Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya appen " Hälsa" visning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appen Hälsa som kom med IOS 8 sägs kunna visa hälsokort på låst skärm enligt samma princip som ICE.
Någon som vet hur det aktiveras - efter att uppgifter fyllts i ?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-09-22 22:22

Läs Idas artikel, där står allt du behöver veta http://www.99mac.se/artikel/5898-skapa-ett-me...

Ursprungligen av adress@mac:

Appen Hälsa som kom med IOS 8 sägs kunna visa hälsokort på låst skärm enligt samma princip som ICE.
Någon som vet hur det aktiveras - efter att uppgifter fyllts i ?

Såg själv svaret från Idas artikel här på 99 mac. Slarvigt av mig. Bra artikel Ida.
Saxat ur artikeln:
"När du fyllt i kortet med den information du vill ska synas trycker du på Klar längst upp till höger. För att kontrollera hur det ser ut sedan låser du din Iphone och aktiverar låsskärmen. Svep till höger och tryck på Nödsituation längst ned till vänster på skärmen. Då byts texten ut till Medicinskt ID och genom att trycka där syns ditt kort med den information du fyllt i."

Jag har problem med att lägga till nödkontakter i mitt Medicinska ID. De flesta kontakterna (bl a hela min släkt) kan jag inte lägga till som nödkontakt. När jag trycker på "Lägg tll nödkontakt" visas personens kontaktinformation men utan att jag på något vis kan lägga till denne som nödkontakt. Vissa av mina kontakter går att välja.. Då visas först en sida där du väljer vilket förhållande du har till personen i fråga (släktskap, vän, chef, annan m m). Har inte lyckats klura ut varför jag kan välja vissa men inte andra i min kontaktlista.

Ursprungligen av rowlfen2:

Jag har problem med att lägga till nödkontakter i mitt Medicinska ID. De flesta kontakterna (bl a hela min släkt) kan jag inte lägga till som nödkontakt. När jag trycker på "Lägg tll nödkontakt" visas personens kontaktinformation men utan att jag på något vis kan lägga till denne som nödkontakt. Vissa av mina kontakter går att välja.. Då visas först en sida där du väljer vilket förhållande du har till personen i fråga (släktskap, vän, chef, annan m m). Har inte lyckats klura ut varför jag kan välja vissa men inte andra i min kontaktlista.

Varför skall du lägga till hela din släkt i "nödkontakter". Tanken är ju att om det händer dig något - skall man kunna hitta någon att meddela/ringa. Du kan väl inte begära att man skall ringa hela släkten. Det ärt ett nödprogram - inte ett släktträd.

Ursprungligen av adress@mac:

Varför skall du lägga till hela din släkt i "nödkontakter". Tanken är ju att om det händer dig något - skall man kunna hitta någon att meddela/ringa. Du kan väl inte begära att man skall ringa hela släkten. Det ärt ett nödprogram - inte ett släktträd.

Men naturligtvis ska jag inte ta med alla i släkten. Problemet är ju att jag inte ens kan välja NÅGON av dem som nödkontakt. Och frågan är ju varför vissa av kontakterna kan väljas och andra inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-29 12:48
Ursprungligen av rowlfen2:

När jag trycker på "Lägg tll nödkontakt" visas personens kontaktinformation men utan att jag på något vis kan lägga till denne som nödkontakt.

Du måste välja ett specifikt nummer i kontaktuppgifterna. Dutta på mobilnumret t.ex. så kommer du till nästa dialog som frågar om vilken typ av relation det är.

Ursprungligen av Vassius:

Du måste välja ett specifikt nummer i kontaktuppgifterna. Dutta på mobilnumret t.ex. så kommer du till nästa dialog som frågar om vilken typ av relation det är.

Tackar! Det här löste mitt problem!

1
Bevaka tråden