Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub med 99mac

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mymac4ever:

Hermans

Är inte mkt för vegetariskt, men ligger nära jobbet, så, sure.

Hej igen!

Vi har äntligen synkroniserat våra kalendrar och hittat några datum som skulle kunna passa himla bra för en 99mac-pub. Kanske finns det ett Apple-event där i krokarna vi kan prata om.

Plats: Stockholm, mer exakt får vi återkomma med när vi bestämt en dag och vet hur många som kan komma.
Tid: Efter 17 förslagsvis.

För att göra det lite lättare att se vilken dag där flest kan har vi gjort en Doodle, här finns några onsdagar och fredagar att välja på. Skriv in användarnamn här på 99mac vettja.

http://doodle.com/v658ype2ku4s642u

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-08 20:47

Jag skulle väldigt gärna vilja komma, men har ca 25 mil enkel resa... har inte fått mitt schema för hösten ännu, så jag följer här vilken dag det kommer att bli.

Fredag den 19 verkar ligga bäst till hittills. Vilket passar väldigt bra för mig eftersom jag ska på en skokonferens i Stockholm den 20.

Håller mig till fredagar. Är enklast att komma ifrån då även om förstås 40 mil m buss troligen gör att jag missar iaf om jag inte kan komma iväg med den tidigaste

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-23 12:22

Är på om tiden passar och jag har cash
kastat in dom 2 datumen jag kan i Doodln

Fredag den 19e ser bra ut.

Skulle jag kunna ta med en kamrat som lurkat här på 99mac men inte (vad jag vet) har ett konto (förutsatt att han vill hänga på, haha) eller är det mest för medlemmar? Han är stor Apple-entusiast, hursom.

Ursprungligen av Manglobe:

Skulle jag kunna ta med en kamrat som lurkat här på 99mac men inte (vad jag vet) har ett konto (förutsatt att han vill hänga på, haha) eller är det mest för medlemmar? Han är stor Apple-entusiast, hursom.

Självklart, och dags att din kamrat registrerar sig.

Hör av er när ni hittat till Götet.

Så... vilken dag blir det?

Hej alla glada pub-sugna 99mac:are!

September börjar närma sig och en hel del av er har anmält er i vår Doodle, tack för det! Majoriteten kan fredagen den 19 september så vi kör på det! Nu återstår bara att bestämma en lokal med exempelvis dryck och mat samt en lämplig tid att ses. Dessa detaljer får vi vänta på lite till, men spika datumet och som utgångspunkt kan vi säga runt 18-tiden, det känns som ett lämpligt klockslag i sammanhanget.

Apple bjuder förstås på en del giva samtalsämnen i och med eventet den 9 september, men vi vill så klart också prata en hel del om 99mac. Gamla nostalgiska minnen så väl som hur 99mac skulle kunna utvecklas framöver.

Ska bli väldigt kul det här!

Tack.. uppskrivet och ser fram mot att träffa Er alla

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hej alla glada pub-sugna 99mac:are!

September börjar närma sig och en hel del av er har anmält er i vår Doodle, tack för det! Majoriteten kan fredagen den 19 september så vi kör på det! Nu återstår bara att bestämma en lokal med exempelvis dryck och mat samt en lämplig tid att ses. Dessa detaljer får vi vänta på lite till, men spika datumet och som utgångspunkt kan vi säga runt 18-tiden, det känns som ett lämpligt klockslag i sammanhanget.

Apple bjuder förstås på en del giva samtalsämnen i och med eventet den 9 september, men vi vill så klart också prata en hel del om 99mac. Gamla nostalgiska minnen så väl som hur 99mac skulle kunna utvecklas framöver.

Ska bli väldigt kul det här!

Kan säga direkt att det skiter sig för mig o det beror inte bara på den aktuella dagen utan också på att jag aldrig skulle hinna ner i tid efter jobbet. Hoppas de som kommer får en bra kväll o att en ny träff kan planeras snart...samt att jag kan komma då

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan säga direkt att det skiter sig för mig o det beror inte bara på den aktuella dagen utan också på att jag aldrig skulle hinna ner i tid efter jobbet. Hoppas de som kommer får en bra kväll o att en ny träff kan planeras snart...samt att jag kan komma då

Ja du har ju en bra bit att resa. Fantastiskt att du alls övervägt det!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja du har ju en bra bit att resa. Fantastiskt att du alls övervägt det!

Hade jag inte haft min nuvarande praktik så hade lite luftombyte inte varit fel o då hade jag tagit Ybussen kl 7.40 från Sundsvall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-15 15:53

Kommer efter jobbet den 19:e då

Jag försöker också titta förbi

Ursprungligen av Björnström:

Jag försöker också titta förbi

Ja, det hoppas vi på. Vore superkul att ses igen.

Är den 19:e helt spikad? Tänkte dubbelkolla innan jag bokar biljett från Göteborg.

Ursprungligen av Gustaphzon:

Är den 19:e helt spikad? Tänkte dubbelkolla innan jag bokar biljett från Göteborg.

Japp, spikat!

Någon ide om var vi ska träffas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-08 16:40

Nvidia har event samma dag: http://www.geforce.co.uk/game24stockholm men kommer nog förbi och dricker en öl innan jag drar vidare om båda eventen blir i innerstan

Nu har vi bokat plats. Det blir Monks på Wallingatan 38, de har ett rum som är lite avsides där vi kan vara. Det går att äta för dem som är sugna, annars äter ni på valfri lokal och kommer och dricker något gott med oss.

Från klockan 18.

Det blir kanon. Allt bokat och klart. Vi syns där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-13 08:09

Oh, hur har man missat det här tidigare?! Är det för sent att säga att man vill haka på?

Ursprungligen av josie:

Oh, hur har man missat det här tidigare?! Är det för sent att säga att man vill haka på?

Bara att haka på!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-13 12:22
Ursprungligen av keptang:

Bara att haka på!

Nice!
Kul initiativ!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-18 15:34

Kommer förbi en sväng o tar en öl och käkar lite innan jag ska vidare

Jag och Jakob är väldigt peppade inför imorgon och har förberett ett Apple-quiz med fantastiskt bra priser, så stanna nu inte hemma utan kom och häng med oss! Vi kommer att bjuda er på lite dryck och tilltugg och så får vi se hur länge vi vill vara kvar allesammans.

Varmt välkomna!

Bevaka tråden