Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.1 ute

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-10-20 19:00

Enligt rubrik.

  • Medlem
  • 2014-10-20 19:04

Gick snabbt att tanka hem, förbereder uppdatering nu.
(OTA på en iPhone 6+)

Senast redigerat 2014-10-20 19:27
  • Medlem
  • 2014-10-20 19:12

Högt tryck på servrarna som vanligt. Försöker uppdatera min iPad Mini 2/Retina nu via iTunes utan att få kontakt med servern.

Samma här. OTA på iPhone och Apple TV funkar fint, men att uppdatera iPaden via iTunes vill sig inte.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-20 20:04

Helt underbart att kunna ligga i soffan med paddan och kunna skicka sms.

Safari

Ursprungligen av Dalle:

Enligt rubrik.

Safari verkar fortfarande ganska segt efter uppdateringen, jämfört med iOS 7.

Rejäl skillnad i hastighet här. iOS 8.1 har gett nytt liv till mammas 4S!

  • Medlem
  • göteborg
  • 2014-10-20 20:22

hur gör du när du skickar sms från spaden har 8.1 i nu

Ursprungligen av swag:

hur gör du när du skickar sms från spaden har 8.1 i nu

Inställningar --> meddelanden på telefonen.
Sen följer du instruktioner.

Tog uppdateringen lång tid för er? Installerar på en iPhone 4S via iTunes och den har fastnat på drygt 90 procent, varit samma i säkert 10-15 minuter. Bör jag vara orolig? iTunes visar inte längre något, jag tror den visade hur långt som gått innan (tror).

  • Medlem
  • göteborg
  • 2014-10-20 20:36
Ursprungligen av Borttaget:

Inställningar --> meddelanden på telefonen.
Sen följer du instruktioner.

tack läste sej

Senast redigerat 2018-07-23 10:45
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-20 20:51
Ursprungligen av Klockvisaren:

Tog uppdateringen lång tid för er? Installerar på en iPhone 4S via iTunes och den har fastnat på drygt 90 procent, varit samma i säkert 10-15 minuter. Bör jag vara orolig? iTunes visar inte längre något, jag tror den visade hur långt som gått innan (tror).

Orolig nej. Tålmodig ja.
Det kan ta sjukt långt dig.

Ursprungligen av reboot81:

Orolig nej. Tålmodig ja.
Det kan ta sjukt långt dig.

Det löste sig, efter att den hade stannat på samma procent i ungefär 30 minuter fick jag nog och gjorde en hård omstart av telefonen, sedan gick det direkt!

Safari forts.

Ursprungligen av Dalle:

Enligt rubrik.

Tröttnade nu på Safari pga fortsatt trögt. Installerade Puffin istället, mer än dubbelt så snabbt!

Uppdaterade direkt i iPad. Tog 10 minuter totalt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-20 22:39

Alla buggar jag stött på (mest utseende) verkar vara fixade i 8.1 på min 4S. Men den är inte like rapp som 7.1.2...
Så för oss som inte har 6/6+ känns 8.1 mest som en omgång buggfixar.

  • Medlem
  • 2014-10-20 23:42

8.1 gjorde att min iPad Mini Retina nu återigen kan ansluta till min Airport Extreme vilket den inte kunde med iOS 8.0.

Musikappen funkar inte

Ursprungligen av Dalle:

Enligt rubrik.

Någon mer som råkat ut för detta eller har förslag på åtgärd. Efter uppgradering till 8.1 försöker den spela alla låtar på en gång i den medföljande musikappen. Resultat blir att ingenting spelas.

Ursprungligen av huttetutte:

Någon mer som råkat ut för detta eller har förslag på åtgärd. Efter uppgradering till 8.1 försöker den spela alla låtar på en gång i den medföljande musikappen. Resultat blir att ingenting spelas.

