Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage skickas från epost fast den borde skickas från telefonnummer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Enda sedan jag installerade iOS 8 har min iMessage skickats från min epostadress fast den borde skickas från mitt telefonnummer. Jag har inte tänkt så mycket på det men nu börjar jag bli trött. Jag har testat att logga ut från iMessage, jag har startat om mobilen etc. Enda gången det funkar att skicka från mitt telefonnummer är när jag loggar ut från iMessage men problemet då är att det inte fungerar att få alla SMS till min MacBook, utan då kommer bara iMessage fram till datorn.

Någon som haft något liknande problem och vet hur man löser det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-18 12:12

De konversationer som redan har startats med din epostadress kan du inte ändra. Bara nya:
Inställningar - Meddelanden - Skicka och ta emot - Börja nya konversationer från

Ursprungligen av kenjon:

De konversationer som redan har startats med din epostadress kan du inte ändra. Bara nya:
Inställningar - Meddelanden - Skicka och ta emot - Börja nya konversationer från

Ah, då bör jag smsa dem och ta bort den gamla konversationen och skicka direkt till mitt mobilnummer istället och då starta en ny konversation?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-18 13:24
Ursprungligen av koffas:

Ah, då bör jag smsa dem och ta bort den gamla konversationen och skicka direkt till mitt mobilnummer istället och då starta en ny konversation?

Det räcker ju att du sms:ar dem och i det sms:et skriver att alla framtida konversationer ska hållas i just denna konversation, inte i någon av de tidigare.

Edit: Stavfel.

Senast redigerat 2014-11-18 15:49
1
Bevaka tråden