Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död men klickar vid laddning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska hjälpa en vän med sin Iphone 4s som bara dog. Brukar kunna lösa upp det vanliga, men inte denna gång. Inga omstarter, home knappar, tips och trix hjälper, provat olika laddare, olika datorer.....den är så gott som död, så gott som eftersom jag faktiskt hör ett klickande när den laddar, svagt, men ändå hörbart med örat mot luren. Lite som en trasig hårdisk som inte hittar ut. Ingen kontakt med Itunes, heller, kommer inte upp någonstans.
Några ideer innan jag lämnar tillbaka den, med ett tyvärr

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-08-06 18:39

Det som brukar hjälpa är en hård reset genom att hålla in home + power i 4+ sekunder men du verkar ha provat det?

Testat alla varianter på det temat

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-08-06 18:49

Låtit telefonen varit kopplad till laddaren en längre stund, ett dygn och sedan gjort en reset?

Annars vet jag inte om mycket återstår att göra, tyvärr.

Inte ett helt dygn, men nästan...
Nu ligger den på vänt tills imorgon. Tänker bara att det kanske inte är så bra eftersom den klick, klick, undrar varför och vad den försöker med, kanske inte så bra att låta den ligga och jobba med något, kan det bli värre?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-08-06 19:14

Ett dygn var egentligen inte en så exakt tidsangivelse. Jag vet bara att jag räddat någon iOS-enhet genom att ladda den över natten och sedan kört en reset med home+power dagen efter. Du verkar ha gjort detta redan.

Att det klickar från enheten verkar tyda på något värre fel, svårt att säga. Den kanske inte borde ligga och ladda under natten.

Lämnar in den för felsök imorgon. Trevlig fortsatt sommar!

1
Bevaka tråden