Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5s löst glas

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har länge hört ett litet klickande om telefonen ibland men inte tänkt så mycket på det
såg nu att glaset hoppat ut en bit i högra hörnet och en bit ner på sidan, och flexar lite när man trycker på det

Vanligt fel ? nått som går på garanti ?

Har det hänt av sig själv går det på garantin. Har du vållat felet gör det inte det.

  • Medlem
  • 2014-08-25 00:25
Ursprungligen av disktant:

Har länge hört ett litet klickande om telefonen ibland men inte tänkt så mycket på det
såg nu att glaset hoppat ut en bit i högra hörnet och en bit ner på sidan, och flexar lite när man trycker på det

Vanligt fel ? nått som går på garanti ?

Vilken modell?
Jag hade samma fel på en iPhone 5 och fick den utbytt i Täby på garanti utan strul.

Ursprungligen av Dalle:

Vilken modell?
Jag hade samma fel på en iPhone 5 och fick den utbytt i Täby på garanti utan strul.

Enligt rubriken så är det 5s.

  • Medlem
  • 2014-08-25 09:53

Stämmer. Jag skyller på den sena timmen igår.

Ursprungligen av disktant:

Har länge hört ett litet klickande om telefonen ibland men inte tänkt så mycket på det
såg nu att glaset hoppat ut en bit i högra hörnet och en bit ner på sidan, och flexar lite när man trycker på det

Vanligt fel ? nått som går på garanti ?

Aldrig hört talas om det. Kollar på min 5S och förstår inte hur det kan hända. Byt på garantin snarast - skall inte vara ngt problem oavsett.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2014-08-28 17:57

Hänt min 5:a också... Tror/gissar att den blivit varm vid laddning etc och limmet har smält. Skall lämna in min för byte av on/off-knapp då den finns i den serie enheter med tillverkningsfel.
Övre höger hörn...

Ursprungligen av Henil:

Hänt min 5:a också... Tror/gissar att den blivit varm vid laddning etc och limmet har smält. Skall lämna in min för byte av on/off-knapp då den finns i den serie enheter med tillverkningsfel.
Övre höger hörn...

Men frågeställaren hade väl en 5S och inte en 5:a. Två olika maskiner. Men du kanske också har en 5S.....

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2014-08-29 23:43

Så stor skillnad är det inte mellan 5:an och 5S... åtminstone inte utvändigt... Jag har definitivt en 5 och inte en 5S.

Finns för övrigt fler trådar ute på nätet om andra som har drabbats av samma sak som trådskaparen.

1
Bevaka tråden