Jag har varit med om det/liknande förr, då har det ibland räckt med att lägga till ett spår till iPhonen så har hela biblioteket reparerats.
Någon gång har jag fått(eller om jag bara glömde att testa det första) radera hela biblioteket och lägga in det igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-21 16:29
Ursprungligen av Snabeldrake:

Rejäl skillnad i hastighet här. iOS 8.1 har gett nytt liv till mammas 4S!

Hur var 8.0.2 och tidigare, för min 4S var det rena döden, men hört andra som fått fart och bättre batteri tid.

Kan jag hoppas på att 8.1 fixar eländet eller ska jag göra en clean install när jag uppdaterar?

Enligt Apples release notes finns dessa inställningar;
"Adds an option to select between 2G, 3G or LTE networks for cellular data"
(Hittade dem inte på svenska)

Vart gör jag det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-21 18:50
Ursprungligen av theplague:

Enligt Apples release notes finns dessa inställningar;
"Adds an option to select between 2G, 3G or LTE networks for cellular data"
(Hittade dem inte på svenska)

Vart gör jag det?

Inställningar, Mobilnät. Där finns knapp för Mobildata, Aktivera 3G. (Och 4G på enheter som stödjer det.)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-21 19:54

Krävs det BT igång för att kunna skicka sms? Efter installation och sms koppling med min 5s och MBPr så fungerar det inte. Har provat med BT igång, loggat ut och in från iCloud, startat om datorn och telefonen men hur jag än försöker och ska skicka kommer det bara upp att kontakten är inte registrerat för iMessage. Börjar bli less på detta.

Ursprungligen av juanito:

Hur var 8.0.2 och tidigare, för min 4S var det rena döden, men hört andra som fått fart och bättre batteri tid.

Kan jag hoppas på att 8.1 fixar eländet eller ska jag göra en clean install när jag uppdaterar?

8.0.2 var inget roligt. 8.1 fixade slöheten för henne i alla fall. (Gjorde uppdatering från 8.0.2.) Gör en clean install om du vill känna dig fräsch!

Ursprungligen av reboot81:

Inställningar, Mobilnät. Där finns knapp för Mobildata, Aktivera 3G. (Och 4G på enheter som stödjer det.)

Ja den inställningen har funnits innan, men här skriver man att man kan välja between/mellan nätverken. Det är den inställningen jag inte hittar.

Ursprungligen av theplague:

Ja den inställningen har funnits innan, men här skriver man att man kan välja between/mellan nätverken. Det är den inställningen jag inte hittar.

Du tolkar det så men nej så är det inte.

Man kan välja mellan 2G och 3G. De som stödjer LTE kan man istället välja 2G eller 4G.

Inställningar som finns under mobilnät kan även påverkas av profilen från operatören.

Ursprungligen av Borttaget:

Du tolkar det så men nej så är det inte.

Man kan välja mellan 2G och 3G. De som stödjer LTE kan man istället välja 2G eller 4G.

Inställningar som finns under mobilnät kan även påverkas av profilen från operatören.

Men detta har väl funnits under en rad av iOS-versionerna? Varför skriver de med det som en nyhet?

Senast redigerat 2018-07-23 10:45
  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-21 21:41
Ursprungligen av Snabeldrake:

8.0.2 var inget roligt. 8.1 fixade slöheten för henne i alla fall. (Gjorde uppdatering från 8.0.2.) Gör en clean install om du vill känna dig fräsch!

Bra danke, det var det jag ville höra, kör med en uppdatering då och ser om det löser sig, som han sa som sket i lavoaren.

Ursprungligen av theplague:

Men detta har väl funnits under en rad av iOS-versionerna? Varför skriver de med det som en nyhet?

Det du efterfrågar verkar stämma men beror på operatör

http://www.reddit.com/r/iphone/comments/2jv65...

Ursprungligen av Borttaget:

Det du efterfrågar verkar stämma men beror på operatör

http://www.reddit.com/r/iphone/comments/2jv65...

Ah tack, blir att kontakta Telia som får styra upp detta.

Senast redigerat 2018-07-23 10:45
Bevaka tråden