Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte aktivera WiFi på min iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone 4S är utan Wi-Fi. Jag kan inte sätta på det eftersom inställningen till Wi-Fi är nedtonad.
Min iPad och min Mac Book PRO har ingen problem med det.
Jag befinner mig i Spanien. Jag har gjort flera omstart även två hårda start men det förändrar ingenting.

Kan någon hjälpa mig?
Tacksam för all hjälp.
//Solros

Senast redigerat 2014-08-01 13:00
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-01 12:33

Du har inte råkat slå på flygplansläge?
Dra upp kontrollcenter på hemskärmen och titta där.

Flygplansläge ska inte påverka Wi-Fi.

Testa:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Flygplansläge ska inte påverka Wi-Fi.

Testa:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Inte helt sant.

Om du slår på flygplansläge så slår du av bluetooth och wifi. Sen så kan du slå på dem separat om du behöver dem

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte helt sant.

Om du slår på flygplansläge så slår du av bluetooth och wifi. Sen så kan du slå på dem separat om du behöver dem

Sant. Dock så ska inte Wi-Fi bli gråmarkerat.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sant. Dock så ska inte Wi-Fi bli gråmarkerat.

Sant,jag missade den delen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Sant,jag missade den delen.

Hela telefonen fungerar normalt annars. T o m Internet fungerar men inte med hjälp av Wi-Fi utan med telefonens mobilnätet.

Jag vet inte vad jag ska göra? Jg kan inte gå till Telenenors butiken för att se om de kan göra något åt det så länge jag är i Spanien.
Jag har min MacBook Pro med mig. Kan jag göra något med det för att få Wi-Fi funktionen att börja fungera igen?

Jag är tacksam för all hjälp.
//Solros

Ursprungligen av Solros:

Hela telefonen fungerar normalt annars. T o m Internet fungerar men inte med hjälp av Wi-Fi utan med telefonens mobilnätet.

Jag vet inte vad jag ska göra? Jg kan inte gå till Telenenors butiken för att se om de kan göra något åt det så länge jag är i Spanien.
Jag har min MacBook Pro med mig. Kan jag göra något med det för att få Wi-Fi funktionen att börja fungera igen?

Jag är tacksam för all hjälp.
//Solros

Om inte en återställning hjälper, så nej.

1
Bevaka tråden