Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid med iOS 8.0?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ett dygn med 8.0 kan jag dystert konstatera att min batteritid minskat drastiskt. Efter en dags (sparsamt) användande var batteriet på 10% vid middagstid.

Någon annan som upplevt svagare batteritid?

Senast redigerat 2014-10-02 13:29
  • Medlem
  • 2014-09-18 21:27

Here we go again...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-18 21:51
Ursprungligen av Dalle:

Here we go again...

Väntar bara på tråden "Bättre batteritid med iOS 8! Äntligen!" så är cykeln komplett.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 22:05

Haha, denna tråden är så komisk

Jo, så här är det alltid vid nya IOS-versioner men IOS8 har en nyhet..

Inställningar, Allmänt, Användning, Batterianvändning

Där kan du se vilka appar som drar ström.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-18 23:59
Ursprungligen av iTiger:

Efter ett dygn med 8.0 kan jag dystert konstatera att min batteritid minskat drastiskt. Efter en dags (sparsamt) användande var batteriet på 10% vid middagstid.

Någon annan som upplevt svagare batteritid?

Du har aldrig funderat på att vänta mer än en dag?
Det är mycket som ska köras i början när ett nytt os installeras.

Har man inget att säga så är det faktiskt helt ok att helt enkelt hålla käften.

Ursprungligen av zappee:

Du har aldrig funderat på att vänta mer än en dag?
Det är mycket som ska köras i början när ett nytt os installeras.

Jodå... det kanske är tidigt att dra några slutsatser. Men min upplevelse var otroligt påtaglig på det viset att jag har rätt så bra koll på mitt användande. Innan uppdateringen så höll batteriet utan problem en hel dag. Första dagen med 8.0 följde en rätt så vanlig arbetsdag med för mig typiskt användande och vanligtvis så har jag 30-40% batteri kvar efter avslutat dagsverke.

Med 8.0 så hade jag 10% innan jag ens hunnit hem.

En anmärkningsvärd skillnad som jag omedelbart relaterade till den enda kända förändring jag gjort: installerat iOS 8.0.

Så min fråga igen då.... ingen annan som upptäckt samma sak?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-09-19 07:03
Ursprungligen av iTiger:

Så min fråga igen då.... ingen annan som upptäckt samma sak?

Jo, dom flesta har nog upptäckt samma sak. Precis som vid varje större uppdatering.
Det brukar ta någon veckas användning innan det är som vanligt igen.

Ursprungligen av iTiger:

Har man inget att säga så är det faktiskt helt ok att helt enkelt hålla käften.

Jodå... det kanske är tidigt att dra några slutsatser. Men min upplevelse var otroligt påtaglig på det viset att jag har rätt så bra koll på mitt användande. Innan uppdateringen så höll batteriet utan problem en hel dag. Första dagen med 8.0 följde en rätt så vanlig arbetsdag med för mig typiskt användande och vanligtvis så har jag 30-40% batteri kvar efter avslutat dagsverke.

Med 8.0 så hade jag 10% innan jag ens hunnit hem.

En anmärkningsvärd skillnad som jag omedelbart relaterade till den enda kända förändring jag gjort: installerat iOS 8.0.

Så min fråga igen då.... ingen annan som upptäckt samma sak?

Jag märkte att mitt användningsmönster ändrades

Som jag skrev tidigare. Kolla upp batterianvändning under inställningar

  • Medlem
  • Köping
  • 2014-09-19 16:30
Ursprungligen av iTiger:

Efter ett dygn med 8.0 kan jag dystert konstatera att min batteritid minskat drastiskt. Efter en dags (sparsamt) användande var batteriet på 10% vid middagstid.

Någon annan som upplevt svagare batteritid?

Kan bara hålla med.
Man ser ju hur batteriet minskar i procent. Jag klarar mig inte ens en halvdag standby knappt...
Ett 10-15 min långt samtal sänker batteriprocenten med 15-20%...
Dessutom blir telefonen galet varm vid samtal.

Letade på nätet, fick tips om att återställa nätverksinställningar (check) och göra en hard reset (check).
Blev ingen skillnad.

Får testa att installera om i helgen (om det ens går...)

(Har en 5s köpt våren 2014)

Då ställer jag frågan igen: Hur ser er batterianvändning ut? Vad säger den om vilka appar som drar ström?
Det ger i alla fall lite mer information och kan eventuellt hjälpa till med att hitta en lösning på problemet.

