Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Obegränsat utrymme i Onedrive för Office‑användare

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Prenumerera på Office 365 och få obegränsat med utrymme i molnet. Det är Microsofts senaste erbjudande till programpaketets användare som kommer att rullas ut inom kort.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-11-01 20:48

Kanske ett alternativ nu när synkning tydligen inte funkar så bra på Icloud drive. Jag använder molntjänster marginellt men kan någon förklara när man synkar i Icloud drive är filen kvar i molnet och länkas mellan apparater eller kopieras filen fysiskt? Om den kopieras fyller det inte då upp onödigt minne?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 20:53
Ursprungligen av PaO:

Kanske ett alternativ nu när synkning tydligen inte funkar så bra på Icloud drive. Jag använder molntjänster marginellt men kan någon förklara när man synkar i Icloud drive är filen kvar i molnet och länkas mellan apparater eller kopieras filen fysiskt? Om den kopieras fyller det inte då upp onödigt minne?

iCloud Drive fungerar precis som Dropbox att filerna laddas upp och laddas ner till alla enheter som är anslutna (förutom I-enheter)
Vad är det som inte fungerar bra med iCloud Drive? Hittar du på nu bara för att få kunna klaga på Apple?

  • Medlem
  • 2014-11-01 21:04
Ursprungligen av lappen71:

iCloud Drive fungerar precis som Dropbox att filerna laddas upp och laddas ner till alla enheter som är anslutna (förutom I-enheter)
Vad är det som inte fungerar bra med iCloud Drive? Hittar du på nu bara för att få kunna klaga på Apple?

Okej om jag tex lägger en fil på dropbox och raderar den lokalt på min dator. Öppnar sedan den via appen på min telefon redigera och sparar, ser då på min dator att den ändrats. Då finns bara ett ex av filen den finns inte på min telefon och tar plats. Samma sak gäller mitt privata WD My personal cloud.

Nej man kan tro det men snubbla över en tråd på ett Apple forum där många hade bekymmer med synkning. Tydligen tog det lång tid innan det slog igenom och alla filer visades inte på alla apparater. Men jag använder inte Icloud drive så vad vet jag

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 21:43
Ursprungligen av PaO:

Okej om jag tex lägger en fil på dropbox och raderar den lokalt på min dator. Öppnar sedan den via appen på min telefon redigera och sparar, ser då på min dator att den ändrats. Då finns bara ett ex av filen den finns inte på min telefon och tar plats. Samma sak gäller mitt privata WD My personal cloud.

Om du lägger en fil i Dropbox så laddas den upp. Tar du bort den på datorn så tas den bort på Dropbox också.
Om man inte aktivt väljer selektiv sync.

Ursprungligen av PaO:

Nej man kan tro det men snubbla över en tråd på ett Apple forum där många hade bekymmer med synkning. Tydligen tog det lång tid innan det slog igenom och alla filer visades inte på alla apparater. Men jag använder inte Icloud drive så vad vet jag

Nej det är mycket du inte vet utan antar och sprider vidare felaktigheter.

  • Medlem
  • 2014-11-01 21:49
Ursprungligen av lappen71:

Nej det är mycket du inte vet utan antar och sprider vidare felaktigheter.

Read it and weep
https://discussions.apple.com/thread/6604052

Senast redigerat 2014-11-01 22:20
  • Medlem
  • 2014-11-01 21:54
Ursprungligen av lappen71:

iCloud Drive fungerar precis som Dropbox att filerna laddas upp och laddas ner till alla enheter som är anslutna (förutom I-enheter)
Vad är det som inte fungerar bra med iCloud Drive? Hittar du på nu bara för att få kunna klaga på Apple?

Synkning i Icloud drive ökar den lagring i mobila enheter eller inte?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 21:54
Ursprungligen av PaO:

[quote name="lappen71" postid="2217996"

Nej det är mycket du inte vet utan antar och sprider vidare felaktigheter.

Read it and weep
https://discussions.apple.com/thread/6604052

Finns ingen tjänst som är felfri så ta av dig foliehatten.

Dessutom verkar denna person inte förstå hur iCloud Drive fungerar.
Han skriver.

