Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drar Google Maps "surftid"?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-09-13 08:40

Har upptäckt att jag kan få röststyrd vägledning när jag kör mha Google Maps. Tycker att det fungerar bra eftersom jag kan höra rösten i bilens högtalare. Har en Volvo 2011 och iPhonen kopplar via Bluetooth.
Telefonen blir mkt varm och nu undrar jag om det går åt surftid. Verkar som om det drar batteri vid användning.

En fråga till "Kartor" i iOS 7, bättre eller sämre? Har inte lyckats kommar igång med den. Var hittar jag instruktioner?
(Ojsan den blev 2 frågor)

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-13 08:46
Ursprungligen av ricnil:

Har upptäckt att jag kan få röststyrd vägledning när jag kör mha Google Maps. Tycker att det fungerar bra eftersom jag kan höra rösten i bilens högtalare. Har en Volvo 2011 och iPhonen kopplar via Bluetooth.
Telefonen blir mkt varm och nu undrar jag om det går åt surftid. Verkar som om det drar batteri vid användning.

En fråga till "Kartor" i iOS 7, bättre eller sämre? Har inte lyckats kommar igång med den. Var hittar jag instruktioner?
(Ojsan den blev 2 frågor)

Kartor är trevligare tycker jag, men inte fullt lika bra som googles. Instruktioner, behövs de?

Ja, Google Maps drar surfdata - tid är rätt ointressant eftersom det är datamängderna vid nerladdning av kartorna över mobildata som kostar. Kartorna lagras inte lokalt på din telefon utan laddas ner allteftersom de behövs.

Och det drar även batteri.

Vad är det som du inte kommer igång med när det gäller Kartor? Hur långt kommer du?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-09-13 10:40

Röststyrning

Ursprungligen av BlackSmp:

Ja, Google Maps drar surfdata - tid är rätt ointressant eftersom det är datamängderna vid nerladdning av kartorna över mobildata som kostar. Kartorna lagras inte lokalt på din telefon utan laddas ner allteftersom de behövs.

Och det drar även batteri.

Vad är det som du inte kommer igång med när det gäller Kartor? Hur långt kommer du?

Ok förstår surfmängd. Antar att det det går år mer för 73 milsresa än 3 milsresa, men är det som att strömma Spotify eller strömma en video?

Vad gäller KARTOR fixar jag att lägga in startpunkt och mål, men får inte igång röststyrning. Finns det sådan?

Ursprungligen av ricnil:

Ok förstår surfmängd. Antar att det det går år mer för 73 milsresa än 3 milsresa, men är det som att strömma Spotify eller strömma en video?

Vad gäller KARTOR fixar jag att lägga in startpunkt och mål, men får inte igång röststyrning. Finns det sådan?

Finns det inte en knapp "starta" längst ner på skärmen när du har fått in start och stopppunkterna?

Det är nog mer likt Spotify än video. Det är inte så mycket data som strömmas

PS: jag inser att det kan ha ändrats. Jag kör ios8 och har för mig att startaknappen låg på ett annat ställe tidigare i ios7

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2014-09-13 13:55

Koll på data

På iPhonen/inställningar/mobilnät kan du se hur mycket respektive app drar i data.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-09-13 16:04

Koordinater?

Ursprungligen av BlackSmp:

Finns det inte en knapp "starta" längst ner på skärmen när du har fått in start och stopppunkterna?

Det är nog mer likt Spotify än video. Det är inte så mycket data som strömmas

PS: jag inser att det kan ha ändrats. Jag kör ios8 och har för mig att startaknappen låg på ett annat ställe tidigare i ios7

Efter lite mejande hittade jag alternativet Starta uppe till höger och då fick jag röststyrning på köpet. Fick också möjlighet att välja volym.

Har en fråga till. Går det att knappa in koordinater till målet i ngt av programmen?

Ursprungligen av ricnil:

Efter lite mejande hittade jag alternativet Starta uppe till höger och då fick jag röststyrning på köpet. Fick också möjlighet att välja volym.

Har en fråga till. Går det att knappa in koordinater till målet i ngt av programmen?

Det var det som jag hade för mig - de flyttar startknappen i ios8. Då blir den svår att missa

Osäker på svaret på din andra fråga. Vet inte

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-14 17:24
Ursprungligen av ricnil:

Har en fråga till. Går det att knappa in koordinater till målet i ngt av programmen?

Jupp, bara att knappa in i sökfältet, så här t.e.x.
58.127221, 11.360738

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-14 17:55
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-09-15 10:30
Ursprungligen av reboot81:

Alla tiders bra. Stort TACK!

Någon manual till Google Maps finns väl inte ...eller?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-15 10:42
Ursprungligen av ricnil:

Alla tiders bra. Stort TACK!

Någon manual till Google Maps finns väl inte ...eller?

Jorå. Google på "google maps ios". Kika på första träffen, leta efter texten "Support…"
Eller så googlar du på "google maps för mobilen hjälp".

1
Bevaka tråden