Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som hämtat ut vår iPhone 6 / 6 Plus

Tråden skapades och har fått 322 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 10:49

Klart vi ska ha en sådan här tråd

Hämtade min reserverade på Telia i Gävle. Dom hade inga telefoner till de som inte förbokat en.

Första intrycket: (6 Plus Space Gray)

STOR
Ligger bra i handen
Kvalitetskänsla

Nöjd hittils iallafall

Enligt FB vänner så var det samma sak för Telia i Luleå, bara förbokade telefoner. Ingenting annat.

Jag har en som ligger och väntar...

Berätta gärna era första intryck av er nya telefon. (för att öka spänningen för oss som inte fått vår än)

iPhone 6 Plus var löjligt stor, helt oanvändbart för min del. Den iphone 6 jag hämtat ut är också i största laget, men man vänjer sig kanske. Kvaliteten och skärmen är självklart outstanding. Det tog lite tid att komma in på Apple Store i Malmö. Kom dit precis kl 08 och vi var inne ca 08.50. Då stod vi i kön för de som bokat. Den andra kön var ganska... Skaplig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 11:23

Första intryck av +: Jävla vad najs att skriva på ett stort tangentbord. Ska se här om jag kan leva med att telefonen är så stor i övrigt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-26 11:30

Jag o legenden @Capeman var som sagt på plats vid 8 och gick förbi hela den långa kön till butiken, när de som stod där hörde att man hade kunnat förboka så fick någon skyffla upp hakorna från golvet

Sedan var det att stå i ca 45-50 min i en separat kö för att sedan få utmärkt service och en telefon i näven. Sitter nu och ska backa min 5s för att sedan fixa till 6:an.

Telefonen andas, som man förutsätter, kvalitet. Kanske aningen stor men jag hoppas att man kommer vänja sig. Dock var 6+ på tok för stor, rent av bedrövligt stor. Klumpig, osmidig och inte något för mig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 11:43

Jag håller med att 6 Plus är stor! Den är riktigt stor!
Men inte för stor

Tack vare att den är så tunn och så rundad överallt så blir den nästan ett med näven.
Jag kan dock förstå om man vill ha en något mindre lur.

Har dock svårt att förstå hur man lyckas böja telefonen i fickan, den är ju inte mjuk om man säger så. 8)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-26 11:56
Ursprungligen av Castel:

Tack vare att den är så tunn och så rundad överallt så blir den nästan ett med näven.

Då har du löjligt stora nävar

Telia hade slarvat bort min order trots att jag fått bekräftelse via mail och sms på att telefonen fanns att hämta ut i butik.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 12:16
Ursprungligen av zinned:

Då har du löjligt stora nävar

Det är snarare tvärtom
Flickhänder brukar jag säga haha..

Men jag tycker den ligger bra, lekt i 2h nu.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 12:17
Ursprungligen av the_karate_kid:

Telia hade slarvat bort min order trots att jag fått bekräftelse via mail och sms på att telefonen fanns att hämta ut i butik.

Fan va surt. Skulle dom hjälpa dig få fram en?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-26 12:25

Den nya skärmen är SÅ skönt att pilla på.
Dess mjuka runda kanter som vackert flyter ihop med aluminiumskalet.

Om man får associera fritt så är den lika len och mjuk som en kvinnas kropp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 12:53

Har precis hämtat min 6a. Undersökte båda två i butiken innan jag bestämde mig för vilken jag skulle hämta ut. 6+ ligger bra i handen och känns stor men absolut inte för stor. Jag valde dock en 6a istället enbart på att den ligger bättre i fickorna, och jag misstänker att jag hade blivit galen på att 6+ tar sån plats.
Är dock fortfarande inte helt övertygad, skulle vilja ha en mellan size..

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2014-09-26 13:22

Kunde knappt sova inatt då jag inte fått bekräftat om jag bokat min i tid... så vid halvnio var jag nästan på väg att åka ner på stan för att köa utanför PhoneHouse/Telia... Precis då fick jag mail från Grafit som bekräftade att jag fått en telefon.

Så hämtade den vid kl.11. Intrycket hittills är väl att den kanske är något större än jag kunnat tänka mig (det är inte en plus!) men de rundare kanterna och att den är rätt så tunn gör att det får gå ändå antar jag. Skärmstorleken och skärpan lämnar inget övrigt att önska tycker jag.

