Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-26 18:16

Halebop har uppdaterat på min ordersida, några dagar sedan sist. Nu står det bara att ordern är under behandling, vilket det stått sedan dag 1, och nu helt plötsligt inget könummer längre (hade 21). Så nu avbeställer jag och köper direkt från Apple och byter till någon annan operatör.

Nu har Halebop tagit bort köplatsen på ordersidan.. Så nu vet man inte hur man ligger till längre.

  • Medlem
  • 2014-09-26 18:21

Det borde väl komma ett mail snart?

Ursprungligen av zenon:

Det borde väl komma ett mail snart?

Skulle vara fint, men jag hade plats 126 alldeles nyss. Så det talar väl för att det är något fel på sidan..

Beställde min iPhone den 24sep via comviq och hade fått leveransdatum 8okt, men nu när jag chattade med deras kundtjänst så har den blivit skickad. Var glada och lite oväntade nyheter, allra helst med tanke på det står 3-4 veckors leveranstid på deras sida.

Vill passa på att varna för NetOnNet. Förhandsbokade iPhone 6, (grå) 64GB natten den 19/9 och fick bekräftelsemail kl. 01:24.

Hade jag någon telefon på releasedagen då? Nope, och fick detta svaret av deras leveransavdelning:

Hej xxxxxx,

"Vi har fått in en leverans av iphone 6 innan releasedagen dock var denna modell dessvärre inte med. Dessvärre har vi i dagsläget inget bekräftat leveransdatum för art iPhone 6 64GB Space Gray än. Vi återkommer dock givetvis så fort vi fått ny information ang leveransen.

Med vänlig hälsning xxxxxxxx"

Jo tjena, tvivlar på att de fått ett enda exemplar postat till någon...Avbeställde skiten illa kvickt och beställde ifrån Apple Store som lovar 5-7 dagars leverans på samma modell och detta nu 26/9, strax för 19-tiden.
Nej, här har ni misslyckats NetOnNet, och tappat en kund för en lång framtid, om inte alltid.

Ursprungligen av T.Larsson:

Beställde min iPhone den 24sep via comviq och hade fått leveransdatum 8okt, men nu när jag chattade med deras kundtjänst så har den blivit skickad. Var glada och lite oväntade nyheter, allra helst med tanke på det står 3-4 veckors leveranstid på deras sida.

Grattis! Vad stod det för dig när du sökte på ditt ordernummer? Själv beställde jag den 19e på morgonen och är fortfarande på "steg 2". Fick ett sms idag om att den skulle skickas från deras lager idag men mer har jag inte hört och har fortfarande inte fått något kollinummer. Hoppas bara att den kommer före den 1 oktober för jag sticker utomlands i två veckor då :/

Ursprungligen av daniiel92:

Grattis! Vad stod det för dig när du sökte på ditt ordernummer? Själv beställde jag den 19e på morgonen och är fortfarande på "steg 2". Fick ett sms idag om att den skulle skickas från deras lager idag men mer har jag inte hört och har fortfarande inte fått något kollinummer. Hoppas bara att den kommer före den 1 oktober för jag sticker utomlands i två veckor då :/

På mina sidor står det att den är levererad och deras kundtjänst sa att inom kort skulle jag få en avi i brevlådan för att kunna hämta mobilen. Om det går så här snabbt så blir jag väldigt förvånad.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-09-26 19:09

Som nämnts tidigare så Halebop tagit bort köplatsen och leveransdatumet. Frågar man kundtjänst om leveransdatum så säger de bara att man ska kolla på ordersidan.

Tack för 10 år Halebop men nu blir det avbeställning av telefonen samt uppsägning av abonnemanget och så säger jag hej till Telia.

Ursprungligen av T.Larsson:

På mina sidor står det att den är levererad och deras kundtjänst sa att inom kort skulle jag få en avi i brevlådan för att kunna hämta mobilen. Om det går så här snabbt så blir jag väldigt förvånad.

