Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple store nere - nytt på G?

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-16 08:53

MacMini vore inte så långsökt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-04-16 10:09

Nu är den uppe, vad var det som hände?
8GB iPhone 5C?

Ursprungligen av Ola:

Nu är den uppe, vad var det som hände?
8GB iPhone 5C?

Det var väl det som hände. Har inte hittat något annat...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 09:05

Nu är den nere igen...

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-06-18 09:08

Eftersom jag köpte en ny MBPr 13" förra veckan lär de väl släppa nya sådana...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-18 09:16
Ursprungligen av kenjon:

Nu är den nere igen...

Det ryktas ju om ny iMac. Intel har nya CPU:er ute, nVidia har nya GPU:er, Thunderbolt 2 vore ett trevligt tillskott, Retina-skärm lika så.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 11:19

Ny Mac mini till mej

Fortfarande nere... nya grejer brukar ju komma om Apple stänger 12-14 svensk tid, detta är lite tidigare än det och då brukar det inte alltid vara något annat än underhåll. Men nu har det hållit på så länge att det känns som att det är något på gång ändå. Tisdagar och onsdagar brukar dessutom vara säkraste korten för lanseringar av nya grejer.

Jag hoppas fortfarande på "Apple Retina Display", min förutsägelse inför WWDC som var helt fel... Men det troliga är iMac-ryktet om speedbump och prissänkning, förstås.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-06-18 12:16

Mac mini! *håller tummarna*

Har väntat alldeles för länge på en uppdatering nu... såhär i efterhand hade det varit lika bra o köpa en när jag bestämde mig första gången. Men det är lätt att säga med facit i handen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2014-06-18 12:27

En ny ATV med appar samt fred på jorden önskar jag mig.

  • Medlem
  • 2014-06-18 12:33

Bara vanligt underhåll av sidan. Men jag hoppas att jag har fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-18 12:41
Ursprungligen av Dalle:

Bara vanligt underhåll av sidan. Men jag hoppas att jag har fel.

Vad e oddset på den? 1,0001?

Ursprungligen av Dalle:

Bara vanligt underhåll av sidan. Men jag hoppas att jag har fel.

Sätter en slant på att du har fel. Den här typen av stängning den här tiden på dagen på en tisdag eller onsdag = produktnyhet.

Klockan närmar sig 14 nu, en tid då butiken historiskt sett brukar komma online igen...

...och där var den online igen! Ny instegsmodell på 21,5 tum med ny (långsammare) processor, mindre hårddisk och lägre pris: http://store.apple.com/se/buy-mac/imac

Ursprungligen av Adrian B:

...och där var den online igen! Ny instegsmodell på 21,5 tum med ny (långsammare) processor, mindre hårddisk och lägre pris: http://store.apple.com/se/buy-mac/imac

Verkar vara 8GB som är max. Går inte att välja något annat i shoppen. Fastlött kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-18 14:44
Ursprungligen av Adrian B:

...och där var den online igen! Ny instegsmodell på 21,5 tum med ny (långsammare) processor, mindre hårddisk och lägre pris: http://store.apple.com/se/buy-mac/imac

Hmmm lägre pris för en hyfsad försämring säger jag, hos Apple får man vad man är villig att betala för det visar dom än en gång

För skolor med storinköp av nya iMacs kan det ju bli en fin sparad slant i budgeten om ska hitta något positivt i det hela

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-06-18 16:06

Har dom sänkt priset på Apple TV också?
(nu 899, kommer inte ihåg vad det var "igår")

Ursprungligen av json:

Har dom sänkt priset på Apple TV också?
(nu 899, kommer inte ihåg vad det var "igår")

Japp, du har så rätt. Med hjälp av bibeln, dvs Prisjakt, kan man se att Apple Store sänkte priset med 130 kronor idag.

Ursprungligen av cubeis:

Hmmm lägre pris för en hyfsad försämring säger jag, hos Apple får man vad man är villig att betala för det visar dom än en gång

För skolor med storinköp av nya iMacs kan det ju bli en fin sparad slant i budgeten om ska hitta något positivt i det hela

Jo, jag tror det är få som hänger här som ens överväger den nya modellen, men jag tror den kan vara vettig för en del av marknaden. Finns nog många där ute som vill ha en bra dator till rimligt pris och inte är i närheten av att ha behov av mer än den här nya basmodellen. Men det hade förstås varit psykologiskt bra om de pressat priset under 1000 dollar, en hel iMac för 999 dollar hade nog många fått upp ögonen för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-18 17:44

Det hade varit enormt mycket smartare att lägga iMacen på 9 995 SEK trycker jag. Det är en piss-summa för Apple och konsumenten med 300 SEK extra men psykologiskt känns det som en gräns där.

1,4 GHz dubbelkärnig Intel Core i5 låter dock jäkligt deprimerande. För många räcker det säkerligen förvisso (i stil med MacBook Air). Dock har iMacen vanlig HDD vilket sänker maskinen ganska mycket…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-18 19:12
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, jag tror det är få som hänger här som ens överväger den nya modellen, men jag tror den kan vara vettig för en del av marknaden. Finns nog många där ute som vill ha en bra dator till rimligt pris och inte är i närheten av att ha behov av mer än den här nya basmodellen. Men det hade förstås varit psykologiskt bra om de pressat priset under 1000 dollar, en hel iMac för 999 dollar hade nog många fått upp ögonen för.

Helt sant 999 dollar hade varit ett optimalt ingångspris för en iMac, kanske Apple läser denna tråd och tänker till en extra gång

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-18 19:56
Ursprungligen av Erik.dv:

1,4 GHz dubbelkärnig Intel Core i5 låter dock jäkligt deprimerande. För många räcker det säkerligen förvisso (i stil med MacBook Air). Dock har iMacen vanlig HDD vilket sänker maskinen ganska mycket…

Det ser ut som om den billigare iMacen saknar VT-x, alltså Intel hyper-threading vilket många av MacBook Air-modellerna har sedan flera år tillbaka. Jag gräver just nu efter referens hos Apple och/eller Intel efter detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-18 22:43
Citat:

As expected, the new machine posts relatively low 32-bit scores of 2820 in single-core mode and 5435 in multi-core mode. These scores are marginally better than the 2476/4690 scores posted by the current-generation MacBook Air running the same chip and actually fairly close to single-core scores from the previous low-end iMac model, which remains available, at 2882.

Ovan enligt Macrumors.com.

iMac 2820 / 5435
MacBook Air 2476 / 4690

+13% single-thread och 15% på multi-thread.

Ursprungligen av suddgummi:

Verkar vara 8GB som är max. Går inte att välja något annat i shoppen. Fastlött kanske?

Japp http://www.macrumors.com/2014/06/18/imac-memo...

Tråkigt men i ärlighetens namn, de som köper den här modellen är nog också samma kategori kunder som aldrig uppgraderar sitt RAM-minne.

Nej det händer ju inte varje gång, men man blir ändå förhoppningsfull på att dom ska släppa nya grejer

Ursprungligen av Todden:

Nej det händer ju inte varje gång, men man blir ändå förhoppningsfull på att dom ska släppa nya grejer

Och ditt inlägg är ett svar på vad då?

Jag påstår att en är lång och kort, och den andra har ett ben och kan varken cykla.

Jepp, den är nere!

Bevaka tråden