Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera telefonsamtal på iPad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker sätta upp min nya iPad Air 2 så att jag kan ringa och ta emot mobilsamtal via min iPhones anslutning. Det går bra att bocka i detta val på iPad men när jag försöker på iPhone ser det bara ut såhär:

Jag är inloggad med samma Apple ID på både FaceTime och iCloud på båda enheterna.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-03 20:46

Slå av iCloud på alla dina enheter och sen slå på det en efter en och prova igen.
Har inte haft det problemet själv men sett att andra fått det att fungera med den metoden.
Men jag blir lite fundersam hur du kan ha valet för mobilsamtal på en iPad??

Ska pröva det. Jo, men motsvarande inställning finns ju på iPad så att man kan välja om den ska vara kopplad mot iPhone eller inte.

Edit: Nej, det funkar inte. Har startat om allt jag kan tänka på. Även nollställt nätverksinställningar på bägge enheterna.

Edit 2: Problemet verkar ha varit att man är tvungen att använda inte bara ett telefonnummer för FaceTime utan även en e-postadress för att detta ska funka. När jag la till en sådan så fungerade det plötsligt...

Senast redigerat 2014-11-03 22:38
  • Medlem
  • Täby
  • 2014-11-04 08:51

Har du slagit på funktionen i inställningarna på iPhonen? Dvs FaceTime inställningarna?
/JNES

Jo, det var på iPhone som det inte gick att aktivera inställningen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2014-11-04 10:16

Sorry, läste slarvigt! Då skall det funka om den är ibockad!
/J

1
Bevaka tråden