Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

priset iPhone 5s resp. 6

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska inte priset på 5 s gå ned nu när det har kommit en ny modell? Tvärtom är den dyrare? Hur kan det komma sig?
- http://store.apple.com/se/buy-iphone/iphone6: iPhone 6 / 64 GB/7395 kr
- telefonshoppen: iPhone 5 s/64 GB/8295 kr

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-12 16:03

Apple säljer inte längre 5s med 64 GB. 5s med 32 GB kostar nu 5795 på Apple Store. Jag tror den kostade 7295 när den lanserades, alltså prissänkt 1500 kr.

Ursprungligen av IngoX:

Apple säljer inte längre 5s med 64 GB. 5s med 32 GB kostar nu 5795 på Apple Store. Jag tror den kostade 7295 när den lanserades, alltså prissänkt 1500 kr.

Den säljs fortfarande i vissa butiker och med tanke på att det är en utgående vara så borde det vara stor rea på den. De borde definitivt inte säljas dyrare än iPhone 6 vilket är fallet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-12 22:20
Ursprungligen av calinou:

Den säljs fortfarande i vissa butiker och med tanke på att det är en utgående vara så borde det vara stor rea på den. De borde definitivt inte säljas dyrare än iPhone 6 vilket är fallet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180326

Det gäller den telefon: telefonshoppen: iPhone 5 s/64 GB/8295 kr

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-12 22:28
Ursprungligen av lappen71:

Bra att det fanns billigare! men bara några hundra kr så vad skulle vitsen vara att köpa en äldre modell för nästan samma kostnad som en ny?

Ursprungligen av calinou:

Bra att det fanns billigare! men bara några hundra kr så vad skulle vitsen vara att köpa en äldre modell för nästan samma kostnad som en ny?

Du ska nog se att priset sjunker när iPhone 6 faktiskt börjar säljas mer aktivt.

Tålamod är en dygd.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du ska nog se att priset sjunker när iPhone 6 faktiskt börjar säljas mer aktivt.

Tålamod är en dygd.

Tack, det var det jag ville veta....... Visserligen har jag tålamod men min iPhone 4 s håller på att sjunga sin sista vers.....Därför försöker jag hålla mig à jour med de priserna på tidigare modeller. Hur många procent brukar det sjunka?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-12 22:49
Ursprungligen av calinou:

Tack, det var det jag ville veta....... Visserligen har jag tålamod men min iPhone 4 s håller på att sjunga sin sista vers.....Därför försöker jag hålla mig à jour med de priserna på tidigare modeller. Hur många procent brukar det sjunka?

Hur långt är ett snöre? Det vet vi först när dom sänker priserna.
Vi kan gissa hur mycket vi vill men det hjälper inte dig i slutändan utan du får helt enkelt vänta.
Halebop brukar ha bra priser.

Ursprungligen av lappen71:

Hur långt är ett snöre? Det vet vi först när dom sänker priserna.
Vi kan gissa hur mycket vi vill men det hjälper inte dig i slutändan utan du får helt enkelt vänta.
Halebop brukar ha bra priser.

Jag trodde att du hade bra kontroll över sådant.
Tyvärr är jag bunden av Telias abonnemang pga täckningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-13 16:21
Ursprungligen av calinou:

Jag trodde att du hade bra kontroll över sådant.
Tyvärr är jag bunden av Telias abonnemang pga täckningen.

Kontroll? Tror du att det är jag som styr priserna?

Halebop ÄR Telia så dom använder Telias nät.

Halebop = Telia
Comviq = Tele2
Vimla = Telenor
Hallon = Tre

1
Bevaka tråden