Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp icloud konto utan lösenord.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klantigt nog skrev jag inte upp svaren på mina säkerhets frågor när jag gjorde ett icloud konto.
Finns det något man kan göra?
Återställ på mail går inte heller för jag får inga mail.
På min iPhone har jag ett annat konto, kan jag använda det i stället eller måste jag radera det gamla först.
Hoppas någon kan tipsa mig om något.

Senast redigerat 2014-11-14 23:08
  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-11-15 00:48

+ Du har inte lösenord.
+ Du har inte svar på säkerhetsfrågorna.
+ Du får inga mail.
--------------------------------------
= Du är nog rökt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-15 11:11
Ursprungligen av Tiguan:

Klantigt nog skrev jag inte upp svaren på mina säkerhets frågor när jag gjorde ett icloud konto.
Finns det något man kan göra?
Återställ på mail går inte heller för jag får inga mail.
På min iPhone har jag ett annat konto, kan jag använda det i stället eller måste jag radera det gamla först.
Hoppas någon kan tipsa mig om något.

Om du lagrat kreditkortsinformation ihop med ditt konto kanske kan funka, kolla i apples suppurt forum. Eller ring apple om du har telefonsupport.

Får du inga mail?

har samma problem. Min far har bytt epost eftersom bolaget som hade det tidigare har lagts ner. Dvs det finns inte längre. Nu Vill han Logga ur sin ipad för att (iCloud) Men kan inte det då lösenordet inte finns kvar hos apple. Kontot har ändrats till nytt mail. Men tyvärr var inte ipaden Urloggad vid tillfället. Vilket har lett till att ipaden är inloggad på ett konto som inte finns. Vilket gör att den inte accepterar att loggas ur. Dvs den accepterar inte lösenordet längre. Vi kan inte heller inte då logga in på de nya uppgifterna som är gjorda. Moment 22. Dvs allt är ändrat på alla ställen utom på Ipaden där det gamla envisas att logga in vid start. Kan ju inte ens återställa den utan lösenordet. (som du inte finns längre) Betyder också att de bekräftelsemail som skickas inte kommer fram någonstans eftersom bolaget inte längre existerar. Hjälp! Måste finnas någon lösning. Han har ju köpte den och den är inte begagnad.

Ursprungligen av lellesamor:

...Vilket gör att den inte accepterar att loggas ur. Dvs den accepterar inte lösenordet längre...

Det behövs väl inget lösenord för att logga ut?

Vad är det exakt du försöker göra som kräver lösenord?

Jo För att kunna logga ut så måste "hitta min ipad" loggas ut och av säkerhetskäl. (om produkten är stulen) så kan man inte logga ur detta om man inte skriver in lösen. Så pappa kan göra det mesta men inte något som har med iCloud att göra. Egentligen är väl detta bra men i detta fallet helt hopplöst.

Jag logga in på pappas iCloud konto. Ändrade alla uppgifter så att mail och andra saker skulle fungera som det ska. Raderade hans gamla uppgifter och loggade ut. Upptäckte då att Ipaden förfarande var inloggad. Och eftersom jag raderat kontot (det gamla) så accepterade inte ipaden lösenordet. (som jag tolkar det) Förstod inte att det inte gick att uppdatera sin egen iCloud. Dvs jag bytte mailadress och allt annat men tydligen kan man inte gör det på ipaden. Utan man dras med det gamla.
Problemet är att telia hjälpte min pappa att ställa in hans nya mail på ipaden men de kastade också den gamla inställningarna så att de slutade ta emot mail från gamla leverantören. Så vi de mailen bara "försvinner". Så att uppdatera / låta apple skicka en möjlighet att byta lösenord hamnar ingenstans.

Har du ringt Apple i Sverige och tagit hjälp?
Mitt jobb-SIM-kort hade jag inte kvar och dit gick iCloud-SMS-koden. Ringde Apple och dom ställde några kontrollfrågor för att kolla att jag var jag, sedan fixade dom problemet.

Nej har inte ringt Apple. Pappa har lite svårt att ringa, han har hörapparat och hör illa. Kan vara i därför det blivit fel från början, men Grafit i Östersund kanske kan hjälpa till med detta? Jag tar med mig Farsan ner till Grafit i morgon.

Har du inte lösenordet kan enbart Apple hjälpa dig.

Det ordnades sig efter kontakt med Apple.

1
Bevaka tråden