Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att lägga till apple-id till barn under 13 år.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker lägga till ett Apple-id på min iPhone 5S till min 8-åriga dotter. Aktiverat familjedelning. Väljer länken längst ned där man lägger till barnet. Skriver in födelseår. Godkänner alla villkor. Då står att kreditkort saknas. Gå in i inställningar och lägg till godkänt kreditkort i "iTunes och Appstore". Men där finns redan ett godkänt kort från Mastercard som jag använder när jag köper appar m m. Alla uppgifter inkl säkerhetskod har jag matat in igen. Någon mer som stött på patrull här? Har nyss installerat iOS8. En bugg eller....?

Du måste nog ljuga och säga att ditt barn är 13 eller äldre.

Ursprungligen av keptang:

Du måste nog ljuga och säga att ditt barn är 13 eller äldre.

Men det nya med iOS8 är ju att man ska kunna lägga till Apple-id för barn som är under 13 år, utan att behöva ljuga om det. Det SKA ju fungera.

Funkar inte för mig heller. Enligt andra forum i usa har alla samma problem. Vi får vänta in en lösning från Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-18 23:02

Löste sig när jag bytte till ett kreditkort i stället för kontokort (dvs där man får en räkning på det man köper).

Sitter med samma problem.. Verkar ju inte klokt att det skulle krävas ett kreditkort?! Borde väl vara säkrare om det är ett betalkort

Jag har också samma problem. Om det vill sig illa så kan det vara en feature snarare än en bugg. Kreditkort kräver ju kreditvärdighet och därmed kreditupplysning, vilket gör att Apple kan känna sig mer säkra på både betalningsförmåga och korrekt ålder på familjedelningsadministratören.

Våra barn har (naturligtvis) sedan tidigare egna Apple-ID:n med kreativa födelseårsangivelser. Finns det någon möjlighet att migrera dessa till de nya "barnkontona", eller måste helt nya konton skapas? Vi vill synnerligen gärna behålla e-postadresserna och det associerade datat.

Ursprungligen av FiLORUX:

bla bla bla...

Läs tidigare inlägg. Det är inget nytt under solen att det är ett problem. Vi får hoppas att Apple släpper en fix snart.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Läs tidigare inlägg. Det är inget nytt under solen att det är ett problem. Vi får hoppas att Apple släpper en fix snart.

Jag har naturligtvis läst alla inlägg. Tråkig ton när jag bekräftar TS problem, beskriver mitt eget och ställer frågor i samma ämne. Heller ej okej att citera mig felaktigt.

1
Bevaka tråden