Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med skärmrotationen.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det bara jag som har problem med att skärmen inte vill rotera eller att den fastnar upp och ner. Enda sättet som jag lyckats lösa problemet med att den fastnar upp och ner är att stänga av rotationen. Jag är riktigt irriterad på denna bugg. Spelar ingen roll hur mycket jag roterar telefonen för att försöka få den att rotera användargränssnittet så att jag kan använda telefonen. Om jag trycker på kontakter eller meddelanden så roterar skärmen tillbaka till sin rätta position. Jag har en iPhone 6+ och vet inte om det är något som kanske bara drabbar den eller om det kanske även är så på 6:an också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-13 16:23

Fjällan har plötsligt börjat uppleva detta på sin iPhone 5s så det är definitivt inget som är isolerat till iPhone 6/6+.

Även jag på en 5s.

Får samma fel med min iPhone 6.

Känns ju skönt att min nya sexa inte har något hårdvarufel i all fall

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-13 19:01

Ganska så onödigt att länka till något som troligtvis inte fixar detta problem för detta är iOS 8 relaterat (eventuellt i kombination iPhone 6/6+)

Har märkt det en gång när jag tog några bilder och dom vare felvända.
Idag när jag skulle titta på en egentagen film så ville inte bilden ändras till landskapsläge.
Enda som hjälpte var en omstart.

Ursprungligen av lappen71:

Ganska så onödigt att länka till något som troligtvis inte fixar detta problem för detta är iOS 8 relaterat (eventuellt i kombination iPhone 6/6+)

Och hur vet du det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-13 21:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Och hur vet du det?

Och hur vet du att ditt standard inlägg är lösningen?
Att slentrianmässigt ge detta råd är inte alltid den bästa eller den enda lösningen utan det kan skapa merarbete i onödan.

Ursprungligen av lappen71:

Och hur vet du att ditt standard inlägg är lösningen?
Att slentrianmässigt ge detta råd är inte alltid den bästa eller den enda lösningen utan det kan skapa merarbete i onödan.

Det vet jag absolut inte, det är dock mer än vad du har kommit med i denna tråd. Jag ser inte heller så många andra som har kommit med förslag. Det är självklart frivilligt att genomföra stegen i guiden, jag tvingar ingen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-13 22:07
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det vet jag absolut inte, det är dock mer än vad du har kommit med i denna tråd.Jag ser inte heller så många andra som har kommit med förslag. Det är självklart frivilligt att genomföra stegen i guiden, jag tvingar ingen.

Det finns inte alltid en lösning på alla problem eftersom dom kan vara iOS relaterade och som bara åtgärdas med en uppdatering.
Visst är det frivilligt men det framställs som att det är en lösning.
Skulle din standardmetod vara lösningen på allt så kan vi lika gärna stänga ner forumdelen för iPhone och klistra din tråd så ingen kan ställa frågor

Ursprungligen av lappen71:

Det finns inte alltid en lösning på alla problem eftersom dom kan vara iOS relaterade och som bara åtgärdas med en uppdatering.

Har jag inte hävdat heller.

Ursprungligen av lappen71:

Visst är det frivilligt men det framställs som att det är en lösning.

Som en möjlig lösning kanske. Jag skrev inte: "detta löser problemet".

Ursprungligen av lappen71:

Skulle din standardmetod vara lösningen på allt så kan vi lika gärna stänga ner forumdelen för iPhone och klistra din tråd så ingen kan ställa frågor

Om det endast vore så lätt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-13 22:51
Ursprungligen av barbapappa_86:

Som en möjlig lösning kanske. Jag skrev inte: "detta löser problemet".

Nä, det är ju lite det som är problemet, att du bara postar en länk utan kommentar så fort någon har problem med en iOS-enhet. Det känns* som att du inte bryr dig om att förstå problemen, utan bara vill leverera en "billig" lösning.

En enkel kommentar i stil med "om inget annat hjälper kan du testa tipsen i den här tråden" skulle förbättra saken oerhört.

(* Jag säger inte att det är så. Jag säger bara att det är den känslan jag får av ditt slentrianmässiga postande.)

Ursprungligen av Vassius:

Nä, det är ju lite det som är problemet, att du bara postar en länk utan kommentar så fort någon har problem med en iOS-enhet. Det känns* som att du inte bryr dig om att förstå problemen, utan bara vill leverera en "billig" lösning.

En enkel kommentar i stil med "om inget annat hjälper kan du testa tipsen i den här tråden" skulle förbättra saken oerhört.

(* Jag säger inte att det är så. Jag säger bara att det är den känslan jag får av ditt slentrianmässiga postande.)

Då vet jag att vissa kan missförstå och att jag bör lägga till "om inget annat hjälper".

@frikktion testa gärna de steg som du finner i länken i några inlägg ovan och återkom gärna med resultat.

Min iPhone 6 är mindre än en vecka gammal och uppdaterad med senaste iOS. Det känns inte som jag borde göra en om-installation redan va?

Detta problem kom för mig i och med iOS8

Ursprungligen av iTiger:

Min iPhone 6 är mindre än en vecka gammal och uppdaterad med senaste iOS. Det känns inte som jag borde göra en om-installation redan va?

Kan hända att det hjälper.

1
Bevaka tråden