Jaså där ser man! Vilken beställde du? Själv blev det en 6 64gb space grey, kanske därför det tar längre tid för mig då de flesta verkar ha beställt den. Frågade i deras chatt men fick dessvärre inte mycket till svar då dom har gått hem för dagen på lagret.

Ursprungligen av daniiel92:

Jaså där ser man! Vilken beställde du? Själv blev det en 6 64gb space grey, kanske därför det tar längre tid för mig då de flesta verkar ha beställt den. Frågade i deras chatt men fick dessvärre inte mycket till svar då dom har gått hem för dagen på lagret.

Jag beställde en silverfärgad 128gb, antar att den modellen inte är lika vanlig som space grey.

  • Medlem
  • 2014-09-26 20:21

Man kan tycka att Halebop bör gå ut offentligt med information om vad som hände/händer med deras kösystem...

Senast redigerat 2014-09-26 21:52
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-09-26 21:39

Ingen avi i brevlådan när jag kom hem, men jag chansade och körde till postombudet iaf. Och paketet med luren låg och väntade. Bara att hiva fram id-kortet och lösa ut den. Tur att man känner ombudet...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-26 22:10
Ursprungligen av MatsOlov:

Halebop har uppdaterat på min ordersida, några dagar sedan sist. Nu står det bara att ordern är under behandling, vilket det stått sedan dag 1, och nu helt plötsligt inget könummer längre (hade 21). Så nu avbeställer jag och köper direkt från Apple och byter till någon annan operatör.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nu har Halebop tagit bort köplatsen på ordersidan.. Så nu vet man inte hur man ligger till längre.

Ursprungligen av zenon:

Man kan tycka att Halebop bör gå ut offentligt med information om vad som hände/händer med deras kösystem...

Postat på ett annat forum.

Citat:

Om du har Halepoop så försvinner köplatsen när ordern är behandlad och redo att skickas!

  • Medlem
  • 2014-09-26 22:15

Men det står även att "En leveransbekräftelse skickas via e-post när telefonen lämnar lagret" på deras info-sida men de kanske även praktiserar kösystem för deras utgående mejl

Jag chattade just med Telias support då jag ville avbeställa min 6+ som hade beräknat datum 10 november. Han sa att de hade fått en större extra tilldelning på 4,7 tums 6:an Space Grey och i dagsläget skulle alla beställda kunna levereras inom en vecka men att datumet på bokningssidan inte ändras förrän ordern packas så därför kan det bli bra mycket tidigare leverans än vad som anges när man har kommentaren "väntar på lagerleverans". Det fick bli en 6 med 64Gb.

Senast redigerat 2014-09-27 00:19
Ursprungligen av skinza:

Vilken färg är det? Kan tänka mig att köpa det

Svart. Skicka pm så håller vi OT från tråden.

Ursprungligen av gauntman:

Jag chattade just med Telias support då jag ville avbeställa min 6+ som hade beräknat datum 10 november. Han sa att de hade fått en större extra tilldelning på 6:an Space Grey och i dagsläget skulle alla beställda kunna levereras inom en vecka men att datumet på bokningssidan inte ändras förrän ordern packas så därför kan det bli bra mycket tidigare leverans än vad som anges när man har kommentaren "väntar på lagerleverans". Det fick bli en 6 med 64Gb.

Eftersom du först nämner 6+, var det den de fått större tilldelning av?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-26 23:19
Ursprungligen av theplague:

Eftersom du först nämner 6+, var det den de fått större tilldelning av?

Kanske det kanske. Jag hade 3/11 tidigare, har nu 3/10 på min 6+ Space grey 64GB

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-09-26 23:24
Ursprungligen av lappen71:

Postat på ett annat forum.

Hittade detta på ett annat forum angående Halebops kö:
"Halebop verkar ju vara rejält inkompetenta, jag beställde i fredags innan jag gick till jobbet kl 05:00. Har fortfarande inget leverans datum, idag försvann kö nr så chattade med supporten och de har underhåll på sidan. Har kö nr 52 men enligt supporten så skulle jag ha kö nr 60 "

  • Medlem
  • 2014-09-27 14:09

Enligt Halebops chatt så paketeras resterande mobiler under helgen och skickas ut på måndag. Så om ni tidigare kunde se ett leveransdatum borde telefonen dyka upp veckan som kommer...