Citat:

Upgraded everything to ios8 on the iPad, and to Yosemite on the iMac and Macbook Pro. I bought 200gb of iCloud Drive storage and then moved what was on an external drive to the iCloud drive on my iMac. No problem. Then I go to the Macbook Pro, open the iCloud Drive and what do you know? Only about half of the folders and documents are showing up! Same thing on the is iPhone 6 and the iPad 2 with iOS 8.

Finns ingen filhanterare i iOS så hans påstående att han inte kan se några mappar eller filer stämmer bra.
Så frågan är HUR han kan se att dom inte finns i iOS?
Min gissning är att han ljuger.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 21:55
Ursprungligen av PaO:

Synkning i Icloud drive ökar den lagring i mobila enheter eller inte?

Kan du läsa? Jag har redan svarat på den frågan.

  • Medlem
  • 2014-11-01 21:59
Ursprungligen av lappen71:

Finns ingen tjänst som är felfri så ta av dig foliehatten.

Det håller jag med om men du antyder att jag hittar på. Då jag hjälper en vän med vilken lagring som är mest lämpad så undrar jag bara. Icloud drive belastar den lagringsplats i tex Ipad och Iphone när man synkar?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 22:03
Ursprungligen av PaO:

Det håller jag med om men du antyder att jag hittar på. Då jag hjälper en vän med vilken lagring som är mest lämpad så undrar jag bara. Icloud drive belastar den lagringsplats i tex Ipad och Iphone när man synkar?

Nu synkar man inte så ditt utryck är felaktigt.
Filen ligger i iCloud Drive ända tills man öppnar den.
Eftersom det är mest dokument såsom Pages,Numbers,Keynote tar dom inte stor plats.

  • Medlem
  • 2014-11-01 22:06
Ursprungligen av lappen71:

Nu synkar man inte så ditt utryck är felaktigt.
Filen ligger i iCloud Drive ända tills man öppnar den.
Eftersom det är mest dokument såsom Pages,Numbers,Keynote tar dom inte stor plats.

Okej förlåt min okunskap men alla filmer, bilder och musik de synkas inte lokalt då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 22:08
Ursprungligen av PaO:

Okej förlåt min okunskap men alla filmer, bilder och musik de synkas inte lokalt då?

Här har du lite kvällsläsning så du slipper vara okunnig.

http://www.imore.com/icloud-drive

  • Medlem
  • 2014-11-01 22:22
Ursprungligen av lappen71:

Här har du lite kvällsläsning så du slipper vara okunnig.

http://www.imore.com/icloud-drive

Tack det avgjorde saken
WD My personal cloud får det bli

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 22:32
Ursprungligen av PaO:

Tack det avgjorde saken
WD My personal cloud får det bli

Du kan alla fall inte använda iCloud Drive till android så spela inte som att du gör ett val.

  • Medlem
  • 2014-11-01 23:35
Ursprungligen av lappen71:

Du kan alla fall inte använda iCloud Drive till android så spela inte som att du gör ett val.

Det vet jag men hjälper en vän att bestämma sig. Och han har IOS produkter och PC men även någon Android apparat. Sedan har du ingen aning om vilka produkter jag har. Just nu på bordet framför mig ligger en Ipad Air som jag benchmarkar mot en Note 10.1 2014 i ladd stället står en 4S och laddar bredvid en Android-telefon hua

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-02 05:32
Ursprungligen av PaO:

Det vet jag men hjälper en vän att bestämma sig. Och han har IOS produkter och PC men även någon Android apparat. Sedan har du ingen aning om vilka produkter jag har. Just nu på bordet framför mig ligger en Ipad Air som jag benchmarkar mot en Note 10.1 2014 i ladd stället står en 4S och laddar bredvid en Android-telefon hua

Jag har ingen aning och jag bryr mig inte heller.

  • Medlem
  • 2014-11-02 07:36
Ursprungligen av lappen71:

Jag har ingen aning och jag bryr mig inte heller.

Utan nyfikenhet och med skygglappar och tunnelseende så lär man inget nytt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-02 09:02
Ursprungligen av PaO:

Utan nyfikenhet och med skygglappar och tunnelseende så lär man inget nytt

Finns inget intresse att veta vad du använder för hårdvara.

1
Bevaka tråden