Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilinställning iphone 5s?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gått från samsung galaxy s3 med 3G till iphone 5s med 4G.
SUPERNÖJD men jag tycker att jag tappar täckning ibland där jag förut hade täckning.
Kollade med tele2 och de hänvisade till olika antenner i olika telefoner, jag efterfrågade ngn inställning men icke.
Finns det ngn inställning eller likn. som jag kan kolla över?
//Jens

Nej, det finns inte.

  • Medlem
  • 2014-08-24 17:38

Hur menar du "tappar täckning"? Innebär det att du inte har 3G idag på samma ställe som du hade 3G med din s3, eller betyder det att du inte har 4G trots att telefonen ska klara det?

Ursprungligen av Dalle:

Hur menar du "tappar täckning"? Innebär det att du inte har 3G idag på samma ställe som du hade 3G med din s3, eller betyder det att du inte har 4G trots att telefonen ska klara det?

Jag har ingen täckning (data) alls där jag förut hade 3G nät förut och den hittar tillbaka senare till datanätet. Nu ska tilläggas att jag har haft mobilen bara några dagar så jag ska se om det fortsätter….

Ursprungligen av plenty69:

Jag har ingen täckning (data) alls där jag förut hade 3G nät förut och den hittar tillbaka senare till datanätet. Nu ska tilläggas att jag har haft mobilen bara några dagar så jag ska se om det fortsätter….

Då är det nog så enkelt att den modellen har sämre radio än den telefon du hade innan, alt att den är trasig.

Edit: tänk på att ta bort ett ev mobilskal då detta kan försämra täckningen. Värt att testa utan och se om det blir bättre.

Nu har jag testat och det verkar vara mer övergång från wifi till 4g som inte har hängt med.

1
Bevaka tråden