Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud med Apple Digital AV Lightning to HDMI Adapter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-16 16:05

Hejsan!

Jag har en projektor med HDMI. Och en iPad. Köpte en adapter från HDMI till lightning (Apple original) och kopplade in iPaden. Bilden fungerar klockrent. Men det blir inget ljud? Jag får bara fram ljud om jag kopplar in ett par hörlurar till iPaden. Det borde väl rimligen gå att spela ljud ur iPadens högtalare?

Ljudet skickas genom HDMI-kabeln, vet inte om det finns något sätt att inaktivera det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-17 11:14
Ursprungligen av irrelogical:

Ljudet skickas genom HDMI-kabeln, vet inte om det finns något sätt att inaktivera det.

Okej. Jag har gått igenom inställningarna på projektorn och det går inte att inaktivera att ljudet skickas genom HDMI-kabeln. På paddan finns det inte så mycket att ställa in..

Tror dessvärre det inte går att lösa om du inte drar ljudet från projektorn till din ljudanläggning eller motsvarande. Alt två är att koppla din iPad till ljudanläggningen.

Det brukar också finnas en högtalare i projektorn, kolla om det finns någon volymkontroll på den.

Ursprungligen av irrelogical:

Det brukar också finnas en högtalare i projektorn, kolla om det finns någon volymkontroll på den.

Som vanligtvis är det sämsta ljud som någon någonsin har fått höra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-17 11:38

Okej. Får införskaffa ett par högtalare att koppla till iPaden. Projektorna har ingen inbyggd högtalare, den har heller ingen utgång för ljud. Den är lite gammal och amish. Tack för er hjälp!

Vissa projektorer har ljudutgång på dem. Kanske man kan koppla ett par högtalare till projektorn och få ljud ut från HDMI strömmar…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-20 09:54
Ursprungligen av Veranda:

Okej. Får införskaffa ett par högtalare att koppla till iPaden. Projektorna har ingen inbyggd högtalare, den har heller ingen utgång för ljud. Den är lite gammal och amish. Tack för er hjälp!

Precis! Köp ett högtalarpaket för dator med t ex två högtalare och en sub. Köp en skarvsladd för ljudet om du sitter långt från bilden på vägg/Duk. Koppla in i Ipadens hörlursuttag och öppna en öl och njut av filmen.

1
Bevaka tråden