Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi-problem sedan iOS 8

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-20 19:26

Min iPad Mini Retina fullkomligt vägrar att fungera ihop med min Airport Extreme av senaste snitt sedan uppdateringen till iOS 8!
Allt fungerade klockrent med iOS 7, men efter uppdateringen så hittar iPaden nätet, det går även bra att ansluta, men efter 5 minuters användning så försvinner internetåtkomsten. Paddan är fortfarande ansluten till nätet, men kikar jag i Airport-appen på paddan så hittar den inte längre min APE.
Jag provade först att radera alla inloggningsuppgifter till sparade nätverk och loggade sedan in igen genom att ange krypteringsnyckeln igen. När inte det fungerade provade jag att blåsa hela iPaden och lägga in ett helt nytt OS utan backup. Funkar fortfarande inte...
Om jag startar om iPaden så fungerar wifi i drygt fem minuter innan det lägger ner igen.

Bör tilläggas att det inte var några problem tidigare med iOS 7. Bör även sägas att ingen av de (typ) 32 andra enheterna har problem att ansluta till nätet. Och nej. APE agerar DHCP, så det är inte slut på publika IP-adresser.
Börjar kännas jävligt drygt att Apple aldrig kan få tummen ur arslet och fixa sina wifi-problem! Hur många gånger har vi inte tjatat om detta liksom?

2,4 eller 5GHz spelar ingen roll. APE även omstartad utan resultat.

Senast redigerat 2014-09-22 16:19
  • Medlem
  • 2014-09-20 19:49

Har ju redan gjort allt utom hård reset och att lämnaa in på service. Men i min mening borde ominstallation av OS vara "hårdare" än hard reset.

  • Medlem
  • 2014-09-21 20:42

Ingen som har förslag?

  • Medlem
  • 2014-09-21 20:49

Kan man fortfarande backa till iOS 7.1.2, eller har Apple blockat denna möjlighet? Någon som i så fall vet var man kan hitta en .ipsw-fil för en iPad Mini Retina cellular som man kan lita på?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-21 20:51
Ursprungligen av Dalle:

Kan man fortfarande backa till iOS 7.1.2, eller har Apple blockat denna möjlighet? Någon som i så fall vet var man kan hitta en .ipsw-fil för en iPad Mini Retina cellular som man kan lita på?

Har aldrig varit några problem härifrån.

http://www.iclarified.com/entry/index.php?eni...

Ursprungligen av Dalle:

Har ju redan gjort allt utom hård reset och att lämnaa in på service. Men i min mening borde ominstallation av OS vara "hårdare" än hard reset.

Så du har gjort en återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopian?

  • Medlem
  • 2014-09-21 20:59

Tackar för det! @lappen71
Har du själv eller någon annan använt filerna från denna sida? För jag antar att man inte längre kan komma åt 7.1.2 via iTunes på något vis?

  • Medlem
  • 2014-09-21 21:00
Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du har gjort en återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopian?

Stämmer.
Jag gjorde även en total reset på routern idag utan resultat tyvärr.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-21 21:01
Ursprungligen av Dalle:

Tackar för det! @lappen71
Har du själv eller någon annan använt filerna från denna sida? För jag antar att man inte längre kan komma åt 7.1.2 via iTunes på något vis?

Har använt den sidan sedan iPhone 3GS och till iPhone 5 för att ladda ner utan problem.
Du kan lita på den sidan.

  • Medlem
  • 2014-09-21 21:03
Ursprungligen av lappen71:

Har använt den sidan sedan iPhone 3GS och till iPhone 5 för att ladda ner utan problem.
Du kan lita på den sidan.

Och det går fortfarande att backa? Apple brukar ju låsa den möjligheten efter ett par dagar. Vad händer om det inte fungerar, kan jag då sätta den i DFU-mode och skjuta in iOS 8 igen?

  • Medlem
  • 2014-09-21 21:35

Tack @lappen71! Jag gick tillbaka till 7.1.2 och nu fungerar allt klockrent igen. Jag får vänta till 8.0.1 eller något innan jag försöker med iOS 8 igen.

Fick min iPhone 6 från uk igår.
Den kan inte hitta något wifi nät, medans min gamla iPhone 5s kopplar upp
utan problem.
Har varit i kontakt med Apple, och dom skall förmodligen skicka mig en ny telefon.
Men jag tror helt klart det har något med io8 att göra.

