprungligen av Baron:

Jag är nyfiken på Harman Kardon NC men hittar ingen stans där man kan lyssna på dem i Skåne/Halland. Är det någon som vet om dessa finns i butik nånstans i området? Har någon egen erfarenhet av dem?

Tjena, vet ej om detta löst sig jag har också H/K BT och är grymt nöjd de är sjukt sköna & smidiga är mycket nöjd med hur länge batterierna räcker och använder dem dagligen när jag sitter och jobbar etc hemma. Otroligt fint ljud och man blir inte trött efter långt lyssnande och de funkar till de flesta musikstilar.

Vet att MediaMarkt säljer H/K men om de har just de du önskar hemma vet jag ej kolla med butiken. Ha med din telefon och lyssna på just din favoritmusik som du vet hur den ska låta och lyssna på olika favolåtar för att höra hur luren funkar. Lycka till!

  • Medlem
  • 2014-11-20 08:52

De MediaMarkt-butker som har den hemma ligger utanför Göteborg, utanför Stockholm och i Kalmar…

  • Medlem
  • 2014-11-24 17:57

Det blev Bose QC 25.

1
Bevaka tråden