Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 8 problem.

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Halloj!
Jag har upptäckt en del problem i IOS 8.
Bland annat att AirPlay symbolen inte syns på vissa ställen som den gjorde på IOS 7.

Har lite bilder jag kan visa.

I IOS 7 (grön pil) så kunde man se och aktivera AirPlay när man förstorade upp ett fönster för att se på film eller ett klipp.

Men i IOS 8 är AirPlay symbolen borttagen, hur kommer det sig?

//Tack för hjälpen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:12
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Halloj!
Jag har upptäckt en del problem i IOS 8.
Bland annat att AirPlay symbolen inte syns på vissa ställen som den gjorde på IOS 7.

Har lite bilder jag kan visa.

I IOS 7 (grön pil) så kunde man se och aktivera AirPlay när man förstorade upp ett fönster för att se på film eller ett klipp.

Men i IOS 8 är AirPlay symbolen borttagen, hur kommer det sig?

//Tack för hjälpen.

Du aktiverar AirPlay genom att dra upp Kontrollcenter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-23 22:13

Var la du bilderna?

Ursprungligen av zinned:

Var la du bilderna?

De kom inte med...
Skit IOS 8...

Här är bilderna.

Ursprungligen av lappen71:

Du aktiverar AirPlay genom att dra upp Kontrollcenter.

http://cdn.iphonehacks.com/wp-content/uploads/2014/07/ios8-beta4-controlcenter.jpg

Tack, märkte också det. Men när man ser film därifrån så dör AirPlayen var 10:e minut...

Var hittar man öppna websidor i Safari på andra enheter och på Macen. Cloudsymbolen finns ju inte längre i OS8. Är det bara för man inte valt iCloud Drive direkt? Någon som vet? Bara gjort en snabb sökning men hittade inget.

Ursprungligen av zinned:

Var la du bilderna?

Jag hade aldrig problem i IOS 7 med att lägga upp bilder men här i IOS 8 funkar det inte...

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Jag hade aldrig problem i IOS 7 med att lägga upp bilder men här i IOS 8 funkar det inte...

Det är en bugg i iOS 8, fixas troligen i 8.0.1 som sägs komma inom några dagar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:35
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Tack, märkte också det. Men när man ser film därifrån så dör AirPlayen var 10:e minut...

Att det dör beror troligtvis inte på att du aktiverar det från Kontrollcenter utan är ett nätverksproblem.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:36
Ursprungligen av panther:

Var hittar man öppna websidor i Safari på andra enheter och på Macen. Cloudsymbolen finns ju inte längre i OS8. Är det bara för man inte valt iCloud Drive direkt? Någon som vet? Bara gjort en snabb sökning men hittade inget.

i iOS8 klicka på symbolen längst ner i högra hörnet och sen scrolla ner

Ursprungligen av lappen71:

i iOS8 klicka på symbolen längst ner i högra hörnet och sen scrolla ner

På iPhonen fanns det ju där nere tidigare också, fast det fanns väl en cloud symbol då också, om jag inte minns fel. Men ok, så nu finns det alltså där på iPaden också.
Toppen. Då löste det ju sig snabbt. Tack.

Manuell säkerhetskopia

Hittar inte längre det alternativet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 22:54
Ursprungligen av MalcomX:

Manuell säkerhetskopia

Hittar inte längre det alternativet

iCloud - Säkerhetskopia - "Säkerhetskopiera nu"

Ursprungligen av lappen71:

iCloud - Säkerhetskopia - "Säkerhetskopiera nu"

Går det att gå tillbaka till IOS 7 igen via säkerhetskopian?
Fast har iofs laddat telefonen när jag hade IOS 8...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 23:04
Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Går det att gå tillbaka till IOS 7 igen via säkerhetskopian?
Fast har iofs laddat telefonen när jag hade IOS 8...

Nej du måste återställa den genom iTunes och lägga in iOS 7 manuellt.
Hur man gör får du Googla på.

Ursprungligen av lappen71:

iCloud - Säkerhetskopia - "Säkerhetskopiera nu"

Ja där låg det
Förstår inte varför de tagit bort det från lagring / hantera lagring

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 23:18
Ursprungligen av MalcomX:

Ja där låg det
Förstår inte varför de tagit bort det från lagring / hantera lagring

Så det är inte mer logiskt att iCloud säkerhetskopiera ligger under iCloud säkerhetskopia???

Ursprungligen av lappen71:

Så det är inte mer logiskt att iCloud säkerhetskopiera ligger under iCloud säkerhetskopia???

Nej faktiskt inte på den platsen och dessutom varför byta plats nu?

De låg där tidigare där man går in och väljer vad man skall säkerhetskopiera eller inte samt där man ser sin säkerhetskopia under iCloud/lagring samt under allmänt/användning/hantera lagring/säkerhetskopior och där kan man se och göra allt annat än manuell säkerhetskopia. Så nej, det är inte mer logiskt att ta bort det från de andra två platserna.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 23:34
Ursprungligen av MalcomX:

Nej faktiskt inte på den platsen och dessutom varför byta plats nu?