Ursprungligen av everlast:

Fick min iPhone 6 från uk igår.
Den kan inte hitta något wifi nät, medans min gamla iPhone 5s kopplar upp
utan problem.
Har varit i kontakt med Apple, och dom skall förmodligen skicka mig en ny telefon.
Men jag tror helt klart det har något med io8 att göra.

Har du provat på både 2.4GHz och 5GHz? Har en kollega som uppdaterade sin iPad Air till iOS 8 och 5GHz började strula något otroligt, 2.4GHz fungerar fortfarande bra.

Wifi är en av sakerna som användare anstormar Apples supportforum om sedan ios 8. Hjälper inte en ny enhet så kan en nedgradering vara lämplig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Wifi är en av sakerna som användare anstormar Apples supportforum om sedan ios 8. Hjälper inte en ny enhet så kan en nedgradering vara lämplig.

Svårt att nedgradera en iPhone 6/+ dock.

iOS8-enheter dyker inte upp i iTunes 12 (Yosemite) och kan alltså inte synkas via WiFi - det verkar vara ett känt och omfattande problem med iOS8 och många på nätet väntar bara på att Apple ska fixa katastrofen - iOS8 och WiFi svajar betänkligt. En update är att vänta inom kort skulle jag tro.

Ursprungligen av keptang:

Har du provat på både 2.4GHz och 5GHz? Har en kollega som uppdaterade sin iPad Air till iOS 8 och 5GHz började strula något otroligt, 2.4GHz fungerar fortfarande bra.

Har provat på 5 st olika wifi routrar, kan inte koppla upp mot någon.

Ursprungligen av Demiurgen:

iOS8-enheter dyker inte upp i iTunes 12 (Yosemite) och kan alltså inte synkas via WiFi - det verkar vara ett känt och omfattande problem med iOS8 och många på nätet väntar bara på att Apple ska fixa katastrofen - iOS8 och WiFi svajar betänkligt. En update är att vänta inom kort skulle jag tro.

Har inga WiFi-problem med någon av mina iOS 8-enheter. 1 iPhone 5s, 1 iPad Air och 1 iPad Mini. Däremot noterar jag just detta att WiFi synk fungerar mellan iTunes 12 på Yosemite och iPhone, men inte iPad Air.

Ursprungligen av keptang:

Svårt att nedgradera en iPhone 6/+ dock.

Man kan alltid nedgradera till en iPhone 5S

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 14:50
Ursprungligen av keptang:

Har du provat på både 2.4GHz och 5GHz? Har en kollega som uppdaterade sin iPad Air till iOS 8 och 5GHz började strula något otroligt, 2.4GHz fungerar fortfarande bra.

Nu har jag ingen Air men väl en Mini Retina och 5 GHz fungerar som innan, dvs som det ska. Samma sak med min 5s och fjällans iPhone 5.

Ursprungligen av zinned:

Nu har jag ingen Air men väl en Mini Retina och 5 GHz fungerar som innan, dvs som det ska. Samma sak med min 5s och fjällans iPhone 5.

Inga problem här heller, men uppenbarligen så har andra problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-24 15:21
Ursprungligen av keptang:

Inga problem här heller, men uppenbarligen så har andra problem.

Ja, hoppas det löses snabbt.

Grymt stora problem med 5GHZ bandet. Efter ett tag så står det att man är inne på WIFI men sjukt segt, så det inte händer något, sen ibland så står det 4G och inte WIFI. Sjukt stora problem och det fungerar klockrent på 2,4GHZ.

  • Medlem
  • 2014-09-24 15:39
Ursprungligen av j0hanSE:

Sjukt stora problem och det fungerar klockrent på 2,4GHZ.

Då ser iallafall jag en mycket enkel lösning på det problemet...

8.0.1 är ute...

  • Medlem
  • 2014-09-24 19:06
Ursprungligen av BlackSmp:

8.0.1 ska vara ute...

Står inget om fix för denna bugg i 8.0.1.

Ursprungligen av Dalle:

Står inget om fix för denna bugg i 8.0.1.

Det behöver inte betyda något.

Det vore dumt att inte uppdatera... oavsett vad det står eller inte - så ser jag på det hela

Konstigt att de inte fixat till wifi problemet i 8.0.1

Bevaka tråden