Vad mer ska man säga - återstår ju att se hur det står till med batteritid, sen kan man ju hoppas att ApplePay erövrar inte bara världen utan framförallt Sverige så snabbt som det bara går

Ursprungligen av psike:

Kunde knappt sova inatt då jag inte fått bekräftat om jag bokat min i tid... så vid halvnio var jag nästan på väg att åka ner på stan för att köa utanför PhoneHouse/Telia... Precis då fick jag mail från Grafit som bekräftade att jag fått en telefon.

Så hämtade den vid kl.11. Intrycket hittills är väl att den kanske är något större än jag kunnat tänka mig (det är inte en plus!) men de rundare kanterna och att den är rätt så tunn gör att det får gå ändå antar jag. Skärmstorleken och skärpan lämnar inget övrigt att önska tycker jag.

Vad mer ska man säga - återstår ju att se hur det står till med batteritid, sen kan man ju hoppas att ApplePay erövrar inte bara världen utan framförallt Sverige så snabbt som det bara går

Vilken minnesstorlek fick du?

Grafit i Luleå fick tydligen bara 16 GB

Ursprungligen av Capeman:

iPhone 6 Plus var löjligt stor, helt oanvändbart för min del. Den iphone 6 jag hämtat ut är också i största laget, men man vänjer sig kanske. Kvaliteten och skärmen är självklart outstanding. Det tog lite tid att komma in på Apple Store i Malmö. Kom dit precis kl 08 och vi var inne ca 08.50. Då stod vi i kön för de som bokat. Den andra kön var ganska... Skaplig.

När du tröttnat på att bära omkring en serveringsbricka i fickan erbjuder jag dig avhända dig den helt gratis!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2014-09-26 13:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken minnesstorlek fick du?

Grafit i Luleå fick tydligen bara 16 GB

Fick 16gb, var också vad jag beställt. Har i princip alltid kört på minsta, är bara kartor i navigon, ett par spellistor i spotify och lite poddar som får ta plats i mina enheter, resten får ligga i molnet.

Såg att dom endast hade 6+/16gb kvar i lager (utöver beställda) så tillgången på större minnen kanske var väldigt låg hos Grafit?

Någon som har varit på Apple Stores nere i Skåne och har någon aning om hur det såg ut med lager av iPhones? Det vill säga om dom som jobbade där trodde att dem skulle ta slut eller om man kanske såg själv hur det såg ut?

Ursprungligen av pmarriott:

När du tröttnat på att bära omkring en serveringsbricka i fickan erbjuder jag dig avhända dig den helt gratis!

Så SNÄLLT av dig!

Ursprungligen av psike:

Fick 16gb, var också vad jag beställt. Har i princip alltid kört på minsta, är bara kartor i navigon, ett par spellistor i spotify och lite poddar som får ta plats i mina enheter, resten får ligga i molnet.

Såg att dom endast hade 6+/16gb kvar i lager (utöver beställda) så tillgången på större minnen kanske var väldigt låg hos Grafit?

Jag tror inte det, i Luleå så fick de bara 16 GB telefoner

Jag var bara nyfiken:)

För mig så är 32 GB "sweet spot". För mycket bilder och filmer för att klara mig med 16 och 64 är egentligen för stor...

Ursprungligen av Capeman:

Så SNÄLLT av dig!

Jag vet. Jag kan vara hos dig om 45 minuter så ordnar vi upp det hela.

Min iPad mini går i min favoritskjortas bröstficka, med den erfarenheten slog jag till på en 6+.

Upplever att den är mer en liten iPad än en stor iPhone. Avgörandet för definitionen blir hur det tar sig ut när du håller enheten till örat - ser det fånigt ut är den mer som en liten iPad.

Gör mig nu av med både min iPhone 5 och min iPad mini nu, jag behöver inte en skärm i varje storlek. I linje med det har jag också funderat vad jag behöver min iMac till.

Kanske visar det sig att iPhone 6+ är allt jag behöver.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-26 13:57

Skriver det här på min nya 6 Plus. Väldigt besvärligt med en hand, men med tvåhandsgrepp är det stora tangentbordet ganska trevligt.

Enhandsanvändning är nog bara att glömma för annat än scrollning på en webbsida typ.

