Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-19 08:50

Jag hittade ingen sådan här tråd, men gissar att vi har massa människor därute som beställt vid det här laget. Så berätta vad ni beställt och om upplevelser när ni fått den.

Själv tänkte jag boka en hos Netcom (Norge) idag, men jag har en abbonnemangsform som måste ändras så jag väntar nog till 26:e och plockar, förhoppningsvis, upp en i butik. Då blir det en 6:a med 64GB och helst stellargrå.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-09-20 01:22

Har reserverat en 6 Plus Space grey 16Gb hos Telia.
Så den får jag den 26:e

Byter från en 5S.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2014-09-20 09:51

Detroitborg har redan gjort en unboxing video och test av 6 & 6 plus. Båda rymdgrå.

Jag har beställt en iPhone 6 Plus 64 GB rymdgrå från Halebop.

Är det fler som beställt från dem? Om så, vilken köplats har ni fått på er order? Jag ligger på plats 161, tro hur många de får..

Ursprungligen av andas:

Jag hittade ingen sådan här tråd, men gissar att vi har massa människor därute som beställt vid det här laget. Så berätta vad ni beställt och om upplevelser när ni fått den.

Själv tänkte jag boka en hos Netcom (Norge) idag, men jag har en abbonnemangsform som måste ändras så jag väntar nog till 26:e och plockar, förhoppningsvis, upp en i butik. Då blir det en 6:a med 64GB och helst stellargrå.

Jag är inte så insatt i vart man ska beställa. Privat eller genom abonnemang?

Ja det blev en 6+ 64 gig silver natten till fredag! Lite stök och bök var det allt men 3:s kundtjänst fixade allt som vanligt och leverans ska vara till den 26/9! Än en gång så är man som ett litet barn i väntan på leverans...

Jeg tror det är så här - när det gäller Telia - i alla fall. Dom får telefonerna på måndag 22/9 till sitt lager. Dom ligger på dom och skickar ut torsdag 25/9 - för dom som skall få dom med post (kanske butik också) fredag den 26/9. Dom 3 gånger jag beställt från Telia har den aldrig kommit den 25 - utan den 26 - eller i värsta fall 29/9. Den första statusen jag fick på Telias hemsida - efter beställning den 19:e - stod ett datum - 22/9. Likadant förra året när jag beställde 5S. Sedan kom bekräftelse på e-post med 26/9.
Den logistiken tror jag dom har.Därav min slutsats.
Kan ju stämma.

Jag har en känsla av att det är bäst att beställa av Apple om man vill ha luren före december
Det kanske förresten är enda sättet om man vill köpa utan låsning/abb?

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag har en känsla av att det är bäst att beställa av Apple om man vill ha luren före december
Det kanske förresten är enda sättet om man vill köpa utan låsning/abb?

Alla Telias iPhone är olåsta från och med i år. Kontant eller abb det väljer du själv. Samma med Apple och samma pris - på öret.

Aha tack. Så - då är frågan; ska jag lägga en beställning nu hos Telia eller en hos Apple den 26e? Vem kan leverera exakt den modell/färg jag vill ha först?
Jag satsar på Apple den 26e.

Ursprungligen av adress@mac:

Alla Telias iPhone är olåsta från och med i år. Kontant eller abb det väljer du själv. Samma med Apple och samma pris - på öret.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2014-09-20 22:45
Ursprungligen av De3evil:

Ja det blev en 6+ 64 gig silver natten till fredag! Lite stök och bök var det allt men 3:s kundtjänst fixade allt som vanligt och leverans ska vara till den 26/9! Än en gång så är man som ett litet barn i väntan på leverans...

Har oxå beställt från 3 men inte fått mailbekräftelse, har du?

Ursprungligen av flat7:

Har oxå beställt från 3 men inte fått mailbekräftelse, har du?

Nej det var det som var konstigt, ringde in runt 0030 och kollade och då var inte beställningen genomförd så hon la in den direkt på telefon. Ring och kolla så din beställning gått igenom så du inte väntar förgäves!

Beställt en iPhone 6 Plus 128GB rymdgrå från Telia. Leverans preliminärt 6 oktober!

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag har en känsla av att det är bäst att beställa av Apple om man vill ha luren före december
Det kanske förresten är enda sättet om man vill köpa utan låsning/abb?

Jag pratade med tre igår och dem verkade ha gått om telefoner kvar.

