Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta iPad2 till 3 eller 4?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dotters iPad2 är på väg att ge upp. Efter tre år av glass, saft och kakor så verkar den inte gilla henne speciellt mycket längre. Så jag funderar på att ge henne en "ny" iPad. Den största fördelen som jag kan se för min dotter är att framkameran är av HD-typ på 4'an. Vilket är användbart då hon använder Skype mycket. Några andra fördelar?

Dessutom, vad ligger riktpriset för en begagnat 32gb / wifi 3 respektive 4?

Ursprungligen av primu[s]®:

...Dessutom, vad ligger riktpriset för en begagnat 32gb / wifi 3 respektive 4?

Förstår inte riktigt vad du menar med "riktpris", men det är väl bara att söka lite på Blocket och Tradera, så ser du var priserna ligger.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Förstår inte riktigt vad du menar med "riktpris", men det är väl bara att söka lite på Blocket och Tradera, så ser du var priserna ligger.

Skönt att du fokuserar på själva kärnan i frågeställningen.

Ursprungligen av primu[s]®:

Skönt att du fokuserar på själva kärnan i frågeställningen.

Skönt att du verkar uppskatta svar från de som tar sig tid att hjälpa dig

Jag skulle säga att du kan gå på den enhet som du känner att du har råd med. Precis som du säger så är kameran på framsidan bättre på nyare modeller. Skulle dock glass, saft etc vara framme så kan olyckan vara ett faktum. Väg kostnad mot funktion, det är endast något som du och ev din dotter kan tycka till om.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Skönt att du verkar uppskatta svar från de som tar sig tid att hjälpa dig

Jag skulle säga att du kan gå på den enhet som du känner att du har råd med. Precis som du säger så är kameran på framsidan bättre på nyare modeller. Skulle dock glass, saft etc vara framme så kan olyckan vara ett faktum. Väg kostnad mot funktion, det är endast något som du och ev din dotter kan tycka till om.

Vad jag kan se så har 2 en A5 och 3 en A5X medan 4 har en A6X CPU. Är skillnaderna stora?

Ursprungligen av primu[s]®:

Vad jag kan se så har 2 en A5 och 3 en A5X medan 4 har en A6X CPU. Är skillnaderna stora?

A5 och A5X presterar samma, A5X har bättre GPU för att kunna hantera Retina-skärmen.
A6X är dubbelt så snabb som A5X.

Ursprungligen av keptang:

A5 och A5X presterar samma, A5X har bättre GPU för att kunna hantera Retina-skärmen.
A6X är dubbelt så snabb som A5X.

Det borde avgöra saken för en mer framtidssäker iPad. Tack så mycket.

Ursprungligen av primu[s]®:

Vad jag kan se så har 2 en A5 och 3 en A5X medan 4 har en A6X CPU. Är skillnaderna stora?

Ja, jag tycker det. Tvåan är iaf i segaste laget. Jag skulle inte vara nöjd med den. Sen har trean och nyare även retina, men dessa saker kan du enkelt leta reda på själv.

Ursprungligen av primu[s]®:

Skönt att du fokuserar på själva kärnan i frågeställningen.

Du har två frågeställningar, dels om vilken generation du ska välja, och dels om prisbilden.

Jag valde att bara svara på den andra. Hur kan det vara fel? Eller måste man svara på båda för att bli "godkänd", kanske?

Och att försöka skyla över spydigheten genom att slänga in en smiley är ju bara... ja, jag vet inte vad jag ska kalla det...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du har två frågeställningar, dels om vilken generation du ska välja, och dels om prisbilden.

Jag valde att bara svara på den andra. Hur kan det vara fel? Eller måste man svara på båda för att bli "godkänd", kanske?

Och att försöka skyla över spydigheten genom att slänga in en smiley är ju bara... ja, jag vet inte vad jag ska kalla det...

Nä, ironi fungerar illa i skrift...

Edit: Glömde

Primus
Tycker du fick 100% utdelning på din fråga.
50% svar på var söka prisbilden.
50% svar på vilken maskin välja.
Det skall man vara nöjd med - även om man måste läsa två inlägg för att få svaret.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-08-10 20:02

?Ett starkt argument som talar till 4:ans fördel är att den är betydligt mera strömsnål än 3:an. 4:an laddar batteriet medan 3:an förbrukar motsvarande det laddningen ger. Om 3:an är nästan tom på batteri och du ska köra några timmar med gps, så förvänta dig inte att 3:an har laddat något när du kommit fram. Sedan har du den nya Lightening kontakten som skiljer. iPad3 var kortlivad och ersattes snabbt utav 4:an. Lite mera från tiden när det begav sig: iPad3 vs iPad4. Till glass och saftkalaset rekommenderas Nuud skalet för att förlänga livsländen.

Senast redigerat 2014-08-10 22:48
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-10 21:13

Jag skulle dra ner på saften och kakorna till barnen oavsett valet av iPad, ingen iPad oavsett modell gillar det i längden

1
Bevaka tråden