Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar iPad Mini Retina utan simkort i?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har nu en iPad Mini 16GB utan Cellular men kör internetdelning från iPhonen. Funkar kanon och lär bli ännu bättre med iOS8 och Instant Hotspot. Men jag måste nog köpa mig en iPad Mini Retina. Jag börjar se jävligt dåligt och behöver läsglasögon och då vore det trevligt om man även kör Retina.
Men jag är lite kluven till om jag ändå inte ska slå till på en Cellular?
Slippa hålla på att dela ut nätverk även om det nu sker helt automatiskt med iOS8.
Jag vill även ha möjligheten att INTE ha nåt simkort i ifall om jag ångrar mig men vill ä då ha möjligheten om det skulle komma nån bra deal från nån leverantör. Och då ställer jag mig frågan. Funkar iPaden utan simkort?
Anledningen att jag frågar är att en iPhone vägrar ju ens hoppa igång om det inte sitter ett simkort i den.

Mkt text för en kort fråga?
Tacksam för svar
Mvh//KwS ?

Ja. Den fungerar utan simkort så "simma lugnt" ?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-01 08:32
Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej!
Anledningen att jag frågar är att en iPhone vägrar ju ens hoppa igång om det inte sitter ett simkort i den.

En Iphone måste ha ett simkort för att aktiveras (det kanske skiljer sig från en Ipad med sim?). Men, den behöver inget simkort när den väl aktiverats. Så det skulle oavsett räcka med att du stoppar mobil-simet i paddan för aktivering.

Ursprungligen av andas:

En Iphone måste ha ett simkort för att aktiveras (det kanske skiljer sig från en Ipad med sim?). Men, den behöver inget simkort när den väl aktiverats. Så det skulle oavsett räcka med att du stoppar mobil-simet i paddan för aktivering.

Det räcker med wifikoppling. Du behöver inget SIM-kort

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-09-01 13:16

Ok, då var det bara jag som inte aktiverat det när jag prövade en gång. Tyckte det var konstigt.

1
Bevaka tråden