Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webbläsare är snabbast i OS X Yosemite?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har kört igenom tre Javascript-tester för att se hur de största webbläsarna presterar i OS X Yosemite.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-14 13:28

Man blir lite skeptisk när man ser att Chrome levererar bäst i Octane som Google tagit fram och att Firefox levererar bäst i Kraken som Mozilla tagit fram. Jäv?

Ursprungligen av bjorsi:

Man blir lite skeptisk när man ser att Chrome levererar bäst i Octane som Google tagit fram och att Firefox levererar bäst i Kraken som Mozilla tagit fram. Jäv?

Ja, varje webbläsare presterar bäst i sitt eget test. Safari som bygger på Webkit klarar sig bäst i Sunspider som görs av Webkit. Poängen är väl att det alltid går att hitta ett test som lyfter fram sin egen produkts förträfflighet. Vi kör därför alla testerna och sanningen ligger väl någonstans där mellan.

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-11-14 13:38
Ursprungligen av bjorsi:

Man blir lite skeptisk när man ser att Chrome levererar bäst i Octane som Google tagit fram och att Firefox levererar bäst i Kraken som Mozilla tagit fram. Jäv?

Antagligen så enkelt att man optimerar mot det man anser vara avgörande och därmed prioriterar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-14 13:41
Ursprungligen av ducedo:

Antagligen så enkelt att man optimerar mot det man anser vara avgörande och därmed prioriterar

Absolut, det kan man väl klassa som jäv?
Borde det inte finns något oberoende certifierat test?
Finns ju certifiering för allt möjligt i dagens samhälle.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-11-14 15:28

Eller så laddar man hem dom och bildar sig en egen uppfattning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-14 15:57
Ursprungligen av The Cat:

Eller så laddar man hem dom och bildar sig en egen uppfattning.

"Man kan göra så men det är inte rätt.
Achtung är tyska för tuning, här ska radiodelen in..."

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-11-15 15:58

På min Macbook Pro Retina (Early 2013, där allt laggar!) så tycker jag att Safari är absolut segast av alla de tre webbläsarna, där även interfacet känns segt. Jag använder Firefox när jag jobbar, då det tenderar att bli väldigt många tabbar öppna och då är deras tabbhantering mycket bättre än Chromes, men kör Chrome privat då jag har så pass många plugins jag använder hela tiden, och även integrationen med telefonen bl.a.

Mitt tips är att köra den webbläsare som passar dig bäst, för oftast är det minimala skillnader och som vanlig användare märker man oftast inget annat än de olika interface webbläsarna har.

Ursprungligen av ooskar:

På min Macbook Pro Retina (Early 2013, där allt laggar!) så tycker jag att Safari är absolut segast av alla de tre webbläsarna, där även interfacet känns segt. Jag använder Firefox när jag jobbar, då det tenderar att bli väldigt många tabbar öppna och då är deras tabbhantering mycket bättre än Chromes, men kör Chrome privat då jag har så pass många plugins jag använder hela tiden, och även integrationen med telefonen bl.a.

Mitt tips är att köra den webbläsare som passar dig bäst, för oftast är det minimala skillnader och som vanlig användare märker man oftast inget annat än de olika interface webbläsarna har.

Låter helt sjukt att du har en knappt två år gammal dator där allt laggar. Vad har du gjort med datorn?

Ursprungligen av Redaktionen:

99mac har kört igenom tre Javascript-tester för att se hur de största webbläsarna presterar i OS X Yosemite.

Läs hela artikeln här

Jag har nyss bytt från Safari till Firefox på min Macbook Pro (early 2011) med 4GB Ram och 256GB SSD och kör Yosemite. Jag upplever att min batteritid har minskat betänkligt tyvärr.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-11-16 13:33
Ursprungligen av koffas:

Låter helt sjukt att du har en knappt två år gammal dator där allt laggar. Vad har du gjort med datorn?

Det är inte jag, det är Apple. Grafikkortet är för slött för att orka driva skärmen. Kör enbart med det diskreta grafikkortet, blir något bättre då.

1
Bevaka tråden