Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är jag fast på iOS 7.0.4 ?

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Har köpt en ny iphone 5s som har ios 7.0.4 från fabrik. Vill behålla ios 7 och undrar om det går att gå upp till 7.1.2 på något sätt i och med att Apple slutat signera iOS 7.
Vill helst vänta med att installera ios 8..

Tacksam för alla tips och info.

Har för mig att Apple nu har slutat att signa ios 7. Men testa att ladda ned ISPWn och uppdatera från iTunes.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har för mig att Apple nu har slutat att signa ios 7. Men testa att ladda ned ISPWn och uppdatera från iTunes.

Ska testa med det inom kort!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-01 20:42

Ladda ner rätt version av iOS 7 härifrån.

http://www.iclarified.com/750/where-to-downlo...

Ursprungligen av lappen71:

Ladda ner rätt version av iOS 7 härifrån.

http://www.iclarified.com/750/where-to-downlo...

Tack för länktips, laddade ner mycket snabbare än den första jag använde.

Får felmeddelande:
"Den här enheten kan inte använda det begärda bygget."

Ursprungligen av forband:

Får felmeddelande:
"Den här enheten kan inte använda det begärda bygget."

Då är iOS8 det enda alternativet.

Jävla skit

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-01 22:15

Vad händer om man ändrar hos HOST-filen så den inte söker efter Apple´s server?
Kan man kringå verifieringen av ispw filen då?
Men du är säker på att du laddade ner rätt fil?

Ursprungligen av lappen71:

Vad händer om man ändrar hos HOST-filen så den inte söker efter Apple´s server?
Kan man kringå verifieringen av ispw filen då?
Men du är säker på att du laddade ner rätt fil?

Vet inte hur man ändrar HOST-filen så att den inte söker servern.

Testade med båda ispw, både gsm och gsm+cd**, finns bara de två, den ena säger itunes att telefonen inte är kompatibel med och den andra är felmeddelandet med bygget.

Efter att jag testade med båda först ändrade jag i host-filen och la till efter det här:
http://support.apple.com/kb/TS4451?viewlocale...
Funkade inte.

  • Medlem
  • 2014-10-02 06:22

Apple har slutat signera 7.x.x så det är bara slöseri med tid att försöka nedgradera från iOS 8.

Fast jag ser ingen större anledning att inte vilja gå från IOS7 till IOS8 på en 5s? Det är inte som mellan IOS6 och IOS7 där det blir ett helt nytt koncept och utseende.

Visserligen så finns det en del buggar men ingenting som har hindrat eller stört mig. IOS7 är ett embryo, IOS8 är "fullvuxet"

Exempelvis så är enbart de interaktiva notifieringarna är värda uppdateringen

Ursprungligen av Ljung:

Apple har slutat signera 7.x.x så det är bara slöseri med tid att försöka nedgradera från iOS 8.

Försöker inte nedgradera från 8 utan komma upp i den senaste uppdateringen av ios 7 dvs. 7.1.2 från iphone med 7.0.4.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast jag ser ingen större anledning att inte vilja gå från IOS7 till IOS8 på en 5s? Det är inte som mellan IOS6 och IOS7 där det blir ett helt nytt koncept och utseende.

Visserligen så finns det en del buggar men ingenting som har hindrat eller stört mig. IOS7 är ett embryo, IOS8 är "fullvuxet"

Exempelvis så är enbart de interaktiva notifieringarna är värda uppdateringen

Har bara dragit lärdom från tidigare ios övergångar och att de nya går långsammare. På en iphone 5s är skillnaden kanske inte SÅ stor men ios 8 är inte snabbare iallafall. ios 8 har inte heller några nya funktioner som jag behöver.
Apple begränsar användare installera vilket operativ man vill, och spelar ut lite äldre enheter med nya ios versioner som går mycket långsammare så att lösningen blir att man ska köpa ny apple produkt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-10-02 09:48

Köp en telefon med Android istället, då får du oftast nöja dig med gamla versioner och att det aldrig kommer någon ny version till just din telefonmodell.

Ursprungligen av Mija:

Köp en telefon med Android istället, då får du oftast nöja dig med gamla versioner och att det aldrig kommer någon ny version till just din telefonmodell.

Testa köpa en android från en tillverkare som faktiskt är duktig på uppdateringar. Exempelvis Sony med deras senaste lurar..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-10-02 15:52
Ursprungligen av forband:

Har bara dragit lärdom från tidigare ios övergångar och att de nya går långsammare. På en iphone 5s är skillnaden kanske inte SÅ stor men ios 8 är inte snabbare iallafall. ios 8 har inte heller några nya funktioner som jag behöver.
Apple begränsar användare installera vilket operativ man vill, och spelar ut lite äldre enheter med nya ios versioner som går mycket långsammare så att lösningen blir att man ska köpa ny apple produkt.

