Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS8 i Ipad, kan ej ta bort tangentbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en app där man inte använder tangentbordet men helt plötsligt efter att jag installerade
iOS8 så ligger det mitt på skärmen hela tiden. I andra appar och applikationer funkar det som
det ska och man kan ta bort det. De enda jag kan göra är att dela på tangentbordet i 2 delar,
jag antar att det är appen som är problemet, eller finns det någon inställning att göra?

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har en app där man inte använder tangentbordet men helt plötsligt efter att jag installerade
iOS8 så ligger det mitt på skärmen hela tiden. I andra appar och applikationer funkar det som
det ska och man kan ta bort det. De enda jag kan göra är att dela på tangentbordet i 2 delar,
jag antar att det är appen som är problemet, eller finns det någon inställning att göra?

De underlättar nog om du berättar vilken app det gäller.

Sorry, den heter Line6 Mobile In och är en app man kopplar in elgitarren till Ipaden med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-21 15:54

Appen heter Mobile Pod (själva grunkan är Mobile In) och det är ett känt fel där du får vänta tills den uppdaterade appen släppts på App Store:

Ursprungligen av Line 6:

Apple has announced that they intend to release iOS 8 to the public on 9/17/14. In preparation for this, we have completed testing all of our Software and Hardware. Everything works as expected with two exceptions,described below.

AMPLIFi REMOTE
.... / ....

MOBILEPOD
The currently live version of MobilePOD, 1.5.2, does not work on iOS 8. On launch, an Audiobus error dialog appears, and the keyboard appears over the error. You cannot hide the keyboard, so you cannot dismiss the error dialog. Therefore, you cannot use MobilePOD.

This problem has been fixed and we expect the fix to be live on the app store soon.

http://line6.com/support/forum-66/announcemen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-21 16:07

Förresten, den uppdaterade version 1.6.0 med iOS 8 kompatibilitet släpptes redan i torsdags, så det är bara att tanka ner!

Ursprungligen av IngoX:

Förresten, den uppdaterade version 1.6.0 med iOS 8 kompatibilitet släpptes redan i torsdags, så det är bara att tanka ner!

Gjored det precis och nu fungerar det igen.

Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden