Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att köpa mer iCloud-utrymme. (Godkänna köp åt barn)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker köpa mer utrymme i iCloud åt ett barn. Familjedelning är aktiverat. Hon har eget apple-id. Förfrågan skickas ut från hennes iPad och landar i mina iOS-enheter. Men då jag ska godkänna förfrågan möts jag bara av en vit sida med ordet 'avbryt" uppe i vänstra hörnet. Däremot går det bra att godkänna köp av appar i App Store. Gäller såväl iOS8 som iOS 8.0.2. Någon som lyckats godkänna köp av mer utrymme i iCloud åt ett barn med eget apple-id?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-29 12:03

Familjedelning fungerar inte med alla inköp.
-Kan ju tänkas att iCloudlagring är en separat produktklass, som står utanför iTunes/AppStore/MAS.
Inte skall väl barn köpa iCloudlagring stup i kvarten?

Ursprungligen av reboot81:

Familjedelning fungerar inte med alla inköp.
-Kan ju tänkas att iCloudlagring är en separat produktklass, som står utanför iTunes/AppStore/MAS.
Inte skall väl barn köpa iCloudlagring stup i kvarten?

Det räcker ju att köpa till lagring EN gång (från 5 till 20GB). Är ju rätt fullt nu när hon har 2 iOS-enheter. Men hur gör man då för att kunna öka lagring på detta apple-id? Man ska väl inte behöva vänta flera år(tills hon fyllt 18 år och hon får eget betal/kreditkort). Som det nu är kan ju inte enheterna backup-lagras över iCloud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-29 13:28
Ursprungligen av rowlfen2:

Det räcker ju att köpa till lagring EN gång (från 5 till 20GB). Är ju rätt fullt nu när hon har 2 iOS-enheter. Men hur gör man då för att kunna öka lagring på detta apple-id? Man ska väl inte behöva vänta flera år(tills hon fyllt 18 år och hon får eget betal/kreditkort). Som det nu är kan ju inte enheterna backup-lagras över iCloud.

Sätt in en summa på hennes apple-id som en iTunes-present?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-29 13:47
Ursprungligen av reboot81:

Familjedelning fungerar inte med alla inköp.
-Kan ju tänkas att iCloudlagring är en separat produktklass, som står utanför iTunes/AppStore/MAS.
Inte skall väl barn köpa iCloudlagring stup i kvarten?

Men familjedelning borde fungera för köp av iCloudlagring. Bug?

Citat:

Med Familjedelning åtar sig en vuxen i familjen – familjeadministratören – att betala för de inköp i iTunes, iBooks och App Store som andra familjemedlemmar gör medan de ingår i familjegruppen. Detta omfattar även pågående prenumerationsköp som görs av familjemedlemmar, till exempel för iCloud-lagring, iTunes Match och Tidningskiosk.

Familjeköp och betalningar

Ursprungligen av IngoX:

Sätt in en summa på hennes apple-id som en iTunes-present?

Någon som kan verifiera att ovanstående förslag fungerar. Jag har faktiskt ett iTunes-presentkort (150kr) som skulle kunna användas. I vanliga fall kostar 20GB/mån 9kr/mån som en prenumeration där pengarna dras från ett betalkort varje månad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-29 15:53
Ursprungligen av rowlfen2:

Någon som kan verifiera att ovanstående förslag fungerar. Jag har faktiskt ett iTunes-presentkort (150kr) som skulle kunna användas. I vanliga fall kostar 20GB/mån 9kr/mån som en prenumeration där pengarna dras från ett betalkort varje månad.

Använder inte Familjedelning själv så jag kan tyvärr inte bekräfta. Men det ska ju gå...

Citat:

Godkända betalningsmetoder för uppgradering av iCloud-lagringsutrymmet är iTunes Store-krediter samt kreditkort och betalkort. Om du inte har tillräckligt med iTunes Store-kredit till att slutföra uppgraderingen, debiteras du det kvarvarande beloppet. Det går inte att använda Apple Store-presentkort som betalning för uppgradering av ditt iCloud-lagringsutrymme.

iCloud: Priser för uppgradering av lagringsutrymme

Om du inte vill att det ska bli "pengar över" på hennes konto genom att lösa in ett iTunes-presentkort (som hon kommer kunna använda utan ditt godkännande, även om du får kvittot) så kan du ge en iTunespresent på en exakt summa mellan 100 och 1000 kr.

Varför inte ringa Apple-support och fråga varför det inte går att köpa till iCloudlagring via Familjedelning, fast det står så i deras supportdokument? De brukar vara snabba på att ge service när det gäller att sälja saker

1
Bevaka tråden