  • Medlem
  • Falun
  • 2014-09-21 11:18

Beställde en iphone 6 64gb rymdgrå hos halebop. Efter 1,5 timmes köande och mycket strul med att slutföra beställningen pga överbelastad sida så är den tillslut beställd. Köplats 181, vad det nu innebär.

Ursprungligen av koffas:

Jag pratade med tre igår och dem verkade ha gått om telefoner kvar.

Säljer 3 utan abonnemang då - olåsta som Telia ?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Jag har beställt en iPhone 6 Plus 64 GB rymdgrå från Halebop.

Är det fler som beställt från dem? Om så, vilken köplats har ni fått på er order? Jag ligger på plats 161, tro hur många de får..

173. Beställde fredag morgon. Samma variant.

Ursprungligen av adress@mac:

Säljer 3 utan abonnemang då - olåsta som Telia ?

Tyvärr ingen aning

Ursprungligen av ilPadrino:

173. Beställde fredag morgon. Samma variant.

Man kan ju tro/hoppas att en så pass stor operatör får 181+ iPhone 6 Plus..

Ursprungligen av koffas:

Tyvärr ingen aning

Inte för min del - men det var ursprunglig fråga från "Demiurgen" - att han ville ha olåst telefon. Därav valet mellan Apple eller Telia.

Ursprungligen av adress@mac:

Inte för min del - men det var ursprunglig fråga från "Demiurgen" - att han ville ha olåst telefon. Därav valet mellan Apple eller Telia.

Tele2 är olåsta också, man var först med det av svenska operatörerna.

Ursprungligen av keptang:

Tele2 är olåsta också, man var först med det av svenska operatörerna.

Det är en bra utveckling. För Telia är det första gången. " För sent skall syndarn vakna ". Men bättre sent än aldrig....

Jag har för mig att alla iPhones måste säljas olåsta i Sverige, kan dock ha fel. Det ser ut som att det går att köpa telefonen utan abonnemang hos tre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-21 14:03
Ursprungligen av koffas:

Jag har för mig att alla iPhones måste säljas olåsta i Sverige, kan dock ha fel. Det ser ut som att det går att köpa telefonen utan abonnemang hos tre.

Nej dom måste inte säljas olåsta men det ska vara gratis från i år att låsa upp dom.
Halebop säljer dom låsta men man kan låsa upp dom efter 12 månader fast man har knutit sig till ett 24 månaders abonnemang.

  • Medlem
  • 2014-09-21 14:09

Telenors lurar är också olåsta.

Har beställt en iPhone 6 16gb silver från Tele 2.
Är det någon mer som har beställt från Tele 2 som har någon aning om när den kommer?
Beställde i Lördags.

Ursprungligen av De3evil:

Nej det var det som var konstigt, ringde in runt 0030 och kollade och då var inte beställningen genomförd så hon la in den direkt på telefon. Ring och kolla så din beställning gått igenom så du inte väntar förgäves!

Jag beställde också från Tre under natten, fick inte heller något mail, ringde på fredagen och kollade och då sa hon på andra änden att beställningen låg där den skulle. Hon trodde att det uteblivna bekräftelsemailet kunde bero på att servrarna var "lite" belastade under natten där, hon försökte skapa en ny bekräftelse men systemet dom har tillät inte det.

Så jag får vänta och hoppas att det stämmer...

/Andreas

Blev en iPhone 6 64Gb Space Grey hos Telenor.
Ringde in 23.58 hamnade i kl i 45 min, samtalet avbröts tur att man hade tjejens telefon i kö också.
Kl 00,45 så kom jag fram och berättade vad som hände och blev garanterad(?) att få en telefon 26'e. var 400 personer i kl kl 00,50 på telefon. och över 7-8000 inne på telenor.se på natten. Många som får vänta tills andra batchen i Oktober med andra ord.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-21 19:23

Verkar som iPhone 6+ 64GB är hett eftertraktad, jag har 3/11 som preliminärt datum från Telia (ja, 3/11). Hos Halebop ligger min order för behandling. Köplats 218... Funderar på att ställa mig i kön till Applestore på Väla i Helsingborg, men jag är nog lite för gammal för att stå och frysa utanför ett köpcenter

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-21 19:29

Hade köplats 92 på Halebop men tydligen har jag hoppat fram till 89.
Så nu kommer jag väl få min till jul eller något

Bevaka tråden