Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning från iPhone till iPad med IOS 8

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!
Jag har en fråga ang internetdelning från min iPhone till min iPad.
Det funkar fint att dela ut internet från mobilen till iPaden. Man kan alltså surfa på iPaden med iPhonens "internet."
Internet hemma är lite trögt idag, har ingen aning om varför det är så ibland.
Så jag tänkte dela ut mobilens wifi till iPaden så jag kan se på film genom den.
Men jag märkte att jag inte kunde använda AirPlay från min iPad till Apple TVn när den var ansluten till iPhonens wifi...
Hur kan man lösa detta?

//Thx!

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Halloj!
Jag har en fråga ang internetdelning från min iPhone till min iPad.
Det funkar fint att dela ut internet från mobilen till iPaden. Man kan alltså surfa på iPaden med iPhonens "internet."
Internet hemma är lite trögt idag, har ingen aning om varför det är så ibland.
Så jag tänkte dela ut mobilens wifi till iPaden så jag kan se på film genom den.
Men jag märkte att jag inte kunde använda AirPlay från min iPad till Apple TVn när den var ansluten till iPhonens wifi...
Hur kan man lösa detta?

//Thx!

Ansluter du ipaden med bluetooth till iphone för internetdelning så blir det trådlösa nätverkskortet ledigt att ansluta till ditt wifi nätverk i hemmet så man kommer åt ATV.

Testat själv och detta fungerar.

Senast redigerat 2014-09-25 22:15
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 21:33

Men vänta nu du säger att du ska dela ut din iPhones wifi till din iPad?.
Hur är då din iPhone ansluten till internet? Är den också ansluten till ditt internet som enligt din utsago är långsamt kommer hastigheten inte bli snabbare bara för att du lägger till en komponent i kedjan.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-25 21:40

@lappen71, tror du inte han har 3G/4G på iPhone?

TS har uppenbarligen sirap i linan in i bostaden och vill därför dela ut iPhones 3- eller 4G-uppkoppling till sin iPad, men samtidigt köra AirPlay från iPad till hemmets WiFi-nät.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 21:52
Ursprungligen av mattiL:

@lappen71, tror du inte han har 3G/4G på iPhone?

Det har han säkert men problemet att det han eftersöker kommer inte att fungera alls.
Han vill att iPhone är en hotspot som delar ut nätverket till en iPad som ska streama till en ATV.
Hur är ATV ansluten till iPad:en? Ska iPhonen dela ut till både iPad och ATV? Eller är ATV ansluten till en router?
Hur löser man det då? Detta är en ekvation som inte kommer att fungera.

Ursprungligen av lappen71:

Det har han säkert men problemet att det han eftersöker kommer inte att fungera alls.
Han vill att iPhone är en hotspot som delar ut nätverket till en iPad som ska streama till en ATV.
Hur är ATV ansluten till iPad:en? Ska iPhonen dela ut till både iPad och ATV? Eller är ATV ansluten till en router?
Hur löser man det då? Detta är en ekvation som inte kommer att fungera.

Läs mitt inlägg

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 22:16
Ursprungligen av Borttaget:

Läs mitt inlägg

Jag läste ditt inlägg och jag tvivlar att denna metod kommer klara av att streama eller vara snabbare än det internet han har.
Då tycker jag att en bättre lösning är att fixa det långsamma internet han tydligen har

Senast redigerat 2018-07-23 10:34
Ursprungligen av lappen71:

Jag läste ditt inlägg och jag tvivlar att denna metod kommer klara av att streama eller vara snabbare än det internet han har.
Då tycker jag att en bättre lösning är att fixa det långsamma internet han tydligen har

Med en iphone 5s och en ipad gen3 så kan jag iaf spela upp film köpt via itunes store.
Streama youtube går också bra.

Två exempel åt dig.

EDIT: Nej behöver buffra en halvtimme före...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 22:34
Ursprungligen av Borttaget:

Med en iphone 5s och en ipad gen3 så kan jag iaf spela upp film köpt via itunes store.
Streama youtube går också bra.

Två exempel åt dig.

EDIT: Nej behöver buffra en halvtimme före...

Ja men nu ska du gå ett steg till att streama till en ATV också.
Låter inte som en effektiv lösning.

Senast redigerat 2018-07-23 10:34
Ursprungligen av lappen71:

Ja men nu ska du gå ett steg till att streama till en ATV också.
Låter inte som en effektiv lösning.

det är ju detta jag provat.

Trodde stream till ATV inte behövde nämnas.

Ursprungligen av Borttaget:

Ansluter du ipaden med bluetooth till iphone för internetdelning så blir det trådlösa nätverkskortet ledigt att ansluta till ditt wifi nätverk i hemmet så man kommer åt ATV.

Thx!
Skall ta och testa detta imorn!

Senast redigerat 2018-07-23 10:34
1
Bevaka tråden