De låg där tidigare där man går in och väljer vad man skall säkerhetskopiera eller inte samt där man ser sin säkerhetskopia under iCloud/lagring samt under allmänt/användning/hantera lagring/säkerhetskopior och där kan man se och göra allt annat än manuell säkerhetskopia. Så nej, det är inte mer logiskt

Varför byta plats? Ja varför inte byta till den mest logiska stället att göra en säkerhetskopia just under valet för säkerhetskopiering
Så nej jag håller inte med dig alls i ditt resonemang

Ursprungligen av lappen71:

Varför byta plats? Ja varför inte byta till den mest logiska stället att göra en säkerhetskopia just under valet för säkerhetskopiering
Så nej jag håller inte med dig alls i ditt resonemang

Men gå in och se hur det ser ut där det låg innan på två ställen och försök sedan argumentera emot mig när du insett att det borde ligga kvar där också .. finns ingen som helst anledning att ta bort det och det kommer att komma tillbaka dit igen.. för även Apple kommer att inse att det var logiskt att det låg där det låg, för alla letar där

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-23 23:48
Ursprungligen av MalcomX:

Men gå in och se hur det ser ut där det låg innan på två ställen och försök sedan argumentera emot mig när du insett att det borde ligga kvar där också .. finns ingen som helst anledning att ta bort det och det kommer att komma tillbaka dit igen.. för även Apple kommer att inse att det var logiskt att det låg där det låg, för alla letar där

Jag kan inte gå in och se hur det såg förut ut eftersom jag inte använder iOS 7 längre.
Som jag redan sagt jag håller inte med dig men jag accepterar din åsikt.
Angående att Apple skulle ändra inställningen är tveksamt gissningsvis så är dom av samma åsikt som jag av det logiska att samla likvärdiga funktioner tillsammans.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-24 00:28

Att det hellre borde ligga under "Allmänt - Användning" tycker jag låter väldigt ologiskt.
Att ha säkerhetskopian i iCloud under "iCloud - Säkerhetskopia" är ju mycket mer logiskt. Oavsett vad det var tidigare.

Hittar inte heller airplay i ios8

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Halloj!
Jag har upptäckt en del problem i IOS 8.
Bland annat att AirPlay symbolen inte syns på vissa ställen som den gjorde på IOS 7.

Har lite bilder jag kan visa.

I IOS 7 (grön pil) så kunde man se och aktivera AirPlay när man förstorade upp ett fönster för att se på film eller ett klipp.

Men i IOS 8 är AirPlay symbolen borttagen, hur kommer det sig?

//Tack för hjälpen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 17:05
Ursprungligen av Bananamonkey:

Har du någon AirPlay mottagare? Har du ingen sådan så syns inte ikonen.

Ursprungligen av lappen71:

Har du någon AirPlay mottagare? Har du ingen sådan så syns inte ikonen.

Som sagt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 17:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Som sagt

Jag förstår inte vad din poäng är?
Varför jag frågar föregående person är för att jag har tidigare fått frågan varför dom inte har AirPlay ikonen.
När jag frågar ifall dom har en AirPlay enhet så fick jag till svar...Nää

Ursprungligen av lappen71:

Jag förstår inte vad din poäng är?
Varför jag frågar föregående person är för att jag har tidigare fått frågan varför dom inte har AirPlay ikonen.
När jag frågar ifall dom har en AirPlay enhet så fick jag till svar...Nää

Poängen var att du hade rätt. Om man har en enhet i närheten så syns ikonen - som den gör på min bild.

Jag hade tänkt att skicka det tidigare idag men jag har inga air play enheter på jobbet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-25 18:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Poängen var att du hade rätt. Om man har en enhet i närheten så syns ikonen - som den gör på min bild.

Jag hade tänkt att skicka det tidigare idag men jag har inga air play enheter på jobbet

Aha...sorry

Ursprungligen av キムɳイ○ᄊムㄎ:

Halloj!
Jag har upptäckt en del problem i IOS 8.
Bland annat att AirPlay symbolen inte syns på vissa ställen som den gjorde på IOS 7.

Har lite bilder jag kan visa.

I IOS 7 (grön pil) så kunde man se och aktivera AirPlay när man förstorade upp ett fönster för att se på film eller ett klipp.

Men i IOS 8 är AirPlay symbolen borttagen, hur kommer det sig?

//Tack för hjälpen.

Jag hade ett annat problem:

Jag tänkte uppdatera från iOS 7.1.2 till iOS 8.0 på min iPad 2. Problem tillstötte och jag hamnade i ett läge då jag bara kunde återställa min iPad från Apple. När nedladdningen från Apple var klar hände absolut ingenting. Lyckligtvis hittade jag en programvara, ”iPhone Data Recovery Software - Wondershare.net”. Med detta program återställdes min iPad 2 till läget innan det började krångla.
Jag är mycket imponerad av programmet som löste mitt problem på nolltid. Rekommenderas å det varmaste.

Bevaka tråden