Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Luren syns inte i iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-03 18:57

Jag har 4 olika iPhone nu. Varav jag använder 3. iPhone 4 med iOS 6, iPhone 4S och 5S med iOS 8. Min iPhone 4 dyker upp i iTunes på datorn och jag kan mecka eller synca i iTunes på datorn utan att plugga in med kabeln.

Hur jag än letar och och testar i inställningarna så funkar det inte med min 4S och 5S. De måste jag plugga in med kabeln. Vad hat jag missat?

Inga enheter med iOS8 dyker upp i iTunes via WiFi för mig...och många, många andra om man Googlar lite grann. Det finns 1000 tips och meckartrix för att dom ska dyka upp i iTunes igen och alla funkar...en timme...en dag...sedan är dom borta igen (en omstart av iOS8 brukar räcka). Observera att enheterna inte har några problem att haka upp på WiFi, det är bara det att iTunes inte ser dom.
Jag är 99% säker på att det är iOS8 som är buggigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-03 19:27

Aha där ser man. Nu vill den inte synca alls heller i iTunes för den verka synca i bakgrunden av sig själv. Det värsta är att den aldrig slutar heller. Sync-symbolen bara snurrar vidare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-03 20:11

Verkar som det löste sig när jag slog av sync over wifi, syncade via kabel och slog sedan på wifi sync igen.

1
Bevaka tråden