Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pango8 jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-10-24 16:59

Någon testat med framgång? Kört det under dagen men var för buggigt för att jag skulle behålla det. Gick bland annat inte att skicka bilder i meddelanden och efter en omstart blev telefonen "brickad". Efter många om och men gick det att återställa den så avvaktar tills det blir mer stabilt. Men sjukt att de redan fått ut ändå, vill minnas att det tog ca 3 månader för min 5:a innan jailbreak fanns ute.

Ursprungligen av CEk:

Någon testat med framgång? Kört det under dagen men var för buggigt för att jag skulle behålla det. Gick bland annat inte att skicka bilder i meddelanden och efter en omstart blev telefonen "brickad". Efter många om och men gick det att återställa den så avvaktar tills det blir mer stabilt. Men sjukt att de redan fått ut ändå, vill minnas att det tog ca 3 månader för min 5:a innan jailbreak fanns ute.

Jailbreakade precis min 5S iOS 8.1 med den uppdaterade Pangu8 1.1 som installerar Cydia. Tyvärr så finns det inga tweaks som är uppdaterade ännu. Jag har inte märkt något negativt ännu i alla fall.
Activator fungerar - Yes!!!

Senast redigerat 2014-10-31 18:07

Jag är lite sugen på att jailbreaka, har inte kört utan JB så här länge på många år men ärligt talat: finns det några större förtjänster längre? Apple snor ju alla tweaks och nu är det inte många grejer jag saknar längre. WhoIsCalling är iofs värt att JBa för... Men mer? Activator? Ge mig gärna några fler anledningar innan jag gör det, tycker nästan alltid telefonen blivit lite slöare och drar ur batteriet lite snabbare efter JB.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-03 14:42
Ursprungligen av svantet:

Jag är lite sugen på att jailbreaka, har inte kört utan JB så här länge på många år men ärligt talat: finns det några större förtjänster längre? Apple snor ju alla tweaks och nu är det inte många grejer jag saknar längre. WhoIsCalling är iofs värt att JBa för... Men mer? Activator? Ge mig gärna några fler anledningar innan jag gör det, tycker nästan alltid telefonen blivit lite slöare och drar ur batteriet lite snabbare efter JB.

Bara WhoIsCalling gör det värt att jailbreaka för mig. Men annars är det små andra trevligheter. Gjorde t.ex om kontrollcenter nu med de knappar jag vill ha där. Phantom (till Snapchat) för min del också. Gillar iBlank så jag kan placera ikoner var jag vill, speciellt användbart nu när skärmen är så stor så man inte når över allt. FiveIconDock gillar jag också. Annars hittar man ju mycket bara att leta runt. Jag själv har inte märkt nån skillnad på batteritiden på min 6:a innan och efter jailbreak faktiskt.

Vet inte om jag vill använda ett jailbreak om det inte är Open Source. Varför är alla jailbreaks closed source?

Ursprungligen av hansfilipelo:

Vet inte om jag vill använda ett jailbreak om det inte är Open Source. Varför är alla jailbreaks closed source?

För att Apple täpper till säkerhetsluckan om exploiten publiceras?

Ursprungligen av Cindori:

För att Apple täpper till säkerhetsluckan om exploiten publiceras?

Nu patchas det ju ändå men valid point!

En anledning till att jag aldrig kommer lita på ett JB från ett gäng okända utvecklare från Kina tyvärr, särskilt inte efter hela historien med evasi0n och iOS 7.

Jag litar på Saurik. Jag tror inte han skulle samarbeta och tillgängligöra Cydia om det var nåt knas med Pangu.

Ursprungligen av hansfilipelo:

En anledning till att jag aldrig kommer lita på ett JB från ett gäng okända utvecklare från Kina tyvärr, särskilt inte efter hela historien med evasi0n och iOS 7.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-04 16:32
Ursprungligen av svantet:

Jag litar på Saurik. Jag tror inte han skulle samarbeta och tillgängligöra Cydia om det var nåt knas med Pangu.

Saurik har inget med innehållet på Cydia att göra utan bara plattformen.

Det var inte det vi pratade om. Suarik står för att Cydia är säkert i sig, vilket vi pratade om nu - inte vad man sedan installerar för grejer. Saurik har dessutom samarbetat med Pangu-folket för att göra jailbreaket fungerande. Läs Reddit. Det jag menade är att jag litar på att Saurik inte skulle samarbeta med några hackers som har ont uppsåt. Det skulle nämligen vara totalt kontraproduktivt för honom, eftersom hans mål är att skapa en trygg, säker och fungerande miljö för jailbreakade iOS-maskiner. Hänger du med.

Ursprungligen av lappen71:

Saurik har inget med innehållet på Cydia att göra utan bara plattformen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-04 17:59
Ursprungligen av svantet:

Det var inte det vi pratade om. Suarik står för att Cydia är säkert i sig, vilket vi pratade om nu - inte vad man sedan installerar för grejer. Saurik har dessutom samarbetat med Pangu-folket för att göra jailbreaket fungerande. Läs Reddit. Det jag menade är att jag litar på att Saurik inte skulle samarbeta med några hackers som har ont uppsåt. Det skulle nämligen vara totalt kontraproduktivt för honom, eftersom hans mål är att skapa en trygg, säker och fungerande miljö för jailbreakade iOS-maskiner. Hänger du med.

Inte? Du svarade på hansfilipelo´s inlägg att han inte litar på kinesiska utvecklare med att du litar på Saurik.
Men Saurik har ingenting med vad utvecklarna lägger ut program och han kan då banne mig inte kolla alla heller ifall det är något fuffens med dom.
Så Cydia är inte ett dugg säkert bara för att Saurik säger det eftersom han inte har någon kontroll på vad som finns där.