Ursprungligen av zenon:

Enligt Halebops chatt så paketeras resterande mobiler under helgen och skickas ut på måndag. Så om ni tidigare kunde se ett leveransdatum borde telefonen dyka upp veckan som kommer...

Verkar råda delade meningar om det, men jag hoppas att du har rätt. Skulle vara skönt om de jobbar med min leverans nu.

Senast redigerat 2014-09-27 16:49
  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-27 15:25
Ursprungligen av zenon:

Enligt Halebops chatt så paketeras resterande mobiler under helgen och skickas ut på måndag. Så om ni tidigare kunde se ett leveransdatum borde telefonen dyka upp veckan som kommer...

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Verkar råda delade meningar om det, men jag hoppas att du har rätt. Skulle vara skönt om jobbar med min leverans nu.

Fram till jag pratade med chatten igår så verkade det som att det betydde att den är hanterad. Men chatten avfärdade det rätt upp och ner! Otrevlig va hon dessutom!

Har beställt från Halebop. Igår försvann mitt könummer på ordersidan och idag har jag fått ett mail där det står "Nu har vi skickat din beställning och du kommer ha den hos dig om 2-5 arbetsdagar."

Det finns alltså hopp, trots/när, könumret försvinner/försvunnit från ordersidan.

Ursprungligen av SnowFlax:

Har beställt från Halebop. Igår försvann mitt könummer på ordersidan och idag har jag fått ett mail där det står "Nu har vi skickat din beställning och du kommer ha den hos dig om 2-5 arbetsdagar."

Det finns alltså hopp, trots/när, könumret försvinner/försvunnit från ordersidan.

Vad hade du för köplats?

  • Medlem
  • 2014-09-28 11:34
Ursprungligen av SnowFlax:

Har beställt från Halebop. Igår försvann mitt könummer på ordersidan och idag har jag fått ett mail där det står "Nu har vi skickat din beställning och du kommer ha den hos dig om 2-5 arbetsdagar."

Det finns alltså hopp, trots/när, könumret försvinner/försvunnit från ordersidan.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad hade du för köplats?

Och vilken modell?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad hade du för köplats?

Vill minnas att jag var fick köplats bland de 1 000 första direkt när jag beställde. Innan köplatsen försvann igår hade jag nummer 5 med leveransdatum idag.

Ursprungligen av zenon:

Och vilken modell?

Har beställt en 6a, space gray, 64 GB

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2014-09-28 12:00
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Vad hade du för köplats?

Ursprungligen av zenon:

Och vilken modell?

Även jag har fått min skickad nu.
Innan mina nummer försvann så hade jag köplats 9 med lev. datum idag.
iPhone 6 Plus 64Gb space gray

Kolli-id får man enkelt ut genom att kontakta chatten!

Ursprungligen av namgniw:

Även jag har fått min skickad nu.
Innan mina nummer försvann så hade jag köplats 9 med lev. datum idag.
iPhone 6 Plus 64Gb space gray

Kolli-id får man enkelt ut genom att kontakta chatten!

Ja jag hade köplats 100+ så jag ligger nog risigt till.. Men men.. (jag är inte bitter hehe)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-09-28 12:39

Skickade ett mail till Halebop i fredags via deras hemsida att jag ville annullera köpet då jag är osäker på ifall jag ville ha 6 Plus. Fick precis ett sms om att de skickat telefonen.. Bra att de kollar och svarar på frågor inom 24 timmar som det står på hemsidan. Får se hur man gör nu då jag inte vet om jag tycker att Plus är för stor.

Beställde en iPhone 6 Plus 128GB Space Gray den 19/9 vid 02.20 och hade köplats 19 på ordersidan.

Bevaka tråden