Bortsett från att jag inte når över kortsidan av skärmen med tummen så är inte storleken besvärande. Den är skön att hålla och känns inte så halkig som jag förväntade mig.

Förra stycket skrev jag enhändigt för att testa igen. Har redan blivit trött i underarmen och handleden av stretchövningen.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2014-09-26 14:24

Jag kommer från en iphone 5 så största lyftet för mig är faktiskt än så länge sensorn för fingret. Jag är leds på att trycka koden 400ggr per dag. Jag har en 6a med 128 Gb och vad gäller storleken så hävdar jag fortfarande att 5/5s har perfekt passform. Om jag scrollar långt ner på en sida i safari t ex så är jag van att kunna dutta till på listen högst upp för att komma till toppen på hemsidan. Det är helt plötsligt en komplicerad operation. Jag är lite kluven till skärmens storlek. Jag uppskattar den när jag tittar på information men handhavandemässigt är det ett steg tillbaka, inget snack om saken. Touch-ID är GREAT. Nu kan man dessutom låsa upp 1Password med tummen och logga in på hemsidor med, det är fantastiskt bra.

Kan man ju fråga sig varför jag inte tog en beg. 5s och sparade 3000. Mest för att det finns andra godsaker också, t ex fler 4g-band, snabbheten, kameran osv. Men den här största skärmen tävlingen kan de lägga ner för min del. Känns väldigt 2006-digitalkamera-vi-har-flest-megapixlar.

Slutligen är det trevligt med mycket lagring. Jag fick vara ganska kreativ för att få 16gb att fungera tidigare. Nu kan jag synka allt och hans moster med 100 Gb ledigt.

Jag klämde lite på en 6 plus och det är bara att glömma. Fantastisk att läsa böcker och hemsidor med men hopplöst opraktisk att bära runt på. Jeansficka och sittande position går inte. Prova att ha den i shorts på löprunda eller på armen i ett fodral. Nej tack. Jag skulle bli tvungen att skaffa manbag för att frakta runt den och det går inte.

Skulle hämta ut min förbokade iPhone 6 på AppleStore i Täby C under lunchen. Stod tydligt kl 12-13 i orderbekräftelsen men uppbarligen var det många som hade en annan tid som ändå stod i kön och tog plats. Jag gick istället och åt lunch och när jag kom tillbaka 12.45 bad vakten mig att gå före halva kön. Stod max 20 min i kö till slut.

Har haft min i et par timmar. Hämtade ut hos Telia.
Första intryck: Fan vad najs! Ligger bra i handen, ganska perfekt storlek. Har inte helt vant mig vid den större skärmen, men det ska nog bli bra om en vecka eller så.
Helnöjd såhär långt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-26 15:11

Köade utanför Telia igår. Var plats nummer 9 och hämtade ut min nya iPhone 6 Plus, 64GB strax efter midnatt.
Trodde att den skulle vara för stor och att jag kanske skulle få sälja av den. Men jag är kär. Älskar telefonen.
Sjukt nöjd. Den passar mig perfekt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-26 16:37
Ursprungligen av iAmFille:

Någon som har varit på Apple Stores nere i Skåne och har någon aning om hur det såg ut med lager av iPhones? Det vill säga om dom som jobbade där trodde att dem skulle ta slut eller om man kanske såg själv hur det såg ut?

I Malmö hade de en jäkla massa framme och säkert ännu fler i kulisserna.

Ursprungligen av flygarn:

Men den här största skärmen tävlingen kan de lägga ner för min del. Känns väldigt 2006-digitalkamera-vi-har-flest-megapixlar.

Kunde inte vara mer enig, det är ett gissel.

Uppgraderade från en 5:a och det är enorm uppgradering, mycket större än 4:an -> 5:an som var min enda tidigare iPhone-uppgradering. Älskar Touch-ID, där har Apple ett stort försprång. Storleken är än så länge något stor för mig (6:an) men jag kommer nog vänja mig.

Ursprungligen av zinned:

I Malmö hade de en jäkla massa framme och säkert ännu fler i kulisserna

Tack! Fan vad sugen man är på en 6a men så sitter man redan här med en 5s. Då får jag köpa utan abonnemang och det känns som ganska mycket pengar för den relativt lilla skillnaden som det ändå är.

Bevaka tråden