Jag tror du missförstår mig. Cydia i sig litar jag på. Och eftersom Saurik ligger bakom Cydia och har jobbat med de kinesiska utvecklarna Pangu-folket, så litar jag på detta jailbreak.

Jag har aldrig pratat om vad som händer sen, antagligen finns det skadliga filer som går att installera via cydia.

Ursprungligen av lappen71:

Inte? Du svarade på hansfilipelo´s inlägg att han inte litar på kinesiska utvecklare med att du litar på Saurik.
Men Saurik har ingenting med vad utvecklarna lägger ut program och han kan då banne mig inte kolla alla heller ifall det är något fuffens med dom.
Så Cydia är inte ett dugg säkert bara för att Saurik säger det eftersom han inte har någon kontroll på vad som finns där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-05 12:31
Ursprungligen av svantet:

Jag tror du missförstår mig. Cydia i sig litar jag på. Och eftersom Saurik ligger bakom Cydia och har jobbat med de kinesiska utvecklarna Pangu-folket, så litar jag på detta jailbreak.

Jag har aldrig pratat om vad som händer sen, antagligen finns det skadliga filer som går att installera via cydia.

Att lita på Cydia betyder ingenting eftersom Cydia i sig självt inte gör något.
Vi har helt enkelt olika åsikt om detta

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-05 13:00

Han menar att han litar på Saurik. Och eftersom Saurik samarbetar med killarna bakom JB så tycker han det verkar OK.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-05 14:24
Ursprungligen av svantet:

Jag tror du missförstår mig. Cydia i sig litar jag på. Och eftersom Saurik ligger bakom Cydia och har jobbat med de kinesiska utvecklarna Pangu-folket, så litar jag på detta jailbreak.

Jag har aldrig pratat om vad som händer sen, antagligen finns det skadliga filer som går att installera via cydia.

Hur vet du att Saurik har sett all källkod till jailbreaket (enda sättet han kan veta att det är safe på). Har han sagt det någonstans? Sanningen är nog att han omöjligt kan veta att det inte finns kod i Pangu som är skadlig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-05 15:16
Ursprungligen av kenjon:

Han menar att han litar på Saurik. Och eftersom Saurik samarbetar med killarna bakom JB så tycker han det verkar OK.

Jag förstår precis vad han menar.
Och jag säger att det är falsk trygghet att lita på en person som inte har fullständigt kontroll på jailbreaket.

Nu har jag gjort det. Jailbreaka alltså. Det var rätt enkelt. Funkar fint än så länge. Men som sagt finns inte jättemycket appar klara ännu. Väntar på adblock! Whoiscalling verkar funka.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-06 12:50
Ursprungligen av svantet:

Nu har jag gjort det. Jailbreaka alltså. Det var rätt enkelt. Funkar fint än så länge. Men som sagt finns inte jättemycket appar klara ännu. Väntar på adblock! Whoiscalling verkar funka.

Funkar WhoIsCalling för dig? Ska enligt tillverkaren inte funka då Apple skrivit om hela telefonappen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-07 09:11
Ursprungligen av lappen71:

Jag förstår precis vad han menar.
Och jag säger att det är falsk trygghet att lita på en person som inte har fullständigt kontroll på jailbreaket.

Det är väl ingen som säger att det är 100 %.
Jag litar på min arbetsgivare och min morsa, även om de inte har full koll.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-07 09:17
Ursprungligen av kenjon:

Det är väl ingen som säger att det är 100 %.
Jag litar på min arbetsgivare och min morsa, även om de inte har full koll.

Nej jag förstår inte vad 100% har med saken att göra???

Väldigt dålig jämförelse som jag inte ens tänker bemöda mig med att kommentera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-07 10:38

Du skrev "fullständig kontroll". Men vi släpper detta.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-07 11:56

Känns som säkerhetsbiten med Cydia allt är lite överdriven. Ändrar man root-lösenordet så bör man ju vara rätt säker, känns inte som man ligger som måltavla för några hackare direkt men.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-07 13:06
Ursprungligen av CEk:

Känns som säkerhetsbiten med Cydia allt är lite överdriven. Ändrar man root-lösenordet så bör man ju vara rätt säker, känns inte som man ligger som måltavla för några hackare direkt men.

Är det Alpine som default fortfarande?

Ursprungligen av zinned:

Är det Alpine som default fortfarande?

Ja fast med lite a. OpenSSH är dock inte installerat per default.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-07 15:54
Ursprungligen av matssoderstrom:

Ja fast med lite a. OpenSSH är dock inte installerat per default.

Då är allt som det var sist jag jailbrakade...dvs 2008

Ursprungligen av zinned:

Då är allt som det var sist jag jailbrakade...dvs 2008

Ziphone? iOS 1.1.4 var min första bekantskap

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-08 20:12
Ursprungligen av matssoderstrom:

Ziphone? iOS 1.1.4 var min första bekantskap

Huh? Ziphone?

iPhone 3G, vilken version av iPhone OS minns jag inte.

Ursprungligen av zinned:

Huh? Ziphone?

iPhone 3G, vilken version av iPhone OS minns jag inte.

Ziphone var namnet på det första jailbreak som jag använde.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-09 01:26
Ursprungligen av matssoderstrom:

Ziphone var namnet på det första jailbreak som jag använde.

Ah, ok. Jag minns inte alls vad det jag använde hette.

Någon som har problem att installera appar? Har flera köpta appar från iOS 5 tiden. Nu ska de fungera enligt den aktiva listan: https://docs.zoho.com/sheet/published.do?rid=...

Dock så får jag det inte att funka. Det står bara att de inte stödjer iOS som används.

Tänker på appar som Forecast, Winterboard mfl.

Någon idé?

Tack

Bevaka tråden