Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att synkronisera iPad med iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan några dagar har jag problem att synkronisera min iPad med iTunes. När jag ansluter den via kabel (wifi fungerar inte alls) kommer iPaden upp (se bifogad skärmdump) men sedan händer ingenting. Har provat starta om dator + iPad, installerat om iTunes osv. men utan framgång. Någon som har någon lösning? (Att återställa Ipaden ser jag som absolut sista utvägen).

Version av iTunes?

12.0.1.26

Funkar det att starta synken med knappen "Synkronisera" på Sammanfattningsskärmen?

Nej, sammanfattningsskärmen kommer inte upp över huvud taget.

Ursprungligen av billyjam:

Nej, sammanfattningsskärmen kommer inte upp över huvud taget.

Har du några fler enheter (iPhone, iPod,...)? Fungerar det för dom?
Personligen misstänker jag att ditt iTunes har ballat ur. Jag har svårt att se att det är enheten i sig som styr vilka "tabbar" som iTunes ska visa. Alternativet är ju att det är din iPad som inte längre pratar med din dator och att det därför inte fungerar. Men iPaden dyker upp som en enhet i iTunes, eller?

Ja, iPaden dyker upp och "laddar" men sedan händer ingenting. Det är mycket märkligt. Datorn märker ju uppenbarligen av att jag ansluter iPaden men det är precis som att den inte lyckas upprätta någon kontakt. Jag har en iPhone också och den kommunicerar utmärkt med iTunes på samma dator, både genom fysisk kontakt och Wifi. Och eftersom jag har ominstallerat iTunes är jag tveksam till att det är där problemet ligger. Får nog göra en återställning av iPaden i alla fall…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-20 10:47

Sista grej att kolla innan återställning: halvtrasig synksladd?

Tror inte att det var sladden heller eftersom den fungerar fint med iPhonen...
Har hur som helst återställt den nu och det fungerar som det ska igen.

1
Bevaka tråden