Jag märker absolut noll skillnad i hastighet mellan 7 och 8 på min 5S.
Förutom touchid som fungerar bättre/snabbare.

Ursprungligen av Json_81:

Jag märker absolut noll skillnad i hastighet mellan 7 och 8 på min 5S.
Förutom touchid som fungerar bättre/snabbare.

Jag installerade ios 7 på min ipad 3 retina förut och kunde inte fatta hur man kunde skapa ett nytt ios som gör en relativt modern enhet sämre och sedan inte tillåta att gå tillbaka till ios 6. Men sen fattade jag att det hela endast handlar om finanser..

Ursprungligen av forband:

Jag installerade ios 7 på min ipad 3 retina förut och kunde inte fatta hur man kunde skapa ett nytt ios som gör en relativt modern enhet sämre och sedan inte tillåta att gå tillbaka till ios 6. Men sen fattade jag att det hela endast handlar om finanser..

Som för alla företag. Sen är väl det även diskuterbart hur operativsystemets kvalité blir om det är uppdelat. Det är svårt att supporta ett operativsystem där användarna är spridda mellan olika versioner, inte bara svårt för företaget, utan även för utvecklarna.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som för alla företag. Sen är väl det även diskuterbart hur operativsystemets kvalité blir om det är uppdelat. Det är svårt att supporta ett operativsystem där användarna är spridda mellan olika versioner, inte bara svårt för företaget, utan även för utvecklarna.

Det är väl bara för Apple att i sådana fall säga att de inte ger mer support eller utvecklar ios 6.1.3, jag är helt ok med det. Men inte stänga ner möjligheten att ångra installationen av ios7 när den gör en lite "äldre" enhet sämre. ios 8 kan du inte ens installera på en iphone 4.
Andra företag stänger inte ute enheter på samma sätt.

Ursprungligen av forband:

Det är väl bara för Apple att i sådana fall säga att de inte ger mer support eller utvecklar ios 6.1.3, jag är helt ok med det. Men inte stänga ner möjligheten att ångra installationen av ios7 när den gör en lite "äldre" enhet sämre. ios 8 kan du inte ens installera på en iphone 4.
Andra företag stänger inte ute enheter på samma sätt.

Tror inte att det skulle fungera i praktiken.

Nu är vi ute på ett sidospår, men vill du fortsätta prata om denna problematik så är det bara att skicka ett PM

Absolut

Tillbaka till huvudfrågan: Finns det några nördkamrater som vet om det går att hoppa upp från en ios 7.0.4 till 7.1.2 just nu.

Ursprungligen av forband:

Absolut

Tillbaka till huvudfrågan: Finns det några nördkamrater som vet om det går att hoppa upp från en ios 7.0.4 till 7.1.2 just nu.

Nej tyvärr, det är 8.x.x som gäller då Apple slutat signera 7.x.

Ursprungligen av forband:

Absolut

Tillbaka till huvudfrågan: Finns det några nördkamrater som vet om det går att hoppa upp från en ios 7.0.4 till 7.1.2 just nu.

Du har ju redan fått svar på den frågan?

Ursprungligen av keptang:

Nej tyvärr, det är 8.x.x som gäller då Apple slutat signera 7.x.

Gäller det även om man har en äldre enhet? T.ex en iPhone 4 som inte kan köra iOS 8. Där måste man väl kunna installera 7.1.2?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-03 13:11
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Gäller det även om man har en äldre enhet? T.ex en iPhone 4 som inte kan köra iOS 8. Där måste man väl kunna installera 7.1.2?

Det gäller bara nyare enheter. På iPhone 4 ska det gå bra att uppdatera till 7.1.2.

Ursprungligen av Vassius:

Det gäller bara nyare enheter. På iPhone 4 ska det gå bra att uppdatera till 7.1.2.

I så fall är det ju lite fel att säga att Apple har slutat signera 7.x.x.

Om man kunde få apple servern att tro att min 5s är en iphone 4. Kan man åstadkomma detta med Jailbreak tro?

Ursprungligen av forband:

Om man kunde få apple servern att tro att min 5s är en iphone 4. Kan man åstadkomma detta med Jailbreak tro?

Även om det gick att lura servern på det sättet, så skulle det inte hjälpa dig. För då får du ner en 7.1.2-fil som är avsedd för iPhone 4, och den lär inte funka i en 5s.

Men jailbreak är nog vägen du ska utforska.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-03 14:50
Ursprungligen av forband:

Om man kunde få apple servern att tro att min 5s är en iphone 4. Kan man åstadkomma detta med Jailbreak tro?

Varför är 7.1.2 så viktigt att du vill utforska jättekrångliga och potentiellt skadliga sätt att få in det? Varför inte bara sitta kvar där du är tills du är redo att installera iOS 8? Är det en principsak? Jag ser inga rationella skäl till det iaf, men upplys mig gärna om du har några.

Bevaka tråden