Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigaste 6gb abb + iPhone 6 eller 6+?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-10 17:29

Sitter och försöker bena ut billigaste kombinationen av antingen en 6:a eller 6+ med 64gb minne (kan inte bestämma mig ) med ett abbonemang med runt 6gb surf per månad i 4g.

Har jag missat någon? Vissa erbjuder inte mer än 3gb, men tog med dom ändå.

Billigast blir då isåfall:

iPhone 6 64gb: Tre eller Halebop på 569kr
iPhone 6+ 64gb: Tele2 på runt 615 (en startkostnad på strax under 1000 som jag slog ut i jämförelse), tätt följt av telenor, tre, halebop på 619kr.

En fördel jag vet med tex Telenor är ett extra-sim kort man kan ha i surfplattan för 29kr extra per månad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-10 17:49
Ursprungligen av dhanjel:

En fördel jag vet med tex Telenor är ett extra-sim kort man kan ha i surfplattan för 29kr extra per månad.

Samma gäller för Telia.

Behöver du 6gb surf exakt varje månad? Reser du mycket? Ett tips är om du kan minska den förbrukningen är att du köper ett t.ex 3-4gb och köper till när du behöver det. Är du student så kan du få stora rabatter hos Tele2 och Telenor.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-10 18:19

Vill ha minst 5gb, vet av erfarenhet att det går åt. Har företagsabb med 1gb och undviker film/musik helt och ändå går jag alltid i taket.
Skiljer oftast bara någon 50-lapp mellan typ 2 gb och 6gb (tex hos telenor), så då är det ingen idé att hålla på och krångla.

Köp telefonen kontant och skaffa Comviq fastpris med 5GB för 245/månaden här; www.kundkraft.se/mobil/

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-10 19:12

förstår dom inte riktigt, får man skaffa det utan att ha kundkraft?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-10 21:08

Kundkraft är ett kooperativ för inköp, så ja du måste vara medlem för att dra nytta av deras avtal. Medlemskapet är gratis.

Surf är som flaskvatten på stan. Snåla inte, köp och drick det du behöver. Samtidigt är det korkat att släpa hem två 29kronors flaskor. Blir du mer törstig på stan kan du alltid köpa mer på plats.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-11-10 21:32

Väl sagt! Får nog bli det abonnemanget, en bra avvägning mellan pris och surf. Om bara täckningen är bra.
Återstår lite och se om det är värt att lägga en 7-8k på en nalle, eller om man ska köpa nåt begagnat.

Ursprungligen av dhanjel:

Väl sagt! Får nog bli det abonnemanget, en bra avvägning mellan pris och surf. Om bara täckningen är bra.
Återstår lite och se om det är värt att lägga en 7-8k på en nalle, eller om man ska köpa nåt begagnat.

Du registrerar dig på bara på länken jag angav så får du 5GB för 245/månad.

1
Bevaka tråden