Edit: Frågan avsedd till er som tycker att ni har problem. Jag har inga problem. Batteriet tar iofs slut snabb nu men det beror på att jag använder den betydligt mer de senaste dagarna

Senast redigerat 2014-09-19 17:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Då ställer jag frågan igen: Hur ser er batterianvändning ut? Vad säger den om vilka appar som drar ström?
Det ger i alla fall lite mer information och kan eventuellt hjälpa till med att hitta en lösning på problemet.

Samma som din, minus appen Unread.

Upplever det som lägre förbrukning med iOS 8, så batteriet räcker längre för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-20 12:21
Ursprungligen av iTiger:

Har man inget att säga så är det faktiskt helt ok att helt enkelt hålla käften.

Jodå... det kanske är tidigt att dra några slutsatser. Men min upplevelse var otroligt påtaglig på det viset att jag har rätt så bra koll på mitt användande. Innan uppdateringen så höll batteriet utan problem en hel dag. Första dagen med 8.0 följde en rätt så vanlig arbetsdag med för mig typiskt användande och vanligtvis så har jag 30-40% batteri kvar efter avslutat dagsverke.

Med 8.0 så hade jag 10% innan jag ens hunnit hem.

En anmärkningsvärd skillnad som jag omedelbart relaterade till den enda kända förändring jag gjort: installerat iOS 8.0.

Så min fråga igen då.... ingen annan som upptäckt samma sak?

Ursprungligen av iPerr:

Kan bara hålla med.
Man ser ju hur batteriet minskar i procent. Jag klarar mig inte ens en halvdag standby knappt...
Ett 10-15 min långt samtal sänker batteriprocenten med 15-20%...
Dessutom blir telefonen galet varm vid samtal.

Letade på nätet, fick tips om att återställa nätverksinställningar (check) och göra en hard reset (check).
Blev ingen skillnad.

Får testa att installera om i helgen (om det ens går...)

(Har en 5s köpt våren 2014)

Alltså seriöst, vänta MINST en vecka innan ni börjar dra några slutsatser.

  • Medlem
  • Köping
  • 2014-09-20 14:42

Installerade om telefonen, plötsligt verkar den funka någorlunda som vanligt igen.
Att den blivit klart hetare när man ringer får jag kanske leva med tills nästa uppdatering, men den är inte längre "glödhet"...

Vi får väl se om batteritiden återgår till det normala.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-20 16:32
Ursprungligen av hummel:

Upplever det som lägre förbrukning med iOS 8, så batteriet räcker längre för mig.

71% kvar nu 16.30 efter att jag tog min 5s från laddaren vid ca 09.00. Kanonbra men så var det o andra sidan med iOS 7 också.

  • Medlem
  • Köping
  • 2014-09-25 22:28
Ursprungligen av iPerr:

Installerade om telefonen, plötsligt verkar den funka någorlunda som vanligt igen.
Att den blivit klart hetare när man ringer får jag kanske leva med tills nästa uppdatering, men den är inte längre "glödhet"...

Vi får väl se om batteritiden återgår till det normala.

Update:
Faktum är att efter ominstallationen så upplever jag det som om batteriet räcker tom längre än med ios7...
Och den blir inte längre "glödhet" när man ringer.
Slutet gott, allting gott

Jag har, i linje med vissa besserwissrar, nu haft lite is i magen för att göra en mer rättvis bedömning av batteritiden.

Det jag misstänker är att det var min blåtandskoppling till min Garmin som var boven i dramat. Utan parkopplingen så är batteritiden ungefär densamma som med 7.0 men så fort jag kopplar telefonen till min Garmin Fenix så tar batteriet slut oroväckande fort. Både på klockan och telefonen.

Ursprungligen av iTiger:

Jag har, i linje med vissa besserwissrar, nu haft lite is i magen för att göra en mer rättvis bedömning av batteritiden.

Det jag misstänker är att det var min blåtandskoppling till min Garmin som var boven i dramat. Utan parkopplingen så är batteritiden ungefär densamma som med 7.0 men så fort jag kopplar telefonen till min Garmin Fenix så tar batteriet slut oroväckande fort. Både på klockan och telefonen.

Även om du var lite otrevlig i tonen så kan jag meddela att iOS 8 har ganska mycket problem med BT. Så mitt förslag är att använda det sparsamt om du vill få batteriet att räcka tills dess att en uppdatering släppts som åtgärdar problemen.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2014-10-02 13:15

Provocerande bra batteritid på iphone 6. LÅT MIG LADDA!

1
Bevaka tråden